|
Streaming på TV går i sort |
Besvar |
Forfatter | |
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2432 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-December-2024 kl. 10:31 |
Hej. For et stykke tid siden fortalte jeg om vore wifiproblemer med Norlys Internet, hvor jeg modtog internet via fiberkabel. Dette har vi haft i rigtig mange år. Det fungerede indtil de kun halvt år gamle router fra Norlys gik i stykker.
Fire forskellige supportere lovede at sende en ny router. Jeg rykkede og rykkede men det skete aldrig. Noget nyt måtte gøres.
Min schweiziske svoger foreslog en mobilrouter ligesom I her i gruppen foreslog det samme. Så nu har vi allerede fra tre dage efter bestillingen mobilt internet. Vi ligger kun 2-3 km fra masten og det mobile internet fungerer godt på både vore enheder samt på vort LG OLED TV. Ligeså godt fungerede fibernettet, mens routeren var i orden. MEN ikke alt er det samme:: Når vi streamer hver aften på DRTV stopper streaming ca. 1-2 sekunder, er skærmen totalt sorteret og så kører det videre. Desuden kan lyden give forvrængning. Dette sker ca hvert kvarter. Der fremkommer ikke det karakteristiske hjul, der viser, at internettet mangler signal. Eller en buffer, der lige skal fyldes op. Nej det sker ikke. Skærmen går bare straks i sort ligesom lyden også forsvinder. Det er ligesom manglende ånde under en strabads. Man stopper lige et øjeblik og fortsætter, når man igen har luft. NB. Først benyttedede jeg trådløs streaming uden kabel fra router til TV. Men da problemet blev for stort kablede jeg forbindelsen, men dette hjalp desværre heller ikke. Hvad sker der? |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det kun på DRTV problemet opstår, eller har i ikke andre streamingtjenester? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alle har vist problemer med DRTV appen. Nogle har striber, det har jeg ikke. Men den falder ud uden varsel og skal genstartes på mit Apple TV.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Munch. Men mit skal ikke genstartes, men problemer fremkommer kun med en sort pause, så kører det igen ca et kvarter somme tider længere.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Flemming. Jeg tænkte netop på det samme. Jeg prøver med youTube og Norlys web. Jeg vender tilbage.
Redigeret af bentpetersson - 19-December-2024 kl. 11:46 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
I aftes afprøvede vi også streaming på Norlys web. Det viste minsandten de samme sorte udfald som på DRTV., så sidstnævnte er ikke skyld i problemet. Det er sandsynligvis det mobile netværk, der har skylden, idet vort TV, mens vi brugte fibernettet aldrig gav dette problem. Så LGTV er heller ikke årsag. Hvorfor giver et mobilt bredbånd dette problem ved streaming?
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |