recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming setup

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 19:30
Jeg har i dag lyttet til XEO3 og blev imponeret over dens klarhed men mangler altså en bedre bund.
Hørte også RX8 som jeg synes var rigtig god.
Havde ikke booked tid i hfk og de havde vist lidt rigeligt travlt til at jeg kunne høre Lektor 8.
Omkring streaming var der en anden løsning. Airport Express, DAC og forstærker.
Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved den løsning, men som udgangspunkt kan den vel gøre jobbet?
Dog kan jeg ikke vidrebygge i andre rum efter behov som sonos og bluesound kan + jeg forestiller mig at brugerfladen nok kan være lidt mere besværlig?

Jeg er lidt usikker på om det kan styres fra android tlf og alm Windows pc. Nogen der ved noget om det? Ipaden skal nemlig med på job nu og da og Fruen skal jo kunne høre musik.

Redigeret af jsh662 - 24-August-2013 kl. 20:06
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 09:11
Man kan sende musik til Apple Airport Express fra iTunes på en Windows pc.

Jeg ved ikke med Android.
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af jsh662 jsh662 skrev:

Omkring streaming var der en anden løsning. Airport Express, DAC og forstærker.

Hvordan vil du regulere volumen?

Hvis du vil gøre det i det digitale domæne (læs: i Airporten) frem for i forstærkeren , skal du huske at hver gang du har skruet en del ned, så ændrer du totalt på indholdet af dine filer. Din DAC kan være nok så god og nok så dyr, hvis din "digitalafspiller" er en skovl til at reencode signalet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 09:28
Ja, Sonos er lettere at bruge end Apple Airport Express. 
Og da Sonos kan styres fra alle iOS og Android og Win/Mac, har de fleste controllere nok.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 09:33

Jeg har i dag lyttet til XEO3 og blev imponeret over dens klarhed men mangler altså en bedre bund.
Hørte også RX8 som jeg synes var rigtig god.

Det bliver jo nok for dyrt med XEO 5. Man kan få meget forstærker for de 10.000 de koster mere end RX8.

Venlig hilsen
KB
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:11
Jeg tror jeg smider et bud på de RX8 og Creek evolution 2. Så koble dem med en bluesound note.

Problemet med dette er, at jo mere man tænker og lytter/læser - jo mere dyrt bliver det :)

Men hvis jeg kan have et sådan system til omkring 16.500 med kabler....tror jeg faktisk det er ok.

Tænker dog også på at høre Lektor 8...men forsøren da...man kan jo blive ved :)

Redigeret af jsh662 - 25-August-2013 kl. 11:13
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:24

Jeg tror jeg smider et bud på de RX8 og Creek evolution 2. Så koble dem med en bluesound note.

Det tror jeg, du bliver glad for. RX8 er også bestykket som mine Dynaudio (1 diskant, 1 mellemtone og 2 basenheder). 

Tænker dog også på at høre Lektor 8...men forsøren da...man kan jo blive ved :)

Ja man kan blive ved. Hvis det er demodeller du køber, så mon ikke TC er til at handle med :-)

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 14:00
Creek Evo 2 kører i hvert fald mine DLS R55 rigtig godt.
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 21:43
Så er det hele sat op. Ved første lyt var det rigtig godt men med nogle sange ind imellem, hvor der simpelthen ikke var bund nok. Jeg har ingen equilazer eller andet til at justere lyden. Fandt ud af at forstærker og højttalere egentlig bare spiller det de bliver bedt om. At jeg så tidligere har buldret alt musik på et 2.1 sæt og bosted alt lyd til kun at være bas, er jo ikke anlægets skyld. Det spiller jo tingene som de er optaget.
Men jeg må også sige, at de sange hvor der skal være bund i, bliver spillet fantastisk.
Jeg har nu lyttet i nogle dage og vil sige at jeg er fuldt ud tilfreds. Jeg hører flere nuancer i musikken og det lyder godt.

Wimp vs. Spotify. Her er der fordele og ulemper ved begge. Jeg havde tidligere spotify men valget af bluesound gjorde at jeg blev tvunget til wimp. Jeg vil dog sige at jeg savner forslag når jeg skriver kunstner, også at sangene. Ikke kommer frem andet end hvis jeg trykker kunstner og album. Der er absolut ingen stavehjælp og kan man ikke lige stave til guns'n roses kommer der intet op. Ved at søge på åh abe kommer alle sangene men den findes ikke som helt album man bare kan tilføje.

Måske er det en vanesag men umiddelbart synes jeg spotify fungere bedrer.

Dod skal det sies at alt ialt er jeg en meget tilfreds mand. Nu kan jeg faktisk høre musik for første gang i mange år :)
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 21:45
Beklager stavefejl. Er absolut ikke vant til Apple produkter hehe
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu