|
Streaming af Tv2 Play, DR, HBO, Plus mere. HTPC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ValUs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2014 kl. 15:23 |
Jeg har fået Telmore play, hvor jeg godt kunne tænke mig at have en HTPC eller andet som kan klare jobbet. Den skal også kunne afspille Mkv,avi,xvid. plus almindelige webbrowsing
Har tænk at denne kunne klare jobbet: http://www.computersalg.dk/produkt/2379392/zbox-sphere-oi520-core-i5-4200u Men vil hører om der er nogen som kender andre muligheder for at kunne gøre det samme job til en lidt laver pris?? P.s Den har ikke RAM og SSD. så det er 1000 kr ekstra til prisen. Redigeret af ValUs - 12-September-2014 kl. 15:33 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ValUs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Okay. Troede det var CPUen.. Men hvis det ikke er CPUen som skal klare det ville det jo være meget bedre at vælge en AMD APU til HTPC da den har en meget stærkere GPU ydelse og laver pris..
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Har altid fravalgt ATI (nu AMD), mest på grund af nogle problemer de havde tidligere med HD, hvor de hårdnakket anklagede Microsoft for fejlen, men til sidst rettede deres drivere. Men de indrømmede aldrig. Er heller ikke 100% fan af Intel grafik, vil helst nVidia. Men Intel er efterhånden ok
Men du har sikkert ret, AMD virker sikkert fint nu om dage
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Er ikke helt sikker på du forstår min undren..
Intel Har en dårligere GPU på deres CPU, Hvor AMD har en virkerlig god GPU på deres APU processer. Men du skrev at det var GPUen som stod for afspilningen af f.eks MKV eller avi.. Intel og AMD har jo processer med både CPU/GPU og her vinder AMD klar på GPU delen.. Vil jo ikke ud og købe en ekstra GPU/grafikkort til min HTPC, det skal jo være indbygget i CPUen. |
|
![]() |
|
Hvis begge platforme kan afvikle det 100% er det jo bare at vælge det man synes er bedst til prisen. Jeg skrev bare at jeg tidligere (for lang tid siden) havde dårlig erfaring med ATI (nu AMD) og deres manglende vilje til løse/erkende problemerne. Hvis du har lyst kan du se de 27 sider der omhandlede problemet her
|
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Ville tage med amd. For Intel har en dårlige scaler end amd
|
|
![]() |
|
Tak for alle jeres inputs og hjælp..
Men tror at jeg må vente til at bygge min HTPC til at Broadwell Core M-5Y70 chip kommer på market.. Den har lav strømforbrug ingen blæser og skulle vist være mere end rigeligt til mit behov.. Vægter meget et lav strømforbrug og lydløshed.. Det vil jeg gerne smide et bruge et par ekstra KR. til. Ved godt det er noget af et overkill, men syntes den skulle være fremtid sikker. Så må bare håbe Zotec eller en anden laver en med den chip.. |
|
![]() |
|
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
Hvis du vægter strømforbruget så højt, hvorfor så ikke købe en Raspberry Pi? Den bruger næsten intet strøm, larmer ikke, kan afspille 1080p, billig og fylder næsten ingen ting.
|
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
![]() |
|
filmtosse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2005 Status: Offline Point: 158 |
En af mine venner har lige bestil sådan her en, fordi at han har Telmore Play og den skulle kunne klare at spille dem alle, ved dog ikke om han har fået den endnu
|
|
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
|
|
![]() |
|
blindpet ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 9 |
Hvis den kun er til sådan noget streaming burde du overveje ældre hardware. Jeg er selv på SU og købte en gammel bærbar (Dell Latitude e6400) til 500 kroner og den er meget fin til streaming.
Den spiller HD fint også. Bare find en bærbar med hdmi eller displayport så den kan kobles til fjernsynet uden problemer.
|
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
@ filmtosse. Vil meget gerne høre hvordan sticken kører
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |