recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming for nærig/fattigrøve?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming for nærig/fattigrøve?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming for nærig/fattigrøve?
    Sendt: 23-December-2014 kl. 19:56
Hej, 

Jeg har et logitech z 5200 system, som jo er lidt specielt idet der er et computer system, som jeg så bruger i min lille stue. Jeg synes nu det spiller ganske udemærket.

Det er desværre ret bøvlet at spillet musik på, da man skal have fjernsynet tændt, eller mobilen sat i med line-in, for at få det til at virke, og det orker konen ikke, så hun render rundt med sådan en lille højtaler dims til 200,-.

Jeg tænker at det må kunne gøres bedre, selvom jeg er en fattig/nærigrøv, og jeg har kigget på en Sonos play:1, som vi så over tid, kunne udbygge til at dække mere af huset. Men kan jeg også få streamet lyden ud over mit z5200 på en eller anden måde...Der skal jo noget line ud før det virker?

Alternativet er måske at pille z5200 anlægget ned,og så erstatte det af et eller to play:1 og så på lidt længere sigt en playbar...

Jeg er ikke særligt picky med lydkvalitet, bare det er let at bruge!

tak, for evt. input!
/Karsten


Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 19:57
Jeg har iøvrigt en kontakt der vidst nok kan klare nogle gode rabatter på Philips Fidelio aw3000, så det er også med på "blokken"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 21:09
Har i "æbletelefoner" er en airport Express en oplagt løsning.
Herhjemme bruger vi en AppleTV sammen med en surroundforstærker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 21:39
Hvis det er Spotify du bruger så er denne lille gadget fin. https://gramofon.com/index.html

Har selv købt den, og sluttet den til mit Sonos for at få en bedre Spotify integration.
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 21:49
Hifiklubben sælger også en Bluetooth receiver der kunne være en mulighed. "Argon bt2". Med den kan du streame musik over Bluetooth. Men det giver selvfølgelig mest mening hvis du streamer fra din mobil/tablet.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:32
Ja jeg kan såmæn anbefale Bluetooth løsning.
Har selv en QED uPlay og den fungerer rigtig fint. Nem opsætning og skal ikke gen-findes efter noget tid som mange andre skal. De er af og til tilsalg til omkring 250-300 kr.
Mvh. Rasmus
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu