recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - streaming: bitrate kontra hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstreaming: bitrate kontra hastighed

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: streaming: bitrate kontra hastighed
    Sendt: 06-August-2009 kl. 20:53
Håber det er det rigtige sted jeg poster det her :)

Jeg sidder og streamer lidt HD NFL fra deres hjemmeside, og vil yderst gerne bruge deres 2400bitrate. Når jeg bruger den fortæller DU Meter mig at den bruger omkring 1.5-2.0mbit . Jeg sidder pt. på en 8mbit linje fra fullrate med 2mbit up, og når jeg tager TDC's hastighedstest peaker Du meter også oppe omkring de 7 mbit. Problemet er så bare det, at jeg ikke kan få den til at køre flydende alligevel. Når man streamer går jeg ikke ud fra at ens hardware har det store at sige?

Hvad kan der være i vejen?
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Håber det er det rigtige sted jeg poster det her :)

Jeg sidder og streamer lidt HD NFL fra deres hjemmeside, og vil yderst gerne bruge deres 2400bitrate. Når jeg bruger den fortæller DU Meter mig at den bruger omkring 1.5-2.0mbit . Jeg sidder pt. på en 8mbit linje fra fullrate med 2mbit up, og når jeg tager TDC's hastighedstest peaker Du meter også oppe omkring de 7 mbit. Problemet er så bare det, at jeg ikke kan få den til at køre flydende alligevel. Når man streamer går jeg ikke ud fra at ens hardware har det store at sige?

Hvad kan der være i vejen?


Antageligt en af to følgende (eller begge i et eller andet forhold):

1) Din computers hardware. Den skal jo stadig dekode det streamede signal - hvis det er encoded i h.264, kræver det lidt af din CPU at dekode det. Hvilken opløsning bliver det streamet i?
2) "Forbindelsen" fra dig til streaming-setuppet i USA kan være overbelastet, fejlramt el. lign., så der ikke kan holdes et 2-2,5 mbit konstant flow uden fejltransmissioner. Der er rigtig mange faktorer, der kan påvirke dén del.
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 22:57
Hey...

Jeg har prøvet lidt forskelligt mht. opløsning, hvor det højeste var 1600x1080, men intet ingen af dem gjorde fra eller til. Jeg har prøvet det på en "lille" maskine, og på en yderst kraftig maskine, med samme resultat.

Mht. forbindelsen, så har jeg også overvejet det, men en af mine venner har købt samme "pakke" som jeg, bare med en større linje, hvilket køre flydende for ham. Kan det være fordi Fullrates forbindelse bare ikke er god nok så?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 23:01
Hvad ser du streamet i? En anden afspiller kan også ofte hjælpe hvis du har mulighed for det.
Til top
Yegermister Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 12:18
Jeg bruger NFLs egen web-baserede afspiller. Jeg tror det er den eneste mulighed, så vidt jeg er orienteret i hvert fald.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 13:00
probelmet er at mange web baserede afspillere ikke kan benytte en h.264 hardware decoder chip såsom Nvidia ion eller sigma SMP8635, derofr benytter den din CPU. DIn CPU skal være ret kraftig for at kunne klare at decode en HD stream, Gerne en Core2duo, men det er ikke sikkert det er nok.
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu