Hej gruppe.
Kæmper lidt med et problem, som jeg håber I kan komme med noget input på.
Jeg ved godt at streaming af MKV HD film (filer på 4-15GB) over WIFI som udgangspunkt er en tricky sag, men jeg vil da lige høre hvad I mener om mit setup og hvad der (ud over et netværkskabel) kunne løse mit pronblem.
NAS, WD My Book World Edition 1TB, som er fortrådet til TDC Home Box
Jeg har et Windws 7 mediecenter med en D-link 54Mbps IEEE 802.11g USB adapter, DWL-G122.
Der er ingen problemer med signalstyrken idet TDC Box og Mediecenteret står 6 meter fra hinanden, adskilt fra én væg - dette bekræfter Windows 7 signalstyrkeindikatoren også.
Jeg kan se at opkoblingen mellem TDC Home Box og D-link adapteren swinger mellem 54Mbit og ned til nogle og 30Mbit.
Når jeg kopierer filer mellem NAS og mediecenteret opnår jeg dog kun en hastighed på ca. 1,5MB/sek - altså omkring 15MBit - og dette er jo så mit problem, da især de store MKV filer ikke kan streames flydende. Til sammenligning kan jeg downloade fra NAS til min bærbare med 2,5MB/sek (hvilket umiddelbart er nok til at streame uden problemer), hvorfor jeg formoder at flaskehalsen er D-link USB adapteren.
Jeg har også valgt den mest optimale kanal på TDC Home Box i forhold til andre netværk i nabolaget.
Findes der en MEGET bedre USB adapter til mediecenteret, som man bør overveje at investere i, eller har jeg nået grænsen for hvad man kan forvente af hastighed.
Er der andre tiltag man kan prøve (fortrådning af TDC Home Box og Mediecenteret er ikke en løsning jeg overvejer).
På forhånd tak for evt. svar.
Jan