recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra Mac/PC til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra Mac/PC til receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra Mac/PC til receiver
    Sendt: 11-September-2011 kl. 20:20
Jeg har nyligt anskaffet en Onkyo NR809 receiver og nu kunne jeg godt tænke mig at styre musikken fra enten min PC eller min MacBook og afspille den på receiveren, også gerne streaming fra TDC Play.

Jeg bruger selvfølgelig min Squeezebox, men jeg ville gerne have en mere overskuelig front-end (det er lidt småt og langsomt at navigere på Touch'en) som f.eks. Windows Media Player eller lignende.

Min PC kører XP og Media Player 11, Mac'en kører SnowLeopard.

Hvad er den bedste løsning her?
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 08:22
Et par muligheder for at styre Squeezeboxen på PC:
Ret godt til at styre musikken. Den feature jeg synes bedst om er cover-chooseren. Den lader een browse sin musik efter coveret, enten sortere efter kunstner eller simpelthen efter farve. Nok mest brugbart for gamle rødder, som har (haft)  en stor fysisk cd-samling. Kører så vidt jeg ved kun på windows.

Webinterfacet til Squeezeboxen: http://[Servernavn eller ip]:9000
Giver gode muligheder for at styre slagets gang. I indstillinger kan man vælge et andet layout end det tradtionelle to-fløjede. Jeg synes ikke selv at det er så snappy. Men jeg ved at der er en del der bruger det som deres primære styring. Virker både på Windows og Mac-pc'er, samt ALT andet med en browser.

Ellers går jeg ud fra at du kender apps'ene til Android og iPhone, iPod, iPad: Squeezecommander, iPeng (HD) og Squeezepad?

Det hjælper dig selvfølgelig ikke med at få TDC-play over på anlægget, men det vil godt nok give din Squeezebox et løft i forhold til kun at betjene direkte på Touchen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu