Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:32 |
Mht. format vil jeg klart anbefale et tabsfrit format uanset om man (på nuværende tidspunkt med det nuværende udstyr) kan høre forskel eller ej. Der vil ikke være nævneværdig forskel i den tid der skal bruges på at rippe musikken og med lossless encoding er man garderet mod evt. fremtidige opgraderinger af anlæg som måske gør kvalitetsforskellen mere tydelig. Desuden kan man købe en 2TB harddisk for 6-700kr, hvilket giver plads til omkring 5.000 (!) albums i FLAC-format, så plads vs. pris er vist heller ikke noget problem. Hvis man er hængt op på mac-/appleplatformen kan det evt. være Apples tabsfrie format (ALAC?), da det vist er bedre understøttet af div. apple-gadgets.
|
 |
Dave
Junior bruger
Oprettet: 16-Juli-2007
Point: 35
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 23:39 |
Jep det er nok en meget god ide bare at lægge det ind i en ordentlig kvalitet, plads er jo billigt i vore dage:) Har købt mig en Time Capsule i stedet, så er blevet total MAC-glad:) Den har jo så selvfølgelig ikke DNLA, så må også snart på SONOS vognen. Men lyder stadig spændende med det VBR192, det skal prøves så snart jeg lige har hul igennem til forstærkeren på en ordentlig måde. Digital lyd-overførsel fra en macbook pro, hvordan gør man lige det?
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 23:41 |
Tjahh - du kan købe en Squeezebox og installere Squeezebox Server på mac'en :-)
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 06:44 |
Idag ved jeg at jeg ville bruge FLAC eller andet lossless format.
Da jeg rippede mine CD'er kunne jeg ikke høre forskel mellem MP3 og FLAC, men idag synes jeg godt at jeg kan høre forskel, men jeg gider ikke at rippe alle cd'erne igen.
Og som andre siger, så er det idag ligemeget med at tage hensyn til diskpladsen, den er så billig.
|
 |
kris
Guld medlem
Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 08:36 |
Ja, diskpladsen er billig (jeg mindes i øvrigt også, at det tog ret lang tid at rippe til FLAC kontra MP3 VBR192...). Men jeg har ikke 2TB i min iPod Touch (!), så når jeg er på farten, sætter jeg også pris på, at musikken ikke fylder mere end den - i mine ører (igen - jeg anerkender fuldt ud, at andre kan høre forskel) - behøver.
/kris
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 11:06 |
Mht. muligheden for at flytte musikken til mobile enheder plejer jeg selv at transcode til mp3 i 192kbit - det tager ikke lang tid at lave en kopi af udvalgte albums til ens mobile enheder.
Synes selv det er lidt tidskrævende at få rippet, tagget og organiseret hele ens musiksamling, så da jeg startede på projektet tilbage i 2007 var det et ubetinget krav at jeg ikke skulle gøre det igen ved senere lejlighed - derudover er jeg ikke til æble-ting, så FLAC var eneste fornuftige alternativ for undertegnede.
|
 |
Dave
Junior bruger
Oprettet: 16-Juli-2007
Point: 35
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 15:05 |
Ja tror også jeg vil finde mig et lossless format, det bliver nok itunes eget.
Når man overføre digitalt fra sin computer til forstærker, så har man vel ikke ret meget tab sammenlignet med en god CD-afspiller?
|
 |