recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra NAS til KRP-500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra NAS til KRP-500A

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cammobil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2008
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra NAS til KRP-500A
    Sendt: 04-Juni-2009 kl. 13:22

Har forsøgt at eksperimentere lidt med streaming af video direkte fra min NAS (Qnap ts-219) til mit tv (pio krp-500A).

Begge apparater understøtter DNLA og det hele burde derfor bare kunne spille, men desværre løber jeg ind i det samme problem hver gang. Nemlig - Det  ønskede filformat understøttes ikke. (301)

Jeg har nærstuderet den medfølgende instruktionsbog til Pio´en og egentlig kun benyttet nogle af de filformater der skulle være kompatible. Har forsøgt med m4v og mp4 samt ffmpeg, men lige lidt hjælper det.

Filerne er konverteret fra Handbrake.

Gør jeg noget galt???

Er der andre der har prøvet med direkte streaming til KRP modellen og har I haft tilsvarende problemer eller spiller det bare hos jer.

 

Håber meget der er nogen der kan komme med de vise sten.



Redigeret af cammobil - 04-Juni-2009 kl. 13:24
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:44

jeg har streamet direkte til min krp-600a fra min nas og det har kørt upåklageligt, jeg har også rippet dvden med handbrake som mpeg4.

jeg tænkte på om du måske have givet den forkert endelse på filen, mine film slutter på .mp4

har du prøvet at streame andre filtyper feks musik og billeder til skærmen, mere for at se om der er hul igennem?

Mvh

René
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg har streamet direkte til min krp-600a fra min nas og det har kørt upåklageligt, jeg har også rippet dvden med handbrake som mpeg4.


Det var forhåbentlig en DVD film uden kopibeskyttelse.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
cammobil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2008
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 22:55

Der er åbenbart det samme filformat som det jeg har forsøgt mig med.

Mht. om der er hul igennem, så viser den gerne mine billeder. Musik har jeg ikke fået lagt ind på den endnu fordi jeg blev så optaget af at finde det rigtige filmformat.

Er egentlig ikke rigtig klar over om selve handbrake kan være årsagen (er der forskel på om det er kørt på mac el. pc?), men fungere, det gør det squ ikke helt

Kører din NAS også med Twonkeymedia??

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 08:45

mine er rippet på en mac

hvad min maxtor bruger af system ved jeg ikke, de bruger vistnok deres eget?

Mvh

René
Til top
cammobil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2008
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 10:49

Har forresten lige testet med musik streaming også, og det funger upåklageligt.

Billeder og musik fungerer, men der er noget der ikke er helt som det skal være med hensyn til film streaming.  

Bruger selv en PC til at rippe i handbrake. Har overvejet at prøve et andet program, for det kan vel ikke være et problem med selve streamingen (fra twonkymedia), da de to andre ting funger....

Det vil være så fedt, hvis bare det kunne køre direkte.

Har dog en PS3 der kan klare opgaven, og den modtager fint mp4 fra NAS´en, så helt afskåret er jeg dog ikke fra at kunne se skidtet. Det eneste der overskygger det lidt, er frustrationen over at ting der burde være sat rigtigt op - bare ikke fungerer......

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu