recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamer til tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer til tv
    Sendt: 02-April-2012 kl. 15:16
Hej

Ligesom så mange andre vil jeg gerne streame film til mit tv. Jeg har prøvet at kigge her i forum efter tråde der kan hjælpe mig på vej, men uden det store held.

Her er mine tanker og forudsætninger:
Ingen musik. Det har jeg Squeezeboxe til.
Mine film ligge primært som .img og .iso'er.
Jeg vil gerne kunne streame fra dr.dk
Filmtjenester som hulu, netflix osv?? aner ikke om det er noget??

Den vil måske blive brugt 5-10 gange om måneden. Så det er ikke noget jeg ønsker at sætte en formue i.
Jeg regner med at sætte en M$ homeserver op en af dagene til blandt andet at fodre en kommende tv-streamer.
Jeg overvejer også at købe en xbox360 med kinect til ungerne (og lidt mig selv). Kunne den løse mit streaming-behov?
Jeg er ikke den store aPple-fan, så jeg vil helst vælge andre leverandører.

Det jeg håber at få ud af denne tråd er lidt input til dimser der kan løse mit behov og lidt info om dem, så jeg har noget at gå videre med.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 20:54
Ok, ikke så meget respons, som jeg lige havde håbet. Smile

Hvis jeg nu spørger konkret: Hvordan er xbox360 som mediestreamer?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:08
Boxee Box kan jeg anbefale..... og jeg har en få mdr. gammel til salg for 900 kr. :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg vil tro at den larmer helt vildt meget.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg vil tro at den larmer helt vildt meget.

Ifølge M$ larmer den nye udgave ikke noget videre. Hvis det ikke er for slemt, generer det mig ikke videre. F.eks. bruger jeg for tiden en PS2 som dvd-afspiller.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Boxee Box kan jeg anbefale..... og jeg har en få mdr. gammel til salg for 900 kr. :-)

Kan den streame fra dr.dk?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:41
Ja. Jeg har bl.a. brugt den til DR.dk/nu og DR Bonanza.
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 06:55
+1 for Boxee Box.

Den spiller, som sagt tidligere, fint med indhold fra DR. Derudover virker Netflix super på, hvis man bruger VPN eller en service ala Unblock-US. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan bruge Hulu på den (men den service er også besværlig, da den kræver US kreditkort).
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 13:52
Boxee box, blev det så Smile

Jeg har også lige købt en HP Proliant microserver og en WHS2011 licens til at føde den, squeezeboxene og alt det andet den nu kan.

Så nu mangler jeg bare at blive peget i retning af et sted hvor jeg kan lære alle de sjove ting boxen kan bruges til.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 11:13
Skalle06
Hvorfor sælger du din boxee?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 11:40
Er gået All-in med Apple TV og iTunes øko system. På trods af begrænsningerne, synes jeg det giver mig den bedste oplevelse.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 22:32
Same here, Apple TV og iTunes giver en super oplevelse som alle benytter her i huset, mangler lige XBMC eller lign. på ATV3. Netflix spiller også næsten til UG, der mangler lige dolby digital 5.1 lyd når det køres fra ATV3.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu