recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af Divx fra mce05 til mce05
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af Divx fra mce05 til mce05

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af Divx fra mce05 til mce05
    Sendt: 08-Februar-2007 kl. 15:47
Hej alle, Jeg har problemer med at streame en film der ligger på mit ene mediecenter til mit andet.

når jeg vælger at afspille en film fra netværket på den anden pc, kører filmen fint optil 15 min eller mere, men jeg kan aldrig se en hel film uden at den på et tidspunkt dropper således at jeg ikke kan se mere iflm.

Jeg trodede først det kunne være et netværksproblem, men jeg har 100mb NIc på begge med kabel.

Jeg købt den anden dag et firewire 400 mb of lavdede tcp/ip netværk over dette, samme problem filmen stopper efter et stykke tid. som om det clocker i netværksforbindelsen.

Begge maskiner er ret kraftige, den ene 7200rpm med dualcore pentium 805, den adne en dedikeret pentium M 1.6 ghz mediacenter fra fic.com.tw

jeg har installeret ffshow på den mce2005 der modtager streamen, den lille pentium m
Har i nogle ideeer, eller hvem har egentligh efaring med at streame film især divx fra en pc til den anden?

ikke TV eller mp3 eller lbillede,r men rigitgte tunge film a 700 mb mv.

håber i kan hjælpe

Redigeret af daskino - 08-Februar-2007 kl. 16:08
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 18:32

Er det fordi den ene er sat til at gå i dvale efter min 15 min inaktivitet ? Har haft et lign. problem dog med en labtop. Den så ikke stream processen som en aktivitet. I dit tilfælde er det en fil der varer mere end 15 min - en MP3 fil skifter ofte før det. Så hvis dvale "moden" er stillet til 15 min. så kan det være derfor´.

Held og lykke

Mike

Redigeret af MikeOne - 08-Februar-2007 kl. 22:00
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:04

Det første jeg ville gøre var at afinstallere ALLE former for Antivirus og Firewalls og se om det var der problemet ligger.

Og jeg mener afinstallere. Det hjælper ikke at lukke/deaktivere. De kører ofte videre som services. De skal helt af!

Du kan i sagens natur ikke leve uden, men det var mest for at se om det er der dem der blokerer.

Hvis det ikke er der koen ligger begravet så vend tilbage, så prøver vi at lægge hovederne i blød

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu