|
Streaming af DR kanaler - Medieboks eller - Center |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du kan i min optik ikke erstatte EPG + optagefunktion med DR TV. Vi bruger begge dele herhjemme, men jeg mener ikke at det ene kan erstatte det andet. Det ville jeg blive træt af i længden...
|
|||
![]() |
|||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
||
|
|||
Jramskov
|
|||
![]() |
|||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
||
Kvaliteten er dårligere end det signal vi fik via det TV-abonnement vi havde gennem Waoo/Fibia, men vi lever fint med det. Om man kan leve med kvaliteten er individuelt. Jeg går da ud fra at de på et tidspunkt skruer op for kvaliteten, det ville næsten være underligt andet. Generelt fungerer DR's app ganske godt, specielt når man tænker på at den er blevet udviklet på ret kort tid, men alt er selvfølgeligt ikke perfekt. Vi har et par gange oplevet at streamen stopper eller fejler, men det har kunnet løses ved at gå tilbage og vælge streamen igen. En ting der irriterer os lidt er at de "fader" streamen ud lidt for tidligt når en udsendelse er ved at være færdig. Dvs. de fortsætter streamen i et mindre vindue og viser så samtidigt et forslag til noget andet du kan se. Desværre ryger lyden et øjeblik når de gør det og det sker tit før rulleteksterne kommer. Vi savner også lidt TV-oversigten, men det kan så klares via en app på ens smartphone eller tablet. Den lavere kvalitet gælder også for Viaplay. Kvaliteten i live streams (f.eks. fodbold) er helt klart dårligere end TV3+ signalet vi fik via Waoo/Fibia. Igen tror jeg da at de på et tidspunkt forbedrer kvaliteten. Viaplay app'en er heller ikke lige så god som DR's, specielt fordi Viaplay app'en er lavet til den tidligere ATV platform. Man gå ud fra at de arbejder på at opdatere app'en til at blive en "native" TvOS app. Selve ATV4 boksen er ganske fin, den tænder hurtigt, alt er flydende og vi har ikke oplevet nogen stabilitetsproblemer med selve boksen. |
|||
Jramskov
|
|||
![]() |
|||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
||
Tak for jeres foreløbige indlæg. Jeg tror, at jeg går hen mod en PC Kodi løsning med en eller flere DVB-T Antenne/Tuner/USB. Alternativt kunne gode gamle Windows Media Center måske komme til sin ret igen - jeg har læst, at den nu kan bringes til at fungere på Window 10. Eller hvad med Plex? Eller har I andre forslag. Husk venligs præmisserne: Traditionel fjernbetjening DR Live TV EPG Optagelse af flere udsendelser samtidigt TDC TV arkiv (kan erstattes af DR TV akiv) |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
EDIT: Grunden til at jeg spørger er fordi det vist ikke er så længe siden igen at DR skiftede til at bruge Akamai. Redigeret af pointwood - 08-Januar-2016 kl. 11:53 |
|||
Jramskov
|
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
||
Hej. Det er selvfølgeligt ærgerligt. Men så må man bruge en af de muligheder man har for et se udsendelsen på et senere tidspunkt. Det kan være DR.dk/tv ,Jeppo's DR Downloader eller TV4Ever. Det sker trods alt kun nogle få gange om året. Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
||
Mere info: http://www.version2.dk/artikel/efter-boevl-i-aarevis-nu-virker-dr-streaming-56347
Ser ud til at de skiftede for omkring et års tid siden. |
|||
Jramskov
|
|||
![]() |
|||
joensson ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
||
Jeg lavede i december en simpel DRTV app til Nexus Player (Androidtv) for egen fornøjelses skyld som ikke er tilgængelig for andre.
Jeg har testet DRs streaming en del gennem tiderne, og har ikke på noget tidspunkt siden de skiftede til Akamai oplevet at det skulle være Akamai serverne der sætter en begrænsning. MEN max-bitrate på livestreams og udsendelser der kan fremsøges er typisk kun 2-3 Mbps - og det er den absolut maksimale bitrate vi taler om. Både live kanalerne og programmerne distribueres som HLS i multiple bitrates via Akamai serverne. DR1 er f.eks. lige i øjeblikket på denne URL. (jeg bruger curl kommandoen til at hente indholdet i en terminal - man kan også bare kikke på linket og se om ens browser vil afspille det, eller hente VLC og vælge Open Network og indsætte url'en): $ curl http://dr01-lh.akamaihd.net/i/dr01_0@147054/master.m3u8?b=1400-4000 #EXTM3U #EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=1828000,RESOLUTION=1024x576,CODECS="avc1.77.30, mp4a.40.2" http://dr01-lh.akamaihd.net/i/dr01_0@147054/index_5_av-p.m3u8?sd=10&b=1400-4000&rebase=on #EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=1828000,RESOLUTION=1024x576,CODECS="avc1.77.30, mp4a.40.2" http://dr01-lh.akamaihd.net/i/dr01_0@147054/index_5_av-b.m3u8?sd=10&b=1400-4000&rebase=on Den sidste del af URL'en b=1400-4000 er et filter for minimum bitrate og maximum bitrate man ønsker returneret. Som default bruger DRs egne apps så vidt jeg husker 100 som minimum bitrate. Jeg har modficeret minimum så man kun får de højeste bitrates som mulighed. Det betyder at diverse players man giver denne url starter på den høje bitrate i stedet for at forsøge sig frem gennem de lavere bitrates først. (bemærk at bitraten skifter alt efter udsendelse. Laver man parametre som ikke matcher noget så får man en 404) Akamai linket skifter af og til - så det holder nok op med at virke igen på et tidspunkt. Men lige pt. kan du bruge linket til at vurdere om den billedkvalitet diverse bokse med DRTV kan få adgang til er god nok til at dække dit behov. (man kunne også bare gå ind på https://www.dr.dk/tv/live/dr1 og starte afspilningen der og vurdere det, men det er jo ikke lige så sjovt som at gøre det selv, eller bruge VLC som afspiller ;-)) |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
||
Jeg kan ikke genkende problemet, heller ikke ved hvad du kalder store udendelser. Har du overvejet om denne overbelastning kan skyldes din egen udbyder, ellers denne lokale net ud til dig? Hvem bruger du? Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
||
|
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
||
Hos os opleves problemet ikke med selve streamen, men skridtet inden hvor man tilgår DR's servere der smider mu8 streamen afsted til os. Mon ikke det er det andre oplever som "det virker ikke"?
F.eks. her i julen/nytåret var både dr.dk og DR TV apps på forskellige enheder tit ude med en 404-fejl på indhold der så virkede fint 2 minutter efter - altså en slags overbelastning på selve webserverne og ikke så meget på Akamai.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |