Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sbndk
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
|
Emne: Streaming/DLNA på 50VT30 Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 22:08 |
Jeg tillader mig, at stille et spørgsmål, som muligvis er blevet stillet og besvaret før - men nu vover jeg pelsen.
Haves: Panasonic DMP-BDT310 (Bluray-afspiller med DLNA) og fra imorgen også Panasonic 50VT30.
Ønsker: afspilning af MKV-filer via DNLA.
Jeg har filerne liggende på en PC med Windows 7. Jeg kan sagtens få afspillet Divx-filer fra PC'en (højreklik -> Afspil til...), men MKV virker ikke. Via stifinder på Bluray-afspilleren kan jeg se selve filen ligge, men den varer nul sekunder, hvis jeg prøver at afspille den.
Jeg har ikke vildt god succes med, at få MKV-filerne afspillet via DNLA på Bluray-afspilleren, men kan 50VT30 uden videre afspille MKV-filerne fra PC'en? Eller skal der laves en eller anden snedig opsætning?
Vil det hjælpe noget, at få filerne lagt over på en NAS i stedet?
|
 |
sbndk
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 12:19 |
Kan fejlen i virkeligheden skyldes, at jeg kører trådløst og ikke kablet LAN-netværk?
Jeg synes virkelig, at det her DLNA er noget l*rt, men det kan selvfølgelig godt være, at det bare er mig.
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:24 |
Om det er trådløst eller kablet netværk betyder ikke det store, problemet er DLNA.
Om det bliver bedre via nas, tror jeg ikke.
Hvis det var mig ville jeg investere i en medieafspiller, så vil du ikke have problemer med afspilning af diverse formater
Theilo
|
 |
sbndk
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:26 |
Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad kan anbefales af mediaafspiller, som også kan afspille MKV-filer?
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:35 |
Den eneste afspiller jeg har rodet med er en wd tv live, og den kan sagtens afspille mkv og en masse andre formater
Theilo
|
 |
sbndk
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:52 |
Takker - den vil jeg lige kigge nærmere på
Er det simpelthen DLNA, som bare ikke er bedre?
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:34 |
Mener bare det er en fælles standard der er brygget sammen, men ikke taget højde for de forskellige underformater der f.eks kan være i en .mkv fil
|
 |
Anden4220
Super bruger
Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:27 |
DNLA er efter min bedste overbevisning bare en netværksprotokol. det er dit ansvar at dine piratkopier er i det rigtige format, det svarer lidt til at prøve at afspille en DVD på en CD afspiller og så tro at det er kablerne skyld at du ikke kan se filmen...
|
Panasonic TH37PX80 Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3
|
 |
FilmSalgFreak
Super bruger
Oprettet: 12-November-2007
Point: 487
|
Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:34 |
Jeg har en WD Live TV, men så vidt jeg kan læse, så er den ikke trådløs. Jeg nægter at trækker et netkabel halvvejs gennem huset. Hvad er løsningen? (regner med at have en NAS server engang i løbet af ugen)
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:58 |
Anden4220 nu kunne det jo være at man bare havde rippet til et format man troede ville virke over DLNA, istedet for at der skal beskyldes for piratkopi.
Filmsalgfreak. Man kan få en dongle til wd tv live så den kan køre trådløs. Jeg prøvede at køre trådløs på 2 film og så valgte jeg at trække et kabel fra den ene ende af huset til den anden, og gav en meget mere stabil forbindelse. Husk at donglen skal være kombatibel med wd tv live
Theilo
|
 |
sbndk
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 13:11 |
Nu er MKV ikke nødvendigvis lig med piratkopiering. Det var såmænd min nyindkøbte Piranha 3D, som jeg forsøgte med. Men lad nu det ligge.
Jeg vil prøve, at overveje en kablet løsning til en WD TV Live. Det er dog bare så pokkers upraktisk, da TV'et står i stuen og PC'en står i køkkenet.
Jeg har dog et ganske velfungerende trådløst netværkt, som leverer 40,0 Mbit trådløst til en 40/40 Mbit fra Waoo med en Asus RT-N56U tilkoblet - det kunne jo komme an på en prøve, om det vil fungere trådløst med en WD TV Live.
|
 |