|
Streaming, skærm og højttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pertorp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-September-2012 Sted: Viborg, Danmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2015 kl. 19:11 |
Der er enorm meget fokus på steaming kvalitet af lyd og billede. I stedet for ensidigt at fokusere på kvaliteten af signalet, synes jeg at mange glemmer at streaming også kræver en ordentlig skærm og nogle gode højttalere. Der er stadig mange der kun har fladskærmens ringe lyd eller streamer lyd på en bærbar pc. Ordentlig lyd til tv et behøver ikke koste en bondegård, 5000-6000 til et surround anlæg giver et væsentlig kvalitetsløft. Til pc en er det det muligt at få anstændige højttalere til ca. tusind kroner.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.. Der er alt for mange der hører deres musik på en iPod Dock eller måske en lille Sonos enhed, samt ser deres film med TV'ets højttalere. De ved åbenbart ikke hvad de går glip af, eller også har de en sur kone, der mener alt indretning kun skal gå efter hendes hoved.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
@Nagash
Ja og endnu mere ja! Min receiver er pt til reparation. Det er bare kedeligt se film med lyd ud af fladskærmen, så har de sidste par aftener siddet og set film med et par ok høretelefoner i stedet. Det hjælper en del.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Eller også er de bare helt fint tilfredse med den mulighed;). Det gør de jo intet forkert i;),
Nå det så er sagt, så har jeg sgu præsteret at få fruen til at sige"det lyder jo meeeeget bedre nu, selvom det fylder mere";). Det er dog i hendes verden stadig ikke pengene, pladsen værd, så hun bruger stadig oftest radio kanalerne på tv'et. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tror jeg er meget i samme situation som dig, Bromberg5. Min kæreste har ingen problemer med at høre forskellen og nyder bestemt også mine opgraderinger. Hun kunne bare aldrig finde på at investere i det.
Hun havde dog nok ikke fundet sig i lyden i TV'et. Men hun havde nok bare købt en soundbar og ikke et helt surroundsæt. Men selvom vi så har det udstyr, så tager jeg hende tit i, at lytte til noget musik på den bærbare, selvom hun fra selvsamme PC, kan fjernstyre hele pisset. Men siger man det så til hende, så skifter hun med det samme over og måber igen over, at det lyder meget bedre (ja, og at man rent faktisk kan høre en bas). |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
Jeg er så heldig at, min frue har en WAF som os mænd/Kampus her inder
![]() |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Her er det nu ligeså meget mig der blir lettere hysterisk med en stue der er fyldt op med højtalere.;).
Så jeg er glad for mine Motif´er:)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |