Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nph12
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
|
Emne: Streaming til PS3, hvordan? Sendt: 07-November-2008 kl. 21:47 |
Hej
Hvis man vil streame multimedia til ens PS3, hvad skal jeg så benytte? Jeg har tænkt, at strame fra min PC til min PS3.
Hvilke forskellige mediaservere findes der (hvilke vil I anbefale)? Kan jeg streame mine multimedia filer I samme kvalitet som de er i nu? Der er tale om billeder, cd´ere & dvd´ere. Hvordan får jeg mediaserveren til at streame disse ting? Specielt dvd´ere forstår jeg ikke, hvordan man kan/skal streame.
Kan man streame Dolby surround & DTS? Hvad med underteksterne?
|
 |
HonkyHonk
Bruger
Oprettet: 02-Juni-2005
Sted: Grindsted, DK
Point: 99
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 01:42 |
Alt dette kunne jeg også godt tænke mig at vide :)
På forhånd tak.
|
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
|
 |
tennisbold
Bruger
Oprettet: 08-November-2008
Point: 63
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 01:58 |
Hvorfor vil du streame en dvd fra din pc, når der er dvd/bd-drev i din PS3? :)
Ellers skal du nok ikke forvente at kunne streame alle mulige slags sjove formater (divx, xvid, mpg, avi, vob, osv) fra en mediaserver. Personligt har jeg ikke haft specielt meget held med at kunne streame lige så mange slags formater på min PS3, end jeg kan på min gode gamle XBOX med XBMC dashboard, så det har jeg droppet.
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 11:30 |
Du kan nemt streame de mest alimdelige formater til PS3.
Den understøtter de fleste mest almindelige formater. XVID, XVID, MP3, AVi osv.. ellers må du spørge mere specifikt angående et format der er nogle her der er mere inde i det, med de forskelige formater.
Jeg streamer mest MP3, XVID, DIVX, og AVI. Det er meget nemt du kan bruge Windows media player 11, det er det mest simple, og fungerer udemærket til mit behov, men der er andre programmer som Tversity, og lign, der har flere funktioner.
Åben WMP 11
Højreklik på bibliotek, og vælg mediadeling sæt flueben i deling med din PS3. Ja det siger næsten sig selv hvad man skal gøre.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 12:53 |
Jeg ønsker at strame mine multimedia filer til min PS3, da jeg i første omgang skal se, hvordan det fungere. Jeg vil godt havde mine cd´ere og dvd´ere sat ned i kælderen, da de fylder for meget oppe. Jeg overvejer også at købe en extender, så jeg kan tilgå filerne fra to steder. Derfor vil jeg ikke fremover bruge min PS3 diskdrev.
Jeg har prøvet at streame billeder og cd´ere fra Windows samt Tversity, og det virker også fint. Dog kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg streamer dvd´ere. Kan man streame en dvd og beholde samme kvalitet? Altså ingen forringelse af billede og lyd? Hvordan gøres dette? Hvad med undertekster?
Jeg tror, at jeg holder mig til Tversity. Jeg skal lige finde ud af, hvordan programmet fungere. Bliver meget af det ikke styret fra ffdshow?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 13:15 |
tennisbold skrev:
Hvorfor vil du streame en dvd fra din pc, når der er dvd/bd-drev i din PS3? :) |
Hvorfor vil man streame musik fra en pc, når der er cd/dvd/bd-drev i en PS3? Ja, mit spørgsmål er tåbeligt!
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 13:26 |
Allan Olesen>> Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Hvordan skal det forstås?
Jeg har skrevet, hvorfor jeg vil streame mine multimedia filer. Skal vi ikke heller finde en løsningen på, hvordan man kan streame sine multimedia filer end at diskutere hvorfor man vil det?
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 13:35 |
Hvis man har en medieserver der kører søger du efter medieserver på din PS3, det virker fint, ellers må du være mere specifik.
|
SVP03
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 13:43 |
Jeg har også fundet Tversity medieserveren på min PS3. Hvordan streamer man DVD´ere? Det er det som jeg ikke kan finde ud af og gerne vil havde lidt hjælp til.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 14:19 |
Hvordan streamer I andre jeres dvd´ere?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 15:18 |
nph12 skrev:
Allan Olesen>> Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Hvordan skal det forstås? |
Jeg forsøgte såmænd bare at vise tennisbold, hvorfor hans spørgsmål ikke var helt gennemtænkt.
|
 |
kped
Ny bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 5
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 15:51 |
Tror problemet er, at det ikke giver mening af streame en dvd - du vil vel ikke til at sætte en dvd i en medieserver hver gang du skal se en film? Du mener vel at du vill ligge alle dine film ind på din mediaserver? Dette kan så gøres i forskellige codecs, såsom xvid, h.264 osv.
Jeg bruger i øjeblikket min QNAP TS-109 Nas server til at streame xivd, vob x264 og musik til ps3'en. Du kan dog ikke få dine undertekster med til ps3'en, med mindre du smider teksterne ind som en del af billedet.
Hvis du i stedet for valgte at bruge en popcorn hour, så ville du få mulighed for også at streame dine undertekster.
|
 |