recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer eller afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreamer eller afspiller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer eller afspiller?
    Sendt: 09-April-2010 kl. 22:41
Hejsa
 
Der har været gjort grin med producenter der prøver at tage røven på folk ved at sælge dyre digitalkabler (USB, HDMI m.v.)
 
 
Nu er det så jeg tænker hvad der er den store forskel på en streamer som fx WD TV Live og en Blue Ray afspiller i topklassen til flere tusinde kroner?
 
Hvis jeg nu ripper en Blue Ray med MakeMKV (ukomprimeret) og afspiller den med WD TV Live gennem min Denon AVR-2310 og videre til fjernsynet (via HDMI), vil resultatet så ikke være det samme som hvis man afspiller en film via en Blue Ray afspiller som fx Denon DVD-2500BT (som blot sender det digitale signal videre)?
 
I min optik er signalet digitalt hele vejen igennem, og jeg har svært ved at se, at en dedikeret afspiller skulle gøre et bedre job end en media streamer (såfremt kilden er ukomprimeret).
 
Når jeg spørger, er det fordi jeg er lidt i tvivl om jeg skal hoppe på Blue Ray bølgen, og i så fald om jeg skal købe et Blue Ray drev til min PC og rippe filmene i stedet for at købe en afspiller.
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 19:43
Tja det er vel hip som hap.. En Blu-ray afspiller er du næsten altid sikker på virker og der skal ikk rigtig tages hensyn til netværk osv.. Der findes jo også billigere afspillere en lige en Denon..

Men på den anden side er det dejlig nemt med en medieafspiller når først det er oppe og køre.. Kender ikke WD TV Live og hvorvidt der er kvalitetsforskel på billedet har jeg svært ved at vurdere.. Min PCH C-200 scalerer output til det som den er indstillet til, fx. 1080p24 men hvorvidt den kører "pass through" når kildematerialet er i samme opløsning ved jeg ikke, men ja det burde være det samme..

Er dog i tvivl om hvorvidt en WD TV Live kan bitstreame HD lyd formater...??

Husk dog at Blu-ray afspillere som regel er mere "gennemtestet" inden de kommer på markedet hvor medieafspiller som sigter efter langt flere formater som skal afspilles, tit har små fejl og mangler..
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 19:50
Med WDTV Live har du 2 problemer idag kontra en Bluray:
1. Du får ikke HD lydformater med
2. Du får ikke undertekster med når du ripper med makemkv.
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 17:23
Ellers kan en Dune 3.0 eller pch c-200 klare BD med fuld menu og HD lydformater... Og de kan afspille både BDMV folder og BD ISO.... Clap Så ingen grund til at bøvle med MKV
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu