recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra hjemme pc til laptop i sommerhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra hjemme pc til laptop i sommerhus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Snipes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra hjemme pc til laptop i sommerhus
    Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:30
Hej Alle

Hvad kræver det for at kunne streame film, musik og lign fra min pc som står derhjemme til en laptop i mit sommerhus?Shocked

Mvh

Snipes
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:43
Kort svar - En remote adgang til din pc hjemme, som selvfølgelig skal være tændt.
Når du har oprettet en remote adgang, så er det bare i gang med at overføre dine mediefiler som du vil bruge. Skal du streame, (som du skriver), så skal du bruge een eller anden server software som tillader streaming ud af til. Mener MediaPlayer kan gøre det, men det er langt fra den bedste løsning.
Afhængig af hastigheden og hvor meget du skal bruge det, så ville jeg nok hellere lave en fil overførelse. Evt. brænde medierne ud på en DVD eller USB nøgle. Sidste alternativ er at investere i en bærbar medieafspiller. Den er der efterhånden et hav af.
Den store løsning er en decideret server, her kunne microsoft Home Server være et oplagt alternativ. Den er nærmest skræddersyet til formålet.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:46
en rimelig god netforbindelse som det første.. dvs musikken er ikke så slem.. men film.. det sluger pænt... og her er begrænsningen du skal være obs på.. din uploadhastighed derhjemme samt din downloadhastighed i sommerhuset.

Ellers har jeg i princippet sådan en løsning kørende med en Synology NAS som central hvor film (såvel dvd film samt egne optagelser) og musik kan streames på såvel lokalnet som internet.

For at det kører bare nogenlunde stabilt på billed vil jeg mene man mindst skal op at have 10Mbit i hver ende... ellers skal du have en reencoder på som står og omkoder filmoptagelsen til noget mindre.. "on-the-fly" det koster lidt kvalitet.. og en del cpu kraft.. men det kører bedre på dårligere netforbindelser.
Mvh

René
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:49
Selv bruger jeg SSHFS til det formål, funker perfekt. Så er der adgang til sharet, som var du på lokalt.Men kræver, som rhsin er inde på, en ordentlig forbindelse, dvs. 3G net i yderkanterne dur ikke..
Til top
Snipes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 13:33

Tak for jeres lyn hurtige svarSmile

Jeg ville ikke have noget imod at lave den om til en decideret server med microsoft Home Server - som Kandersen skriver.
Men så er det vel ikke muligt at tilslutte f.eks en Apple Airport til at kunne afspille musik på anlægget derhjemme?

Derhjemme har 20 Mbit download og 1 Mbit upload.
Sommerhuset er der 8 Mbit download.
Vil det være nok til streaming?

Mvh

Snipes 
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 13:38
Nej, du har lige fået at vide at 10 i upload er kravet.
IPTV, som streamer filer der er tilpasset til den slags, samtidig med udstyr der kan transcode dem, kræver eks. minimum 5 mbit.

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Snipes Snipes skrev:

Derhjemme har 20 Mbit download og 1 Mbit upload.
Sommerhuset er der 8 Mbit download.
Vil det være nok til streaming?

Glem alt om dit projekt med at streame med de hastigheder. Brug filoverførelse istedet og start den i god (rigtig god) tid.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:14
Hvis du installerer SageTV på din hjemmepc og så Placeshifter på din laptop, så burde den selv encode alt efter din forbindelse.

Jeg har ikke selv prøvet det, men du kan læse mere om SageTV i den her tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095&title=sagetv-trden
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Hvis du installerer SageTV på din hjemmepc og så Placeshifter på din laptop, så burde den selv encode alt efter din forbindelse.

Jeg har ikke selv prøvet det, men du kan læse mere om SageTV i den her tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095&title=sagetv-trden

Selvfølgelig kan du encode video+audio med 600-700 Kbps, men har du lyst til at se på det?

Jeg tror at de fleste vil foretrække at se maling tørre hvis skærmen er større end 5".

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu