recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer boks til XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamer boks til XBMC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jooh, men nu er 100$ jo også kun 570kr. Havde den nu kostet det herhjemme, så ville jeg ikke mene at Pivos var så dyrt igen. For egentlig er jeg lidt ligeglad med Ouya's spillemuligheder, det kommer først på 3. pladsen for mig. Først og fremmest, skal det være en XBMC og Netflix maskine til soveværelset. Dernæst skal det være et stykke legetøj til mig, da jeg er helt sikker på, at xda-community'et nok skal tage den under deres kærlige vinger, og virkelig udnytte dens potentiale. Men selvfølgelig er det da stadig et plus i bogen, at den også kan spille. Og det skal da helt sikkert også prøves.

Min pointe var bare, at jeg synes at Ouya er et godt tilbud, da den har en Tegra 3 til den samme pris. Jeg siger aldrig nej til bedre hardware til den samme pris Wink Det at den kan spille er også en ekstra bonus for mig.

Jeg tror grunden til at Ouya kan smide bedre hardware på border; er fordi de regner med at kunne tjene nogle $$ på indhold. Derudover kan de nok også producere flere. 

Pivos er dog en fin lille boks, som er kommet på markedet før, jeg kan derfor godt forstå dem der ikke gider vente, og derfor har købt denne boks.

Jeg har ikke selv prøvet pivos, men jeg er lidt bange for at navigationen i Netflix er dårlig. Den køre googe play netflix app, som jo er optimeret til Touch. Hvis netflix kommer med app til Ouya vil den ikke være optimeret til Touch. Dem der har boksen, hvordan er navigationen i apps som Netflix?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

....Oplever du at menuerne i XBMC kører flydende på din installation?
Det er blevet bedre efterhånden. Og menuerne kører faktisk bedre hvis man anvender en App som remote end via CEC.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 14:06
Ikke for at ødelægge din tråd, men jeg er lige nød til at spørge de 2 der også har en pivos - kan i få airplay til at virke ? jeg har slået den til i system, men den dukker ikke op på min ipad 3 så jeg kan afspille derfra. Jeg har læst mig til at man kan ændre navnet inde i system og det har jeg også gjort, men det hjælper ikke.

PS - jeg bruger ikke linux men android version

http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=25&t=1420

http://www.xbmchub.com/blog/2012/10/19/listening-to-itunes-airplay-music-through-xbmc/
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:19
Testede lige raspbmc igen i dag, og jeg må sige den er blevet hurtig i menuerne. Jeg skulle alligevel teste et 64 GB sd, jeg havde fået ind af døren.

Det der dog stadig er problemet er at alting ikke forgår instant.
> Skip 30 sekunder tager rigtig langtid
> Load fanart tager tid
> Starte video tager tid
> Etc.

Det var dog overall en rigtig positiv overraskelse. Det bliver dog aldrig nr. 1 boks.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

....

Det der dog stadig er problemet er at alting ikke forgår instant.
> Skip 30 sekunder tager rigtig langtid
...
Det er en af de ting der lige blevet bedre. Før ramte de ikke en keyframe. Det gør de dog trod alt nu. Mærkligt at en funktion som spole er platformafhængig.
Til top
pjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2013
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 22:18
Hejsa

Jeg kan varmt anbefale en Intel NUC i Celeronudgaven.
Jeg var meget i tvivl om der var nok kræfter i grafikdelen, hvor NUC I3 er noget stærkere, men der er ingen problemer overhovedt. Ingen skippede frames.

Den er lydløs, hvilket var det jeg ønskede at opnå efter at have haft en Asrock 330 med en støjende blæser. (og en Boxeebox med en sjasket UI)

Monter 2 GB RAM (jeg har 8, for RAM er pænt billigt) og så installer og kør Openelec fra en USB nøgle.
Jeg har min hooket op på en Synology NAS med gigabit net. Det spiller 100%.
Jeg aner ikke hvormeget den kan på lydsiden. Jeg har min koblet til mit TV og bruger de højttalere det har.

Jeg har så købt en standard Win mediaplayer remote med USB IR, som virker særdeles fint, men der findes også gratis gode XBMC apps til f.eks Ipad, Nokia, Android, Apple.

Opstartstid fra dvale til XBMC er brugbar ca. 5 sekunder, så det kan de fleste nok klare at vente på.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 16:25
Hørt celeron er et dejligt valg, det er dog lidt over budgettet. Det eneste problem er at deinterlace ikke virker med xbmc, og at live tv derfor ikke er så godt.

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 16:41

Hørt celeron er et dejligt valg, det er dog lidt over budgettet. Det eneste problem er at deinterlace ikke virker med xbmc, og at live tv derfor ikke er så godt.

Af hvad for en fisk? Tror du har misforstået noget. Smile Deinterlace fungerer ganske fint i XBMC, det ser bare ikke fantastisk godt ud hvis man bruger dxva2, som med andre scalere.

Men bruger man lanczos3 eller lanczos3 optimized (lidt mindre krævende), så får du faktisk et super godt billede. 

Problemet er bare man ikke kan vælge lanczos3 scaleren når dxva2 er aktiveret, så derfor kræver det en bedre cpu.

Vores i stuen og i soveværelset kører uden dxva2 aktiveret og med lanczos3 og alt deinterlace ser godt ud. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 21:04
Snakker vi 1080i? Det er meget diskutteret på xbmc's forum. Så fisken er vist god nok Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 21:51

Snakker vi 1080i? Det er meget diskutteret på xbmc's forum. Så fisken er vist god nok Wink

Den lugter lidt surt. Tongue

Skal ikke kunne sige for andre, eller intel HD grafikkort, har amd hd7750 og en i7 920 processor og ikke problemer med deinterlacing af 1080i med de klip jeg har haft testet. 

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 08:42
Jeg er super glad for deinterlace i XBMC. Jeg skal derfor heller ikke kunne sige hvordan det køre på Celeron. Jeg bruger selv Nvidia hvilket altid har haft god understøttelse i XBMC. 

Jeg tror måske der foreligger en misforståelse. Jeg snakkede ikke om XBMC generelt men kun om NUC med en Celeron 847.

Hvis folk ikke har behov for live tv/pvr så er Celeron 847 et godt valg.

Det er da lidt af en XBMC installation du har der i7 og hd7750.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 09:15
Det er rigtigt, ved heller ikke hvordan det kører med nogle Celeron processorer overhovedet. 

Ja det er en kraftkarl jeg har. Mangler hvert fald ingenting på den konto. LOL

Testede lige igen i går aftes efter jeg havde skrevet indlægget, da det var længe med et 1080i klip med et snit på 25-27mbit fra nettet af. Der var ingen problemer overhovedet, den tyggede det uden drop af frames (udover de par stykker man altid lige dropper i starten) og cpu lå på ca 14% uden dxva2 med Lanczos3 scaleren som jeg altid bruger.

Så ved interlaced tv fx, så det nok en god idé at have en kraftigere cpu end Celeron.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu