recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af musik via Airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af musik via Airplay

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Adrs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af musik via Airplay
    Sendt: 24-September-2013 kl. 15:14
Hello!!

For en måned siden købte jeg nyt HiFi udstyr hjem til stuen, brugte langtid på at finde det rigtige og var til at starte med godt tilfreds. (men jeg blev snydt)

Købte 1 stk Denon AVR-X2000 2 stk M1 kompakthøjtalere 1 stk ASW608 subwoofer.

Hele ideen var at jeg ville streame musik via Spotify over Airplay som er indbygget i Denon´s AVR-X2000.

...og dette vil jeg ønske jeg havde vist noget før!

For Airplay kan ikke levere andet end stereo med det resultat den aktivere ikke subben og derfor kan jeg kun høre musik via af mine to små højtalere som jo mangler de her dybe toner og bass som jeg ville tilføje via min sub.

Min bøn til jer, hvad skal jeg gøre??

Er der fundet en løsning på dette problem som jeg ikke kender til?


På forhånd tak!

Vh
Anders
Til top
Adrs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 15:16
Jeg streamer som sagt via Spotify via Airplay og dette gør jeg i dag fra en Ipad4.

Den indbyggede Spotify som der også er i min receiver er desværre så mangelfuld at det ikke er en mulighed.

og links:

http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x2000-surround-receiver-59174/
http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-m-1-kompakthojttaler-31714/
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Adrs Adrs skrev:



For Airplay kan ikke levere andet end stereo med det resultat den aktivere ikke subben og derfor kan jeg kun høre musik via af mine to små højtalere som jo mangler de her dybe toner og bass som jeg ville tilføje via min sub.


Det har ikke noget med Airplay at gøre. 
Kilden er jo musik som er i stereo, så uanset hvad Airplay kunne eller ikke kunne levere, så vil streaming fra Spotify stadig kun være i stereo. 

Men din receiver skal også levere signal til din sub, selvom den kun modtager og afspiller et stereo signal. Gør den ikke det har du konfigureret din receiver forkert. 
Så kuren er altså ind under settings på din receiver og rette settings for aspilning af stereo, såldes at subben også aktiveres. Jeg kender ikke lige din receiver i detaljer så kan ikke guide dig igennem, men du må kunne finde det i manualen, eller evt. få hjælp af HiFi klubben. Det er noget med at side højtalerne skal konfigureres til at være small, og så skal LFE enables eller noget. 



Redigeret af spawn - 24-September-2013 kl. 15:31
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Adrs Adrs skrev:


For Airplay kan ikke levere andet end stereo med det resultat den aktivere ikke subben og derfor kan jeg kun høre musik via af mine to små højtalere som jo mangler de her dybe toner og bass som jeg ville tilføje via min sub.

Min bøn til jer, hvad skal jeg gøre??


Læse manualen til din forstærker?

På side 100 af den engelske manual står der:

Stereo sound mode
Sound mode type Description
STEREO This mode plays 2-channel stereo audio with no additional surround sound processing.
• Sound is output from the front left and right speakers, and subwoofer if connected.
• When multi-ichannel signals are inputted, they are mixed down to 2-channel audio and are played back with no additional surround sound processing.

Direct sound mode
Sound mode type Description
DIRECT This mode provides a direct input-to-output path with minimal audio processing, bypassing any unnecessary stages for purest sound.
PURE DIRECT This mode provides the direct audio signal path benefit of the Direct mode along with disabling additional stages thatmight possibly have an affect on sound quality.
In Pure Direct mode, the following elements are turned off:
• The front panel display and its driver circuitry are shut down. The display will temporarily come on when adjusting the volume, etc., but will turn off again once the adjustment has been made.
• The analog video input/output switcher and processor is disabled.

Mon ikke du forsøger at køre "Direct, eller "Pure direct""?

Og du har selvfølgelig husket at lave en autokalibrering af dit system, så forstærkeren ved at det er små højttalere du har og dermed sender bassen ud i subben?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 15:49
og på side 155 i samme manual står der:

Subwoofer Mode

Select low range signals to be reproduced by subwoofer.

LFE (Default) : The low range signal of the channel set to “Small”
speaker size is added to the LFE signal output from the
subwoofer.

LFE+Main : The low range signal of all channels is added to the LFE
signal output from the subwoofer. This is usually the best
setting for most systems.

• “Subwoofer Mode” can be set when “Speaker Config.” – “Subwoofer”
(vpage 151) is set to other than “No”.
• Play music or a movie source and select the mode offering the strongest
bass.
• If “Front” and “Center” for “Speaker Config.” (vpage 151) are set to
“Large”, and “Subwoofer Mode” is set to “LFE”, no sound may be output
from the subwoofers, depending on the input signal or selected sound mode.
Select “LFE+Main”


Redigeret af Brixen - 24-September-2013 kl. 15:50
Venlig hilsen
KB
Til top
Adrs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 17:59
Tak for jeres inputs, de har givet håb. Jeg har også været et smut i Hifiklubben som kunne fortælle lidt alla det i nævner. Men.. Jeg kan stadig ikke få min sub til at spille når jeg anvender spotify via AirPlay.

Jeg er glad for min indkøb ikke er forgæves og burde virke, men håber fortsat på der er en ekspert derude der kan hjælpe mig på vej.

Vh Anders
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 18:25
1. Har du gjort de ting jeg og Brixen skrev?

2. Det er pisse smart at skrive i sine oplysninger hvor i landet man bor. Tænk om vi var "næsten-naboer", så kunne jeg stikke hovedet ind til dig om 5 minutter og måske løse problemet for dig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Adrs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 21:11
Ja jeg prøvede alt hvad i skrev.

men NU er det løst..

Tak for hjælpen!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 22:09
Hvad løste så problemet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Adrs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 08:02

Helt ærligt så håbede jeg i ikke ville spørge.

Efter at nulstille receiveren og indstille den på ny og så fra start sørge for at den stod til "LFE+MAIN" virkede det jo stadig ikke.
 
Så jeg måtte i manualen og finde ud af hvor jeg kunne skifte mellem direct og stereo, hvilket blot er de (i Denon´s tilfælde) farvede knapper i bunden af fjernbetjeningen.
 
Så mon ikke jeg bare skulle have gjort det fra start.
 
En fejl 40 men jeg fik løst problemet.
 
TAK for hjælpen :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu