recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af cover/album art
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af cover/album art

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af cover/album art
    Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:38

Når man som jeg har streamet musik et års tid, begynder man at savne at se COVERET. Streaming fra min NAS (via Twonky) til min billige, men effektive og vellydende klient SLA5520 fungerer fortræffeligt. Men ihhhh hvor jeg savner at SE mine covers. Umiddelbart er de eneste muligheder(når man som jeg ikke ønsker at tænde et tv for at høre musik) amerikanske Sonos (for velhavere) og tyske TEAC WAP-5000.

KAN DET VIRKELIG VÆRE RIGTIGT? Hvorfor pokker inkluderer de mange klient-producenter ikke en skræm, som kan vise coveret? Det kan da ikke være raketvidenskab? Når nu coveret alligevel er gemt i IDtag'et, må det da være forholdsvis enkelt at fixe en skærm, som kan vise dette subtag?

Jeg tænkte, at en PSP måske kunne klare det, men et kig her (http://www.twonkyvision.de/forum/viewtopic.php?p=7924) afslører, at PSP-skærmen via Twonky IKKE viser coveret. Desuden er PSP heller ikke ligefrem skræddersyet til musik-streaming - det kræver lidt "vold".

Er der andre muligheder derude...? Eller ved nogen, hvad det er, som gør "cover-featuren" så ekstremt LIDT udbredt? Det ER måske svært at håndtere rent teknisk?

kris 



Redigeret af kris - 08-Marts-2007 kl. 11:22
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:58

Det begynder vel at dukke op. Det som jeg er på udkik efter er en wifi remote med en højopløslig 3" skærm.

Jeg havde håbet lidt på TEAC, men den er udelukket da den kører via Blue Tooth og derfor har en max. rækkevidde på 10m. Jeg havde også håbet mere af Logitech Wireless DJ system da den kom frem, men det kræver at serverdelen køre på en PC hvor udstyret skal kobles direkte til. Jeg vil kunne køre det fra min NAS.

Men med de remotes der efterhånden er ved at dukke op til Vista, tror jeg at der er flere producenter der er ved at få øjnene op for dette marked. NAS er efterhånden også ved at blive udbredt til den normale PC bruger, og det burde også være med til at sætte skub i dette marked.

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:10

Philips RC9800I kan måske gøre det. Det er en Wifi fjernbetjening med farveskærm og det hele, kan styre UpnP enheder. Er desværre lidt pebret i prisen.

 

 

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:14

Præcis - en wifi remote med farveskærm ville være det optimale. Den nye Vista remote ser jo laber ud, men der mangler stadig den der'sens skærm! Kom så med den! (OG Logitech'en er PC-bundet - duer ikke!).

Alene diskussionerne i dette forum viser tydeligt, at NAS'erne buldrer derudad - så forhåbentlig du har ret!

kris

PS: Og så skal jeg da lige blære mig med, at jeg er en af kun 12 danskere som pt. beta-tester en GridPC i hjemmet - det er helt uden for nummer, men jeg kan ikke nære mig: http://www.meshtechnologies.com/products.php?id=gridpc

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:19

Philips RC9800I set til knap 2800 kr. på hifipriser.... ikke meget mere end WAP-5000 - må lige nærstudere den....

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:31
jow jow, men så mangler jeg jo også lige den lille boks som skal kobles til anlæget - UPnP boksen som kobles på min NAS. Det er jo ikke nok med en remote !
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:33

nej... gad vide om min SLA5520 kan klare det... nå, under alle omstændigheder MÅ der være flere ting på vej!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 19:20
Jeg spurgte også i Twonkys forum - her et svar:
http://www.twonkyvision.de/forum/viewtopic.php?p=10680#10680
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 22:45
Ser nu denne spritnye album art-løsning - det er godt nok omstændeligt, men det er det jeg søger - hvad siger kim.t?

http://pspupdates.qj.net/XBMC-Remote-Music-Interface-v0-2/pg /49/aid/9864

http://forums.qj.net/f-psp-development-forum-11/t-xbmc-remot e-music-interface-v02-40134.html

Med applikationen kan PSP styre den musik, der (Twonky)serves til en Xbox. Sådan læser jeg det. Og det inkluderer album art. Men det kræver indkøb af både Xbox og PSP (!) - medmindre en PSP også kan fjernbetjene min SLA-klient - det må tjekkes!

kris


Redigeret af kris - 08-Marts-2007 kl. 22:56
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 22:49

Jeg må give dig helt ret Kris.

Det er simpelthen sørgeligt at ingen har fået øjnene op for det endnu. Jeg mener de færreste kan vel forestille sig en mobiltelefon i dag uden en eller anden form for display?

Der er ingen tvivl om de er på vej, men tænk på hvor lang tid der er gået fra de første klienter til nu, hvor der endeligt/måske kommer en med et display, der efter forlydender er middelmådigt. Jeg syntes det er trist historie, set i lyset af at det er ekstremt kendt teknologi at håndtere visningen i displayet om det er et stort problem at plukke informationen fra streamen tør jeg ikke udtale mig om.

Personligt er mit krav til visningen ikke særligt stort, men jeg vil sætte meget stor pris på at kunne se hvad jeg har valgt at afspille playlists radiostationer mm.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 22:54
Prøv at tjekke PSP-links'ene - det er LIGE det vi skal bruge: En laber fjernbetjening til sofaen. Men det bliver lige vel pebret...

kris 
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 22:57

 Jeg kom til at vrøvle lidt, jeg forvekslede PSP med Phillipsen, jeg læser lige på det



Redigeret af dreamstream - 08-Marts-2007 kl. 22:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu