|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Snipes ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:30 |
Hej Alle
Hvad kræver det for at kunne streame film, musik og lign fra min pc som står derhjemme til en laptop i mit sommerhus?
![]() Mvh
Snipes
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Kort svar - En remote adgang til din pc hjemme, som selvfølgelig skal være tændt.
Når du har oprettet en remote adgang, så er det bare i gang med at overføre dine mediefiler som du vil bruge. Skal du streame, (som du skriver), så skal du bruge een eller anden server software som tillader streaming ud af til. Mener MediaPlayer kan gøre det, men det er langt fra den bedste løsning.
Afhængig af hastigheden og hvor meget du skal bruge det, så ville jeg nok hellere lave en fil overførelse. Evt. brænde medierne ud på en DVD eller USB nøgle. Sidste alternativ er at investere i en bærbar medieafspiller. Den er der efterhånden et hav af.
Den store løsning er en decideret server, her kunne microsoft Home Server være et oplagt alternativ. Den er nærmest skræddersyet til formålet.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
en rimelig god netforbindelse som det første.. dvs musikken er ikke så slem.. men film.. det sluger pænt... og her er begrænsningen du skal være obs på.. din uploadhastighed derhjemme samt din downloadhastighed i sommerhuset.
Ellers har jeg i princippet sådan en løsning kørende med en Synology NAS som central hvor film (såvel dvd film samt egne optagelser) og musik kan streames på såvel lokalnet som internet.
For at det kører bare nogenlunde stabilt på billed vil jeg mene man mindst skal op at have 10Mbit i hver ende... ellers skal du have en reencoder på som står og omkoder filmoptagelsen til noget mindre.. "on-the-fly" det koster lidt kvalitet.. og en del cpu kraft.. men det kører bedre på dårligere netforbindelser.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Selv bruger jeg SSHFS til det formål, funker perfekt. Så er der adgang til sharet, som var du på lokalt.Men kræver, som rhsin er inde på, en ordentlig forbindelse, dvs. 3G net i yderkanterne dur ikke..
|
|
![]() |
|
Snipes ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Tak for jeres lyn hurtige svar Jeg ville ikke have noget imod at lave den om til en decideret server med microsoft Home Server - som Kandersen skriver.
Men så er det vel ikke muligt at tilslutte f.eks en Apple Airport til at kunne afspille musik på anlægget derhjemme?
Derhjemme har 20 Mbit download og 1 Mbit upload.
Sommerhuset er der 8 Mbit download.
Vil det være nok til streaming?
Mvh
Snipes
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Nej, du har lige fået at vide at 10 i upload er kravet.
IPTV, som streamer filer der er tilpasset til den slags, samtidig med udstyr der kan transcode dem, kræver eks. minimum 5 mbit.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Glem alt om dit projekt med at streame med de hastigheder. Brug filoverførelse istedet og start den i god (rigtig god) tid.
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Hvis du installerer SageTV på din hjemmepc og så Placeshifter på din laptop, så burde den selv encode alt efter din forbindelse.
Jeg har ikke selv prøvet det, men du kan læse mere om SageTV i den her tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095&title=sagetv-trden |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Selvfølgelig kan du encode video+audio med 600-700 Kbps, men har du lyst til at se på det? Jeg tror at de fleste vil foretrække at se maling tørre hvis skærmen er større end 5". |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |