recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra NAS til PS3 - hakker utrolig meget,
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra NAS til PS3 - hakker utrolig meget,

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra NAS til PS3 - hakker utrolig meget,
    Sendt: 28-December-2010 kl. 15:10

Når jeg via wifi streamer film fra min NAS til min PS3, så hakker filmen så meget, så det ikke giver mening at se den. Den pauser/starter konstant.

Min opsætning:

Jeg streamer fra en Synology DS210+ og bruger en Gigabit Router (frekvens: 2,4 GHz). Forbindelse er 80 % ifølge PS3. Filmene er konverteret med programmet Handbrake (preset: Normal) og er i mpeg4-format. De fylder 1-2 GB. Min internethastighed har jeg netop målt til 2,6 Mbit / 0,7 Mbit.

Har I nogen idé om, hvad det kan skyldes?

Jeg har planet om at købe en Boxee Box og streame film i .mkv-format på 4-5 GB til denne, men hvis jeg har problemer med film i lavere kvalitet (og dermed mindre størrelse) til at fungere, så bliver jeg - desværre - nødt til at revurdere dette.

På forhånd – og igen igen – tak for hjælpen.

Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 16:40
Det har i hvert fald intet med din internetforbindelse at gøre, da det alene er dit "hul" ud i verden.

Prøv at sætte et kabel på, så kan du i hvert fald ret hurtigt konkludere om det er det trådløse netværk som laver en begrænsning.

Hos mig har jeg droppet alt trådløs streaming af video og kablet alt - og det virker bare :)   - men dermed ikke sagt, at du ikke kan få det til at køre trådløst.

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 16:51

Jeg tænkte nok, at det ikke havde noget med min internethastighed at gøre, men eftersom jeg vurderer, at dette er det 'svageste led', tænkte jeg, at årsagen måske lå her.

Min fladskærm og PS3 står i stuen, mens NAS'en står på kontoret på første sal. M.a.o. er der ikke umiddelbart muligt for mig at forbindelse NAS og PS3 med et kabel. Af samme årsag ønsker jeg at streame via wifi fremfor kabel.

Jeg har anskaffet mig en gigabit router, og forbindelsen er 80 pct., så har du en ide om, hvor 'problemet' kan ligge? Hardwaren og forbindelsen burde være ok, så forklaringen skal måske findes i opsætningen???
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 16:58
Jeg har selv haft en PS3 til at stå 2½ meter fra en gigabit router, hvor det også hakkede via det trådløse. (godt nok via media portal), men da der kom et kabel på kørte det bare. Er så i øvrigt helt gået væk fra den løsning, men det er en helt anden snak.

Min fornemmelse er, at du skal have kigget på dit netværk, så hvis ikke du har mulighed for at teste det kan jeg nok ikke komme det nærmere.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 17:07
Jeg havde samme problem som dig, og et kabel virker til at være bedste løsning, desværre...
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 17:19
Hmmm... Måske et kabel er 'vejen frem'. Det er dog på ingen måde muligt for mig at trække et kabel fra NAS til PS3 (og snart; Boxee Box). Har nogen af jer erfaring med, hvordan man fører data fra et strømstik til et andet?
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Hmmm... Måske et kabel er 'vejen frem'. Det er dog på ingen måde muligt for mig at trække et kabel fra NAS til PS3 (og snart; Boxee Box). Har nogen af jer erfaring med, hvordan man fører data fra et strømstik til et andet?

Det er heller ikke nødvendigt. De skal bare begge sidde med et kabel i switch/router.

Kan ikke rådgive så meget mht. til netværk via strømstik, men det er vist nok noget med, at stikkene helst skal sidde på samme gruppe - men det kan du helt sikkert finde noget mere info om ret nemt.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 20:12
Min router står ved siden af min pc på kontoret på 1. sal, så det er desværre ikke muligt, at forbinde ps3'eren i stuen til denne :-s

Må undersøge mulighederne for internet via strømstik lidt nærmere... Øv. Ikke optimal løsning, men hvis det et den eneste løsning, så kan jeg nok godt leve med det :-)
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 21:37
PS3erens Wifi er til at lukke op og ***** i. har ikke prøvet med andre media afspillere men via bærbar wifi er der aldrig nogen problemer med at hive BD rips direkte fra nas.

så vi må have nogen på banen med en wifi streamer. Som kan sige god for det.
Til top
Lubzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 04:02
Jeg har selv streamet film til en ps3 via wifi uden problemer. Jeg brugte dog en D-Link DIR-635, hvor der oven i købet var dårligere signal end hos dig.

Routeren stod ca. 20-25 meter væk, og signalet skulle igennem flere vægge med rør.

Det var dog ikke gennem en NAS server, men direkte fra computer.

Redigeret af Lubzor - 29-December-2010 kl. 04:03
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 10:32
Jeg har også problemer, når jeg streamer fra min pc :(

Min fornemmelse var, at Netgears WDNR3700 Gigabit router var en af de bedre, så det kommer lidt bag på mig, hvis problemet skulle ligge her.

Venter på at vi får nogle wifi-eksperter på banen :)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 17:36
Update: Jeg kan fint streame film i .mkv-format over mit wifi fra NAS til iPad og iPhone 3GS via Air Video... Dette tyder på, at wifi er 'stærk' nok - og at det er PS3'eren, som er problemet - eller hvad?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu