|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Det er en sammenblanding. Muligheden for at streame eller ej har ikke noget at gøre med behovet for at sætte DVD'en i medieserveren. DVD'en kan jo enten befinde sig som en skive i medieserverens DVD-drev eller som et DVD-image på medieserverens harddisk. Redigeret af Allan Olesen - 08-November-2008 kl. 16:27 |
|
![]() |
|
kped ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Altså med mindre dine dvd skiver på mystisk vis kan hoppe over i din medieservers dvd-drev, så er det vel stadig dig selv som skal sætte dem der i:)
Men du har helt ret Allan de kan sagtens være på serveren som et image. Om der så findes en mediaserver som kan give dig den fulde dvd oplevelse med menu osv. til ps3, det har jeg ikke lige set endnu. Ud over at en masse folk på tversity support forum snakker om, at det kunne være en nice feature. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg har da vist ikke skrevet, at man aldrig på noget tidspunkt skal have sine DVD'er i drevet for at lægge dem ind på harddisken. Men igen er det jo ikke anderledes end at lægge sin CD-samling ind på harddisken. |
|
![]() |
|
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
Ja, det er det jeg mener, hvordan jeg får lagt filmene ind på min medieserver? Hvordan gør jeg det helt præcis? Hvis jeg også skal havde undertekster med, hvad skal jeg så gøre? Hvad er popcorn hour? Redigeret af nph12 - 09-November-2008 kl. 00:49 |
|
![]() |
|
birddog ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
jeg er lige med på en lytter her, jeg har en synology 207+ og vil gerne have mine dvd film liggende der så jeg bare kan streame dem via min ps3.
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
Hold da op hvor gad jeg dog godt nok ikke sidde og rippe alle mine dvd film for at kunne spare plads og stream dem.. Held og lykke med det projekt - det lyder godt nok kedeligt. Har engang kørt med XBMC hvor der var godt og vel 700- 1000 film tilføjet. Det var bestemt en lækker måde at se film på, da man bare skulle trykke på coveret. Men når det er prøvet et par år, så gik jeg tilbage til alm. dvd film med cover osv. Der er altså en større charme over at sætte skiven i. Plus jeg blev træt af at købe harddisk plads til alle de film og musik som jeg ville stream. Men hvordan du skal gøre? Du finder et program der kan rippe dine dvd film, så de kommer ned på din harddisk. Derefter tilføjer du dem i din Medie Server - eller den pc du vil stream fra. Et kedeligt stykke arbejde IMO. Tvivler på nogle herinde vil sidde og lave dig en guide, da det ikke bare lige er sådan at gøre - altså sidde og rippe film ind osv. Så prøv at læs her: Doom9 hvor er der nogle guider osv du kan læse lidt på. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
Den konklusion er jeg også kommet til. Jeg har valgt at droppe hele projekt af følgende grunde: 1) Det vil tage alt for lang tid at få lagt dvd´ere over på medieserveren. 2) Det vil koste for meget i forhold til, hvad jeg får ud af det (køb af harddisk og evt. ripning program) 3) Det er for besværlig at få lagt dvd´ere over på medieserveren 4) Sidst og ikke mindst det faktum, at det ikke er lovligt at rippe dvd´ere, hvilket jeg kan læse ud af en lille google søgning. Dog kan jeg ikke forstå denne lovgivning, da jeg har købt samtlige af mine dvd´ere, men jeg har ikke tænkt mig af bryde lovningen. Man kan kune håbe at lovgivningen bliver ændret, så det bliver lovligt at rippe dvd´ere, når man har købt dvd´ere. |
|
![]() |
|
tellie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Tversity setup guide til PS3:
http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=8063 Virker fint og kan transcode med SRT. Hvis man ikke gider streame og hellere vil brænde frem og tilbage er dette måske løsningen: http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
Det er nu allerede lovligt at lave backup af sine dvd film til eget brug, hvis man da ejer originalen. Du kan lige få et lille link til forbrugerraadet.dk Redigeret af RuneH - 10-November-2008 kl. 08:57 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
![]() |
Der står også at det ikke er tilladt at omgå kopispærringer for at lave en digital kopi. Eftersom der er kopispærringer på stortset alle nyere dvd´ere og cd´ere, hvordan vil du så kunne lave en digital kopi som f.eks. backup af ens dvd eller lægge dvd over på ens medieserveren uden at bryde lovgivningen? Det kan man ikke som jeg ser det. Derfor dropper jeg hele projektet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |