|
Streaming til Dac |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2016 kl. 23:43 |
Har I et råd til mig på følgende. Jeg har en Vicent Dac 1, som jeg via USB har forbundet til min PC. Jeg kunne godt tænke mig en trådløs forbindelse mellem PC og DAC. Kan det lade sig gøre? Musikken er FLAC på PC'en eller Tidal Hifi. Mit krav er, at det ikke må gå ud over lydkvaliteten. Håber på et godt råd.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor skal det være trådløst? Hvad hjælper det?
|
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Udelukkende at jeg slipper for at have en ledning liggende hen over gulvet.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19759 |
![]() |
|
Jeg kan ikke se, at den understøtter Tidal. Og jeg vil gerne mulighed for at 24 Bit flac filer, når jeg købt en dac, der understøtter dette.
|
|
![]() |
|
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Du kunne købe en lille computer (f.eks en nuc) eller brug en gammel laptop/netbook fra kosteskabet til at sidde sammen med dit rack.
hvis ikke man var så kræsen, så kunne man nøjes med en bluetooth receiver, chromecast, rasberry pi. Du kunne også skaffe en afspiller der kan afspille flac filer via wifi/netværket.
|
|
mvh
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
http://www.recordere.dk/2016/10/paradigm-pw-link-hifi-streamernes-schweizerkniv/
|
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
En løsning kunne være:
Installere Logitech Media Server (gratis) på din PC. En Raspberry Pi 3 Model B med piCorePlayer (gratis) Forbinde Raspberry Pi USB med din DAC. Alternativ: En Raspberry Pi 3 Model B med Max2Play (gratis version). Max2Play indeholder både Player og Logitech Media Server (som skal have netværksadgang til dine musikfiler). Forbinde Raspberry Pi USB med din DAC. Så kan du streame stort set al musik, bruge Tidal og andre tjenester. Kan kontrolleres fra browser på PC og via Apps på iOS og Android. Jens Edit: rettelser og tilføjelser Redigeret af jec - 17-November-2016 kl. 12:12 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Få fat i en gammel Squeezebox Touch eller Squeezebox Duet, sælges ofte for billige penge.
Den kan håndterer 24 bit Flac filer og understøtter Tidal. Jeg bruger stadig min Squeezebox Duet og efter jeg har fået en ny NAS, så er svartidsproblemerne væk.
|
|
![]() |
|
Tak for jeres forslag. Jeg tror det kommer til at blive et valg mellem en langt usb kabel liggende hen over guldvet og rasperi pi, som jeg vil kigger nærmere på.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19759 |
Hvorfor ikke sådan en USB port på netværket?
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |