|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
EtherealDesert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 06-Juni-2011 kl. 13:06 |
Hej folkens. Jeg har et lidt spøjst problem. Jeg kan kun streame fra min Win 7-pc til mit Samsung tv via trådløs. Hvis jeg plugger kabler i, kan jeg ingenting se. Både tv og pc kører fint via kabler over routeren, men de kan bare ikke se hinanden længere. Nogle gode ideer?
Redigeret af EtherealDesert - 06-Juni-2011 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
Prøv at tjekke i win 7 dine delings indstillinger for når du er kabel. Havde samme problem mellem min bærbar og mit mediecenter. Det hjalp at rode med dem.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
EtherealDesert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Ej, seriøst? Jeg er så bitter... så køber jeg endeligt de dumme kabler og så volder det så megen besvær. Trådløs streaming uden de store problemer, men uuuuuha - det skal partout være dødbelastende når der kommer kabler på. Mener ikke at Delings-indstillingerne er så svære at overskue og har lidt svært ved at gennemskue, hvad der skulle være anderledes indstillet. Suk!
|
|
![]() |
|
![]() |
I øvrigt: Jeg bruger RJ-45-kabler i begge tilfælde (altså fra PC til router og fra fjernsyn til router). Burde jeg bare sætte pc og fjernsyn sammen i stedet?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Dit netværkskort til trådløs og kabel er to forskellige og du kan derfor muligvis komme ud for at skulle opsætte indstillingen for deling på computeren for hvert netværkskort.
Men hvis det kører stabilt over trådløst så nøjes ellers bare med det, en del har bare problemer med streaming af film osv over trådløst.
hvis du gør det så skal du bruge et krydset netværkskabel og skal derefter bøvle med manuel opsætning af ip-adresser osv. |
|
![]() |
|
![]() |
Åh ja. Well, det kører ok stabilt - men slet ikke hurtigt nok til at køre 720p - så det skal være med kabler. Oh dear, så må jeg hellere kigge det nøje igennem igen.
Er det her krydset? http://www.proshop.dk/Netvaerkskabel/ICIDU-UTP-CAT5e-Cable-10m-2147813.html |
|
![]() |
|
![]() |
Det går lige op for mig: Kan man overhovedet forbinde tv + pc med hinanden, når de begge går med kabler hen til routeren? Jeg har en PS3, men det ville være ret fint at køre udenom den. Eller SKAL man køre gennem sådan en ekstern ting?
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Fra router til pc Fra router til tv
Fra router til ps3
Så er kablingen i orden.
Derudover skal du sørge for at de ikke roder rundt med de samme ip adresser.
Det kan evt gøres ved at give nogle af dem faste ip adresser.
Sikker på at tv selv finder ud af om det er trådløs eller kabel du kører.
Det kan være du skal vælge en manuel opsætning via kabel.
Theilo
|
|
![]() |
|
![]() |
Ha ha... Super. Men hør engang (en sidste gang for prins Knud): PC til router og tv til router... Er det nok? Kan jeg reelt køre den udenom PS3? Grunden til at jeg spørger, er fordi man kan vælge Streaming fra netværk fra selve fjernsynet.
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Det er løst! Jeg skulle "bare" enable multicast på routeren. Huh? Ligesom ham fyren her. MEGET mærkeligt - men løst til UG og slange og kom efter mig. HD-signalerne kører sweeeet nu :D
http://www.supportforum.philips.com/archive/index.php/t-923.html |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |