recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer
    Sendt: 31-August-2022 kl. 21:27
Hey hifi folks
Hvilken streamer vil I vælge I dag. Primært til Tidal HIFI.
Jeg har kigget på en NAD C 658 og lyttet til den i hifi klubben.
Og den lyder godt 
Jeg har pt. selv den her  Audiolab 6000n play. og jeg er ikke så glad for lyden på den. Den virker tamt og kedlig.
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2022 kl. 22:29
Jeg bruger argon solo. Ganske god streamer, dejlig åben lyd med god stereo image, og har fået gode anmeldelser rundt omkring
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2022 kl. 00:36
Hvis din nuværende har funktionalitet som passer dig, så køb en ekstern DAC i stedet for. Det er dét der er galt med din nuværende, hvis der er noget videre galt.
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2022 kl. 07:44
Hvis det er en Denon A110 du har, så har den allerede en meget fin DAC indbygget og så er det spild af penge at købe en NAD C658 forforstærker. Du behøver i pricippet kun enten en chromecast, en airplay-port eller en hvilken så helst streamer og forbinde den til Denon A110's digitale indgang. Du kan starte med at tilslutte din nuværende streamer til Denon A110’s digitale indgang.

Redigeret af itjf - 01-September-2022 kl. 08:56
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 13:12
Hvis du ikke kan lide lyden, skal du måske skifte forstærker, men en streamers DAC kan måske ændre lyden igennem din forstærker.

Hvis du alligevel er til Tidal, så prøv at finde en streamer der understøtter MQA, hvis du en dag vil prøve at høre den version af "high" resolution.

Jeg har en Bluesound Node2i, og den gør det okay.
De har nyere modeller af deres streamere, men 2i'eren gør hvad den skal.

Jeg er mest til Sonos, og Bluesound brugerfladen osv er ikke lige så strømlinet som Sonos.
Men til gengæld tilbyder Bluesound højere kvalitet i afspilleren.


Redigeret af Jever - 02-September-2022 kl. 13:15
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 13:20
Du kan også bruge BubbleUPnP appen på din telefon. Den kan streame Tidal til din Denon forstærker. Så behøver du ikke en ekstern DAC. 
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 14:06
Jeg havde overset at der var tale om sådan en ordentlig fætter, på forstærkersiden Sikke en karl.

Hvis andre kilder lyder godt, så er det jo ikke den, der er noget i vejen med, så jeg ville også kigge på f.eks. det ovennævnte BubbleUPnP noget. Audiolab-dimsen lader til at have været unødvendig.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 20:42
Jeg har en naim nds som jeg er glad for,
Den forrige ndx gjorde det også fint og er til at få fat på brugt
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2022 kl. 20:45
Men find et sted hvor du kan låne med hjem,
Andre højtalere i et andet rum med en andet forstærker (hifiklubben) gør det umuligt at sammenligne efter min mening, forskellen i ovennævnte er større end forskellen på streameren
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 11:36
Det ville være oplagt med en Bluenode N130 streamer. Der får du Tidal connect, nemt og enkelt. Selvom Node understøtter MQA ville jeg køre coax ud og ind i forstærkeren. Alt andet lige må DAC'en i Denon'en være af højere kvalitet. Men prøv dig frem, det er dine ører der bestemmer :-)
Personlig bruger jeg en Primare NP5 mk 2 streamer, den lyder rigtig godt har alt hvad jeg skal bruge. 
Alternativt ville jeg kigge på en Innuos ZEN mk III streamer som får megen ros rundt omkring. 
Du bør kunne låne alle med hjem og prøve dem i dit setup!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 16:53
Som nævnt er der vist ikke nogen grund til at have en ekstern streamer overhovedet...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 14:22
Når man har et sæt lækre højttalere og en forstærker til 30k, så er det nok ikke helt forkert tro, at lyden rent faktisk betyder noget.
Derfor er det yderst relevant at kigge på en streamer i god kvalitet, svarende til det tilsvarende udstyr. Derudover køber man også funktionalitet, alt efter hvad man vælger.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu