recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af 3D film...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af 3D film...?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muffi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af 3D film...?
    Sendt: 06-September-2011 kl. 12:56
Halløj,

Jeg er indehaver af et Samsung 3D TV og en Samsung 3D BluRay afspiller. Her kan jeg naturligvis se 3D film, hvis jeg lejer eller køber en 3D BluRay film.

Jeg har endvidere en Synology NAS, hvorfra jeg via DLNA, streamer film ganske problemfrit direkte til mit TV via LAN - super fedt.

MEN - lad os sige at jeg ville rippe mine 3D BluRay film ned til min NAS, og streame disse (i 3D naturligvis) direkte til mit 3D TV, vil det så kunne lade sig gøre?

Nu har jeg ikke købt et BluRay drev der kan rippe endnu, da jeg godt lige vil sikre mig om det er muligt. Til gengæld har jeg forsøgt at downloade en film, der efter sigende skulle være i 3D, men jeg kan ikke få det til at spille. Og jeg kan heller ikke få det til at spille selvom jeg smider filmen over på en USB-key som jeg tilslutter min 3D BluRay afspiller, da man kunne formode at den SKULLE via afspilleren.

Jeg tænker at det MÅ kunne virke direkte til TV'et, for hvordan vil man f.eks. ellers kunne se 3D HD TV direkte på TV'et hvis jeg f.eks. havde abb. på kanalerne?

Håber nogle kan forklare mig hvad jeg gør galt :)

Mvh.
Jesper
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 14:50
Det kommer vel an på hvordan filmen er rippet ?
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 15:27
Som M!NGO skriver, det kommer lidt an på hvad det er du har downloadet.

Hvis du sørger for at hente film der er lavet/rippet som side-by-side stereoskopisk, så burde det fungere - jeg har i hvert tilfælde med stor success set et par film hentet af ikke helt lovlige kanaler (jo, jeg skammer mig!).

Det eneste jeg skal gøre er, at fortælle mit Panasonic at det er 3D Side-By-Side, så spiller filmene med ganske fint 3D.

Formatet de har været i er 720p Half (halv opløsning) og der kan ind i mellem spores crosstalk/shadowing, men generelt har det været fint...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Muffi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 16:04
Ok, det må jeg lige undersøge, men hvordan og hvorledes med "Real 3D" som de fleste BluRay 3D fil ligger i - er det Side-by-Side? og hvis ikke, kan man så rippe i Real 3D ??
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu