|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:49 |
|||
Hey,
Jeg synes at jeg har søgt og søgt, så nu vil jeg prøve at spørge istedet.. Jeg skal bruge 2 streamer.. een til stuen, og een til soveværelset.. men jeg har jo lidt specifikke krav.. soveværelset.. ikke så mange krav her.. ingen blæser er at foretrække. den skal kunne afspille BluRay Iso'er, dvd Iso'er og MKV filer hvis jeg finder ud af at hele dvd/bluray samlingen kommer til at fylde for meget som ISO filer. :D og så skal boksen ikke fylde for meget. Stuen: de samme formatter skal kunne afspilles, men her sætter jeg lidt større krav til boksen.. blæser vil jeg stadig gerne undgå, men det er ikke et krav. lyd: skal kunne alle formatter, og smide dem ud i bitstream, jeg stiller mig ikke tilfreds med at lyden bliver downmixet, eller komprimeret, for så vil jeg hellere smide skiven direkte i bluray afspilleren. Jeg har kigget på Boxee boks til begge rum, men jeg synes at de anmeldeser jeg læser af den er meget forskellige.. nogle synes den er langsom, andre synes ikke at billedet er super flot osv.. udover det kan den ikke smide trueHD ud i bitstream endnu, men de lover vidst at det vil blive rettet i en opdatering.. men udover det, så kan jeg godt lide interfacet på boxee, synes det er super lækkert. men.. er der nogle bud til disse opgaver..? at bygge sin egen HTPC til stuen kunne muligvis godt være en mulighed, eller evt vente til at der kommer en ny Mac Mini.. hvem ved.. måske de smider en i3 processor i, og så skulle trueHD formattet være hjemme.. :D
|
||||
![]() |
||||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|||
Har du et link til hvor du har læst om billede kvalitet? (Ved HD). Jeg har ikke noget at udsætte på min og den er fuldt sammenlignes med den TViX 6500 jeg tidligere benyttede. Det med Dolby TrueHD er som jeg forstår det et generelt problem som Intel er skyld i og som også findes på andre platforme der benytte dette chipsæt. Der samarbejdes med Intel om at udbedre det. |
||||
![]() |
||||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|||
Jamen med billedekvaliteten, er det ikke noget du selv har skrevet..? :D
Billedkvalitet:
men hvad er dit generelle indtryk af maskinen.. er den pengene værd, og fungere den godt..? synes flere skriver at den nærmest er i alpha/beta stadiet, men hvor meget den har rykket sig inden for en måned er jo svært at sige.. og med truehd, der er det jo ret relevant om det er noget som de KAN løse, eller bliver det bare "faded ud"?
|
||||
![]() |
||||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|||
Jow.. Men det er kun ved DVD at jeg mener der er udfordringer og det er der ved alle de medie afspillere jeg har set. Men husk at dette er sammenlignet med nok den bedste DVD afspiller der kan købes for penge. Jeg tvivler på at min mor eller kæreste ville bemærke den slags - så læg ikke for meget i mine "fine fornemmelser" :-) Men jeg ville nu gerne have den understøttede source direct, så man kunne smide signalet igennem en god scaler.
Jeg syntes personligt den er pengene værd og jeg er glad for min. Uanset hvad jeg kaster efter den af medie filer har den afspillet dem uden problemer - men det vil de fleste medie afspillere kunne og denne er trods alt dyrere end de fleste andre. Jeg har meget få problemer med den i hverdagen - dog er der lidt småfejl i online delen som de gerne må få luset ud. Podcasts fra f.eks DR.DK giver kvaler.
Den er ikke mere alpha eller beta end nogle af de andre. Dengang Popcorn Hour kom frem var de til mit brug komplet ubrugelig. TViX havde også en masse fejl, men jeg oplevede sjældent nogle af dem. Prøver vel egenligt bare at sige at de alle sammen har deres små særheder. Spørgsmålet for mig er om leverandøren udvikler på deres produkt og udgiver firmware opdateringer. Pt. arbejder de meget på Vudu og Hulu support fordi amerikanerne støjer helt vildt og en mellemting imellem børnehave og pattebarn er det vel som karakteriserer manges opførsel derinde på Boxee's forum lige nu.
Ifølge deres fejl raport er der scheduleret et fix til SP5. I dag bliver Dolby TrueHD dekoded til PCM, så det er ikke fordi man ikke har lyd overhovedet. |
||||
![]() |
||||
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
![]() |
|||
Popcorn hour C-200 eller dune max i stuen og A110 i soveværelset.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Pallemann:
Har kigget på popcorn hour før, og de virker også som nogle seriøse bokse som kan lidt af hvert.. til soveværelset er deres bokse dog for store vil jeg mene.. både mit fjernsyn og bluray hænger fladt på væggen. jeg har dog valgt boxee til soveværelset, da jeg tror den vil se pæn ud i hjørnet.. til stuen kunne C-200 dog være et rigtig godt bud, men synes at de videoer jeg har set med dem (som desværre også er et år gamle) der virker den lidt langsom i menuerne, har du nogle erfaringer med om det har ændret sig i en firmware opdatering..?
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |