recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming noob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming noob

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming noob
    Sendt: 07-Maj-2016 kl. 01:57
Jeg er ved at overveje at opsige mit tv abbo og skifte til streaming, men ville lige se om der var nogle erfarne streaming brugere herinde som kan vejlede mig lidt. Jeg er lidt af en serie junkie, så jeg leder efter en løsning der omfatter et godt udvalg af løbende opdaterede serier, som fx Game of thrones, the last man on earth, supernatural og Louie. Er en kombo af Netflix+Hbo Nordic for eksempel en god l løsning? Eller er der kommet nye gode alternativer på markedet, har ikke fulgt rigtigt med de sidste par år.
Håber der er nogen der har et par gode råd i forbindelse med mit skift.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 06:31
Der findes desværre ikke nogen der tilbyder alt i en løsning.

Så du er nød til at samle de udbyder der har de serier du ønker.

Streamning er fremtiden og er i fuld gang nu, selv har jeg lille yousee pakke og resten bliver streamet.

Ser en del engelsk tv via appleTV samt netflix
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 15:04
Har Netflix samt HBO, CMore og TV2 Play (via Telmore Play). Herudover DRs kanaler via antenne eller ATV4. Så synes jeg, at jeg er dækket ind. Men du vil nok altid savne nogle serier. F.eks. mener jeg ikke, at jeg har adgang til Last Man on Earth via mine abonnementer.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
krull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Maj-2016
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 15:40
Ja jeg kan godt se at det kan være lidt svært når man har en specifik smag. Så må man jo prioritere, ligesom med alle andre ting her i livet. Jeg havde nu på fornemmelsen mulighederne var begrænsede.
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 12:06
Hejsa

Jeg vil lige fortælle hvordan jeg har valgt min tv-løsning, måske til inspiration for andre, som er trætte af de gamle fastlåste tv-pakker.

Her i huset, har vi igennem flere år haft Canal Digital som fast tv-pakke, men nu er vi blevet trætte af at betale til de 70 andre kanaler, som vi aldrig ser.

Så vi opsagde hele herligheden og har valgt kun at satse på streaming.

Af tjenester, har vi valgt TV2-Play, Viaplay, D-Play og Netflix. Så vi er godt dækket ind her.
Samtidig har vi en Nvidia Shield, som kan Google Caste fra vores bærbar med Chrome browseren.
Osse på Nvidia´en har vi Kodi, som er sat op til at vise film og billeder, fra vores lokale netværk.

Så alt i alt, med alle streaming-tjenesterne, så sparer vi ca 100 kr om måneden i forhold til den store tv-pakke fra Canal Digital, plus at vi er selv herre over, hvornår vi har lyst til at se det vi lige vil.

Bare et lille lyst input her, som måske kan hjælpe andre.. 

Hav en god dag allesammen..  Star
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12411
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

... tester også Amerikanske Hulu for tiden, men den ryger nok snart igen.

Det er ellers min suverænt mest brugte tjeneste. Jeg følger et hav af serier der. Men det er ikke Netflix, og hvis man forventer dét, så bliver man skuffet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu