|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokmok ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-September-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 26-September-2010 kl. 11:31 |
Hej Jeg søger hjælp til hvad jeg skal bruge til streaming af iso samt musik filer.
Jeg har lige købt nyt tv samsung 8 serie led 3D 55" m/
dlna-samt allshare
samsung bluray afspiller 3D
Denon forstærker
Jeg har pt sat det op på mit netværk og kan gå ind via tvet og finde mine musik samt foto filer
Jeg kan også sagtens se det drev det ligger på men mine iso filer vil den ikke afspille.
Jeg vil også gerne kunne stream til min kælder hvor jeg også har et musik anlæg stående.
Hvad kræves for at kunne dette?
Jeg har kigget på nas synoloygy 710 j og nogle media centre.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Velkommen til. skal lige have opklaret, mener du synology ds210j eller ds710+ der er jo en betydelig forskel i prisen. forskellene i de billige og dyre modeller mærkes typisk i læse/skrivehastigheden... og til stream vil de sagtens kunne følge med.. nogle gange syntes jeg dog når jeg skal kopiere data over på NAS at en relativ synkron hastighed i den højere ende er rar at have... men selvfølgelig ikke for enhver pris hvis budgettet sætter begrænsninger syntes jeg det er bedre at vælge lidt ned i kabinettet og samtidig sikre der er penge til nogle rimeligt gode harddiske.
Men ellers syntes jeg synology er et godt valg, afhængig af dit budget og pladsbehov kunne en ds210+ eller ds411+ komme i spil... især hvis du begynder med blu ray på NAS så bliver pladsen hurtig trang.
Mht afspilning af isofiler og ts/bdmv foldere skal du over i en mere dedikeret og fleksibel nmt afspiller.. jeg selv bruger både popcornhour a-200 (med blæser) c-200 (uden blæser), alternativt er der også Dune´s afspillere som kan tricket.. dem kender jeg dog ikke.. men de er bla under anmeldelse på forsiden af www.recordere.dk
så i princippet har du brug for såvel en NAS som en nmt afspiller for at du vil kunne afspille dine film ordentligt Redigeret af rhsin - 26-September-2010 kl. 11:57 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
som Rene siger - umiddelbart mangler du funktionerne til overhovedet at kunne bruge dine iso-filer til noget som helst. jeg kan forestlle mig der nok går en del år før det bliver understøttet af DLNA(som i de fleste implementeringer kun understøtter mpeg4, mpeg2 filer og ikke DVD-rips). da de anvender "certificerede" formater og ikke noget hjemmebryg som en iso i virkeligheden er. - Alternativet er at konvertere dem til selve filmen i en mp4 container med h.264 encoding. det vil dit samsung tv nok tage imod uden de store problemer, men kræver selvfølgelig en masse cpu-kraft og tid når du skal konvertere din samling. jeg er klar over at det hele ville være meget lettere med det ene kabel i tv'et - men desværre er du startet i den "forkerte" ende hvis man kan sige det sådan. Som rene også angiver - en popcornhour, en WD live eller lignende er nok vejen for dig selvom det introducerer en lille boks - til gengæld kan du købe et par stykker og smide den anden i kælderen. og så kan de tilgå den folder hvor du nu har dine film.
|
|
![]() |
|
jokmok ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-September-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Tak for svarene, den nas server jeg mente hedder 710+.
Nas 710+ tænkte jeg på fordi den har en hurtig processor,kan man køre uden en nas og kun med en popcorn eller er nasen en god løsning pga. lager pladsen?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |