|
Streaming af video: muligheder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
julle.p ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:20 |
Hej alle.
Kan i hjælpe mig med at finde produkter der opfylder følgende: Jeg vil gerne rippe alle mine Blu-Ray film, og nogle af mine dvd-film, og gemme dem på en NAS. Disse vil jeg gerne kunne tilgå på mange måder: - Direkte fra computeren, vha et program som lister alle filmene på en overskuelig måde - Direkte fra tv'et, vha et hardware-produkt. - Fra mobilen, vha en App der kan starte afspilning på alle husets tv, computer ect. Jeg søger altså noget ala Sonos, men til video. Sonos har jo et PC-program som styre de forskellige enheder. Kan man mon ikke få det samme til video, så man kan side og bladre igennem på PC'en og sætte filmen til afspilning på den enhed man ønsker. Det kunne være super fedt, hvis man også kunne få en mobil-app som gør det samme som pc-programmet. Men jeg er helt blank på området. Jeg har kigget på Dune og MyMovies, men jo flere man læser jo mere forvirret bliver man. Jeg er også stødt på produkter som yadis, Zappit, eXtreme Movie Manager. Men der findes jo også popcorn hour, wdtv og sikkert meget mere... Vigtigst for mig er, at jeg kan afspille mine blu-ray film i 1:1 komprimering og få vist min samling på mange forskellige måder på en super simpel og elegant måde. Håber i vil hjælpe. |
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
|
julle.p ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål til DUNE-serien.
- Dune HD Max har display, bluray-drev samt mulighed for en hdd. Pris 3500 kr. - Dune HD Smart D1 har display og mulighed for hdd. Bluray-drev kan tilkøbes. Samlet pris 3100 kr. Der er en forskel på 400 kr, men hvad er den egentlige forskel? Nogen grund til at spendere de ekstra 400 kr? Dune HD MAX http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=60352&menu=dvd Dune HD Smart D1 http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=60354&menu=dvd Bluray drev: http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=60355&menu=dvd Redigeret af julle.p - 17-Marts-2012 kl. 20:18 |
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Jeg er halvvejs i det projekt du vil starte op på, med blu ray film, musik og billeder.
Til dette brugte jeg en Qnap til opbevaring af film (som er film, musik og billede server) Du skal bruge følgende for at nå i mål: - Nas server enten Qnap eller synology (antal TB er efter din økonomi) alt under 8TB er ligegyldig, blu ray i forhold 1:1 fylder imellem 20 til 45 GB. - Enten Dune HD afspiller eller en Popcorn hour (jeg har begge dele) Kan bedst lide Dune HD smart, ingen grund til Dune Max hvis du ikke skal bruge ekstra harddisk eller blu ray drev. - Installation af enten My movies eller zappiti (er ikke nået til dette projekt men nogen siger Zappiti er langsom) - Ipad til styre film og musik bibliotek du kan bruge SONOS og installere din musik samling fra itunes direkte på Qnap. - Du kan vælge at lægge billeder og musik på Qnap mulitmedisstation så kan de ses og høres fra din Ipad eller tv via dune HD, der mange muligheder. Qnap har lige frigivet en ny firmware der kan mere om det med musik og billeder station. - Mht film er der ikke noget fra qnap endnu, der er du nødt til at gå en anden vej over til enten my movie eller zappiti som du kan installere på qnap du kan se cover på ipad og starte filmen fra ipad (kræver app. fra dune og zappiti) Redigeret af pallemann - 18-Marts-2012 kl. 15:16 |
|
![]() |
|
Mange tak for dit svar.
Jeg har planer om at rippe skiven inkl. menu og hele molevitten - altså en blu-ray iso-fil. Det kan Popcorn hour ikke afspille, vel? Min tanke var, at smide 4*3 TB i en NAS og kører raid5. Det giver mig 9 TB. Men det er stadig kun nok til en 300 film. Hvad har du gjort? Og har du også taget hele din eksisterende samling og digitaliseret, eller er det kun fremtidige film du gør det med? |
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Jo det jo det der er fantastisk den kan, både dune og pocorn hour kan afspille blu ray menu som det var alm. blu ray film, med ekstra materiale og undertekster valg osv.
Jeg har nok gjort det lidt utraditionelt, men jeg har 1x16 TB og i raid 5 giver det ca 12 TB, der har jeg rippet over 300 dvd film og ca. 200 blu ray alle i forhold 1:1 og lagt ned. Med den måde kan film ses både i børneværelse, soveværelse og stue, jeg har streamet rundt i huset og kan vise samme og forskellige film uden problemer, samtidigt både med 1xPopcorn hour og 2x Dune, da jeg har en af hver i soveværelse og børneværelse og i stuen. Du kan vælge at have musik og billeder på som også kan afspilles af dune fra server, det giver nogle fordele at det hele er samlet et sted. DU har SONOS, som også kan tilgå og afspille musik fra server. Men projektet kræver du har kabler min cat 6 rundt. - Glemte at tilføje du selvfølgelig og skal have: - PC med blu ray drev der kan rippe skiver - Switch forberedt til 1 Gbit er et krav.
Redigeret af pallemann - 18-Marts-2012 kl. 21:00 |
|
![]() |
|
Jeg er i gang med planlægning af en opgradering så der er cat6-kabler i hele hytten.
Hvad er du så mest til: popcorn eller dune? Kan begge fungere sammen med MyMovies, eller hvad bruger du? Det vigtigste for mig er, at systemet er hurtigt, og at det kan vise ens filmsamling på en overskuelig måde - måske på hyldeform, som hvis samlingen ikke er digitaliseret. |
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
|
Jeg vil siger jeg hælder mest til Dune, men jeg har ikke prøvet Zappiti endnu, nogle siger den er langsom til at vise cover, men jeg vil prøve den til at starte med. Både mymovie og zappiti kan du hente som app. til ipad og bruge til DUne og popcorn.
Ang. cover/oversigt form kan du læse mere om det her:
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Jeg har selv købt popcorn a-300 i sidste mnd.og er fin filtrede med den... Jeg valgte popcorn fram for dune da den ny popcorn har alt styring af covers og smart menu uden at jeg skal røder med zappiti ,my movies eller andre externe programer...
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Tak for jeres input.
|
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |