recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af DR kanaler - Medieboks eller - Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af DR kanaler - Medieboks eller - Center

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af DR kanaler - Medieboks eller - Center
    Sendt: 07-Januar-2016 kl. 07:56
Hej!

Jeg har idag TDC TV (IP via kobber) med en TDC medieboks.

Det fungerer i praksis super med: 
Traditionel fjernbetjening
DR Live TV
EPG 
Optagelse af flere udsendelser samtidigt
TDC TV arkiv (kan erstattes af DR TV akiv)

Jeg overvejer at opsige TDV TV, da jeg i praksis kun ser DR's kanaler.

Kan DR Live TV delen lade sig gøre vis uden et antennesignal.

Jeg har et antennesignal til rådighed og kunne anvende dette via en HDHomerun-boks - men kunne denne undværes, da jeg i givet fald skal ud i noget kabeltræk, jeg gerne vil undgå?

Altså - helst ren IP.

Spørgsmålet er nu:
Hvordan kan jeg strikke en IP baseret Media center løsning sammen så jeg har alle ovennævnte faciliteter til rådighed via en traditionel fjernbetjening?

Har I gode ideer?

Venlig hilsen

Claus

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 08:10
Hvis i kun skal streame DR, så er kodi et godt valg, og så at købe et IR øje, og en multi fjernbetjening. Men Ting som X-factor og fx bedrag. Ikke godt som streaming da dr ikke kan følge med, når så mange bruger er på deres server
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 08:10
Men en chromecast kunne også være en løsning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 10:27

Det vil være med en lav bitrate DR TV er lige over 3Mbit/sek.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 10:58
Chromecast har jeg allerede - men den kan jo ikke betjenes med en traditionel fjernbetjening - eller?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det vil være med en lav bitrate DR TV er lige over 3Mbit/sek.

Så du vil foreslå at bruge antennesignalet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 11:05

Det er jo op til dig, om det skal ses med den bitrate, eller om det skal ses med en bitrate der er væsentligt højere.
På en lille skærm har det næppe betydning, men det vil da ikke være godt på en stor med så lav en bitrate.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis i kun skal streame DR, så er kodi et godt valg, og så at købe et IR øje, og en multi fjernbetjening. Men Ting som X-factor og fx bedrag. Ikke godt som streaming da dr ikke kan følge med, når så mange bruger er på deres server

OK - nyttigt at vide, tak!

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 17:08
Kunne den Nye Apple TV 4 med DR TV App være en mulighed?

Har nogen prøvet den?

Er det muligt at optage Live DR TV med den?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 17:31
du kan ikke optage TV med apple TV. er ikke sikker på du kan få lov at downloade en udsendelse som du kan med deres ios radioapp. (husk op et appletv er 32-64GB lagerplads uden mulighed for at udvide. Det er IKKE beregnet til at kunne lægge større mængder video på den)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Har I gode ideer? 

Hej.

Jeg tænker på om en Intel Compute stick ikke kunne opfylde dine ønsker.

Vores kører Win 8.1, men kan gratis opdateres til Win 10.

Den kan betjenes af USB/Bluetooth Mus og Tastaturer. Men der findes også en god Android/IoS APP til den. Den jeg så god, at jeg selv udskød bestillingen af en MCE IR Remote. Men sådan en kan du vel bare bestille.

Vi kører Jeppo's DR Downloader på vores, jeg ved ikke om det kan erstatte behovet for at kunne Optage flere udsendelser samtidigt?
Ja, jeg ved godt at den henter op til 12 optagelser, en ad gangen, men du kan sætte alle 12 i gang på en gang.

Jeg har så sat et ekstra 64GB micro SD kort ind i den. Max størelse er vist 128 GB.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 07-Januar-2016 kl. 23:04
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 08:16
Raspberry pi 2 med openelec understøter hdmi cec. Men jeg så ikke lige med optage funktion.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu