recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af internet TV-kanaler (eks. DR) til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af internet TV-kanaler (eks. DR) til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sovsemam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af internet TV-kanaler (eks. DR) til TV
    Sendt: 18-November-2011 kl. 13:30
Hej alle,

jeg er ny på dette forum og tænker jeg er kommet til det rette sted for at finde svar på mit spørgsmål.

Jeg står og overvejer kraftigt at opsige mit kabel-tv abonnement, da jeg føler det koster for meget i forhold til hvor meget vi udnytter det. Vi ønsker dog fortsat at se TV-kanaler, men kun i et forholdsvist begrænset omfang.

Vi ønsker at se DR-kanalerne (ikke nødvendigvis DR HD), samt TV2 (hvis det kan lade sig gøre). Derudover har vi også et ønske om at se de nordiske kanaler - her tænker vi på NRK og SVT-kanalerne.

Jeg forsøger at finde ud af hvorvidt man kan finde en løsning hvor disse kanaler - eller ihvertfald blot DR-kanalerne som minimum - kan streames til en enhed som er tilsluttet TV'et. Jeg kender ikke alle produkter på markedet, men jeg har overvejet løsninger som Apple TV, Boxee Box, Slingbox etc. etc.

Med andre ord - findes der en løsning hvor man kan se TV-kanaler via internettet uden at skulle betale abonnement til kabel-tv, ip-tv eller modtage kanalerne via en DVB-T antenne?

Alle forslag modtages gerne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 13:45

DR kanalerne kan jo altid ses via Antenne, det kan TV2 også men den er betaling fra næste år, programmer kan også ses via Sputnik som også er betaling, SVT kan tages på antenne hvis man er i nærheden af Sverige. Det er ikke nemt med Norsk TV, de har hjemmesider med streaming, men det kan ikke lade sig gøre at se dem uden VPN. Det gælder alt TV fra udlandet via nettet. Så skal der ses andet end DR kanalerne, og e.v.t. Sverige, så skal der penge op af lommen, det kan ikke undgås.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sovsemam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 13:53
Tak for hurtigt og kompetent svar Big smile

Hvad angår antenne, så har vores rækkehus ingen antenne påmonteret, hvilket så vil betyde at vi skal investere i en DVB-T antenne samt opsætning af denne og træk af kabler ind til stikdåser i såvel stue som soveværelse. Da vi ikke umiddelbart selv kan gøre det, så vil det kræve et vist antal kroner og ører.

Derfor gik jeg bevidst efter en løsning hvor man blot streamer kanalerne via nettet.

Jeg ved der eksempelvis findes apps til iphones og ipads - noget der hedder nettv - som har de direkte streaming-adresser opbevaret, så man kan starte en stream af eksempelvis Ramasjang direkte og så kigge på det. Det var egentlig samme princip jeg ledte efter, blot til en enhed som kan tilsluttes fjernsynet, som eksempelvis en Boxee Box eller Apple TV.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 14:02

Det kan du også med en PC, men kvaliteten er ikke den samme fra nettet, som når der modtages fra antenne, så få sat en op.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mflb83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:30
*Hej Sovsemam..

Jeg ved nøjagtig hvad du leder efter.. fordi jeg leder efter det samme, men har dog ikke fundet noget endnu. Men kunne forestille mig at alle dem der tilbyder tv (yousee, TDC, Waoo osv.) gerne så at der gik MEGET lang tid inden dette kom op og køre, fordi så dør de.
Men det jeg leder efter er en tv boks, som du kobler på nettet, hvor du så kan logge på sputnik, DR, og alle de andre, også kan du med et abonnement, købe dig adgang til dem der er betalings kanaler som sputnik.. Dette kunne evt. kobles op med udenlandske tv kanaler også..

Med venlig hilsen
Mark Baumann
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:56
Den boks findes..
Det er bare en PC koblet til TV-et, hvor man afvikler DR.dk/nu, sputnik osv.

Problemet synes jeg er bruger-interfacet...

Måske Apples Airplay kan anvendes...

Altså en Apple TV-boks tilkoblet TV-et.
Og det hele styres med iPad/iphone...

Spørgsmålet om der noget der modsvarer Airplay, som kunne anvendes i windows miljø også..

Redigeret af avh - 19-November-2011 kl. 08:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mflb83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 22:00
Ja det er derfor jeg søger en boks... Pga jeg ikke vil have et kæmpe tastetur liggende på sofabordet, eller skal rejse mig for at skifte kanal. Men jeg skal lige læse om apple boksen inden jeg udtaler mig, jeg har dog haft boxee installeret på computeren, som også kan styres via iphone

Med venlig hilsen
Mark Baumann
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 22:05
En PC er jo meget flexibel og man kan selv sammensætte sin hardware og software..

Hvis en eller anden boks ikke behøver tastatur, så gør en PC, det heller ikke.
PC-en  kan også styres med remote, en mobil  og andet tilsvarende... 

Redigeret af avh - 19-November-2011 kl. 08:40
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af mflb83 mflb83 skrev:

Jeg ved nøjagtig hvad du leder efter.. fordi jeg leder efter det samme, men har dog ikke fundet noget endnu. Men kunne forestille mig at alle dem der tilbyder tv (yousee, TDC, Waoo osv.) gerne så at der gik MEGET lang tid inden dette kom op og køre, fordi så dør de.

Der er to grunde til at dette gratis produkt ikke kommer

1) Der skal betales for rettighederne når du streamer TV kanaler til andre (med tilladelse)
2) Det er ikke gratis at investere i serverkapacitet og båndbredde til dette

Der har tidligere været nogle som tilbød streaming af DR og TV2 via internettet, men det var så vidt jeg husker til en pris omkring 50 kr/måned.

DR tilbyder live streaming af deres kanaler fordi det er en del af deres public service forpligtelse (medielicensen gælder ikke kun folk med TV, du skal også betale hvis du har en internetforbindelse). DRs streaming er beregnet på en computer (flash), men du kan godt se det på et TV. Men det er ikke ideelt (kanalskifte er bøvlet), og du bliver ret hurtigt træt af kvaliteten hvis dit TV er større end 22".

Få fat i en antennemand... det behøver ikke koste en formue.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 18:35
Boxee Boxen har en browser, den kan vise DR's live sider, http://www.dr.dk/nu/live
dvs man kan se DR1,DR2,DRK,Update,Ramasjang, og HD (dog langt fra HD)
Om man syntes billed kvaliteten er god kommer nok an på hvor gammel man er.

Den kan også vise TDC's webtv ( http://webtv.tdc.dk/ ) men kræver man logger ind først (der er et lille tastatur på bagsiden af fjernbetjeningen, nogen syntes det er sejt, jeg syntes det er lidt for småt - ellers kan man få et tastatur på tv skærmen og skrive login ind når man starter) - men TDC's webtv er jo noget man skal betale for, og vist kun hvis man samtidig får internet fra dem. Så vidt jeg kan se er den billigste løsning det de kalder "Homeduo media" som er 20 megabit og adgang til DR1,DR2,TV2, Ramasjang,DRK,DRUpdate,Svensk Kanal 4,MTV, Nickelodeon, SVT1,SVT2 for 349,- om måneden. Så kan man naturligvis købe større pakker op til 44 kanaler, eller vælge deres rigtige TV løsning for op til 549 kr om måneden)

En anden ting som efter sigende virker med Boxee Box (har kun set forum deltagere sige der virker, har ikke selv bekræftet det)  er den yderligere box som hedder HD Homerun (http:///www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61851
 ) det er en tuner box som skal have antenne input, så streamer den TV signalerne videre i det lokale netværk.
--
DR - landets største jobskabelses ordning.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 19:58
Kan man lægge dr live ind som link på en qnap nas som radiostationer og se dem på medieafspillere ?

Redigeret af SVP03 - 19-November-2011 kl. 20:00
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu