recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af lyd til iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af lyd til iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vindum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vindum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af lyd til iPhone
    Sendt: 02-Januar-2012 kl. 20:32
Hej!

Er der nogen her på forummet, der har erfaringer med at streame lyd til iPhone fra en sourround receiver? Jeg har en Denon AVR-1912, som jeg gerne vil have lyden sendt fra, og til min iPhone. Ideen er, at sidde i sofaen med iPhonen og et par hovedtelefoner, og forstyrre resten af huset så lidt som muligt....

Jeg ved den slags kan laves med hjælp fra en PC, men jeg er ikke interesseret i at have sådan en stående tændt bare for at kunne sende lyden over til telefonen.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 21:07
Tvivler på, din bærbare bruger meget mere strøm end din forstærker. Iøvrigt, hvor skulle musikken komme fra (CD, vinyl eller)?

Din løsning lyder noget radikal og tvivler stærkt på at det ville kunne lade sig gøre.

Løsningen må da være en forlængerledning til dine ørebøffer. Du har vel en remote til din forstærker?
Til top
Vindum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vindum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 08:53
AVR-1912 indeholder en HDMI switch. Både PS3, DVB-T, Apple TV, Xtreamer og Squeezebox sender lyden via HDMI til AVR-1912, og derfor virker det naturligt, at det er herfra lyden skal trækkes ud.

Forlængerledningen duer desværre ikke, da det i så fald, skulle være en 5 meter ledning, med risiko for en fatal udgang for både forstærker og høretelefoner, da jeg har 3 børn, som jævnligt passerer rummet mellem forstærker og sofa. Løsningen skal altså være trådløs.

Jeg tænker også, at det jo må være muligt. Alle enhederne jeg har nævnt bruger alligevel netværk i en eller anden udstrækning, så hvorfor skulle denne lille tvist ikke også kunne laves / allerede være lavet?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Vindum Vindum skrev:

AVR-1912 indeholder en HDMI switch. Både PS3, DVB-T, Apple TV, Xtreamer og Squeezebox sender lyden via HDMI til AVR-1912, og derfor virker det naturligt, at det er herfra lyden skal trækkes ud.

Forlængerledningen duer desværre ikke, da det i så fald, skulle være en 5 meter ledning, med risiko for en fatal udgang for både forstærker og høretelefoner, da jeg har 3 børn, som jævnligt passerer rummet mellem forstærker og sofa. Løsningen skal altså være trådløs.

Jeg tænker også, at det jo må være muligt. Alle enhederne jeg har nævnt bruger alligevel netværk i en eller anden udstrækning, så hvorfor skulle denne lille tvist ikke også kunne laves / allerede være lavet?

Trådløse hovedtelefoner?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu