recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af analog live tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af analog live tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Sted: Denmark (5560)
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af analog live tv
    Sendt: 14-Februar-2008 kl. 16:36

Hej,

Jeg håber i kan hjælpe mig med en løsning.

Jeg er gået i gang med at et lille projekt hvor jeg vil streame et analog tv-signal over LAN/WAN til et TV i den anden ende. Man skal kunne skifte kanal via fjernbetjening og det skal kunne køre i fullscreen.

Jeg har kigget på lidt forskellige løsninger:

Sony LocationFree
Dette produkt har ingentv-tuner indbygget, så der skal en tuner kobles på. Det ser ud til de laver en box til TV'et men denne box kan jeg generelt ikke finde meget information om og slet ikke finde sælgere.

Pinnacle PCTV To Go HD Wireless / HAVA Wireless HD
Dette produkt lød til at være super til formålet, i TV'enden findes der ingen hardware-enhed men software samt en virtuel tv-tuner driver til Media Center, denne virtuelle driver kunne jeg godt se en stor fordel i.
Men uforståeligt nok (for mig) så har man valgt at fjerne den indbyggede tv-tuner (som er i US modellen) i EU modellen selvom der ellers står i specs at den også er til PAL. Her skulle jeg igen have en tv-tuner foran.

Slingbox er selvfølgelig også en mulighed, denne har heller ikke indbygget tv-tuner og ingen virtual tvtuner driver som Pinnacle/HAVA'en. Her skal jeg have deres software til at køre i fullscreen og skifte kanal der igennem. En af jer der har efaring med dette?

En anden løsning kunne være at kaste en PC op med et tv-kort i, men her er jeg meget i tvivl om hviket software der vil kunne streame og hvor jeg stadig har mulighed for at skifte kanal i modsatte ende vha. fjernbetjening.

Er der en af jer der har et forslag til en god løsning vha. en server  og en enhed (PC, Wii, PS3) i den anden ende, eller nogle inputs til nogle af de forskellige produkter jeg har overvejet?

På forhånd tak for hjælpen. :)

Mvh
Peter C

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 16:55

Var det ikke noget nemmere at trække et antennekabel til det andet TV. Hvis ikke, hvad så med et trådløst video sender/modtager sæt med tilhørende remote extender?

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 17:01
Slingbox HAR en alm analog tuner indbygget, ihvertfald hvis du vælger Classic som jeg selv har... så det er ikke det store problem... det kan sagtens fungere, du skal bare have en pc koblet på i den anden ende som kan køre softwaren til det, det virker både over LAN og over internettet... fungerer i øvrigt ganske udemærket :-) og du kan OGSÅ streame din dvd-afspiller og lignende via slinboxen (og betjene den)
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu