recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming TV
    Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 22:45
Jeg har haft kabel-tv i mange år og har altid haft den store pakke pga. interesse for fodbold, bl.a. Superliga og Champions League. Jeg overvejer, om tiden er moden til at skifte til streaming.

Vi har i flere år kørt Netflix på Apple TV som kører rigtig godt, og samtidig i god kvalitet. For at erstatte min kabelpakke, vil jeg skulle bruge DR TV, TV 2 Play samt ViaPlay Sport. Jeg kan dog konstatere, ar når jeg afspiller fra disse apps på min iPhone og til mit Apple TV, så er både billede og lyd rigtig dårligt.

Måske vil det blive bedre, hvis vi køber et nyt Smart TV med apps til disse tjenester, men er der ikke andre muligheder? Eller er det bare ikke modent endnu? Jeg vil fortsat gerne have HD billede, når jeg f.eks. ser Champions League.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:08
Der findes ikke apps til DR og TV2 Play. Dog kan DR ses over HbbTV, men kvaliteten er noget forkvaklet HD. TV2 Play er vist nok til stede på nogle Sony TV, men ikke dem alle. Og uanset hvad, så sendes ALT på TV2 Play i SD, uanset platform. Viaplay er dog vist på stort set alle kendte mærker. Selv på mit gamle Panasonic fra 2011. Problemet er så bare, at så vidt jeg har forstået, så sender de kun live sport i SD. Kan dog ikke bekræfte det, da vi kun har en almindelige Viaplay til 79kr.

Redigeret af Nagash - 08-Oktober-2014 kl. 23:10
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:16
DR har ganske vist AL deres liveTV i en ios APP nu - men tvivler på den kan få lov at komme på appleTV. Det virker dog fortrinligt på ipadde. - Faktisk rigtigt godt endda. Du kan tage samtlige DR-baserede kanaler live og se en del fra deres arkiver.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

DR har ganske vist AL deres liveTV i en ios APP nu - men tvivler på den kan få lov at komme på appleTV. Det virker dog fortrinligt på ipadde. - Faktisk rigtigt godt endda. Du kan tage samtlige DR-baserede kanaler live og se en del fra deres arkiver.

Men på de apps, er det med elendig bitrate. Og samtidig ikke ægte HD. Det er pisse nemt, at have med at gøre, men billed- og lydkvalitet på de apps, er til at lukke op og skide i. Det går da lige an på en bette skærm som tablet og mobil, men også kun lige. Men hvem gider se TV på sådan en enhed til daglig?
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 13:00
Jeg har droppet mellem- og fuld-pakken og har nu kun grundpakken og Netflix + jeg eksperimentere med andre leverandører.

Hvis gundpakken ikke var tvunget i min grundejerforening ville jeg også opsige den og bare have DR kanalerne og modtage dem via DVB-T. Det er absolut minimalt der behøves for at få knivskarpe TV billeder ind den vej.

Viaplay har jeg prøvet men TV kvaliteten var bare ikke i orden - de nåede ikke Netflix til sokkeholderne.
Jeg har også læst mig til at Viaplay er stort set ubrugeligt til de mest populære sportsbegivender hvor det brager helt ned (CL slutspil m.m) - og resten af tiden er live sport i bedste fald i SD.

Næste 'projekt' må være HBO når jeg er kommet igennem  tredje sæson af Game of Thrones på Bluray Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 17:48
Jeg ved ikke om du læste min guide på forsiden i nyheden om, at Yousee hæver priserne igen, men du kan faktisk godt komme ud af de aftaler der, med mindre de trækker regningen over huslejen?

Redigeret af Nagash - 09-Oktober-2014 kl. 17:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 21:14
Sorry Nagash - jeg synes faktisk ikke kvaliteten er så forfærdelig. - Ja de streamer ikke ud i HD - Men det gør de jo OVERHOVEDET ikke nogen steder. De bruger akamai som CDN og det er et par hundrede pixels short fra at være HD, men det betyder også at man kan se det på stort set hvad som helst (public service krav) så med 1,5mbit kan det faktisk godt lade sig gøre at få et nogenlunde billede. - Og på en ipad er det rigeligt. Hvad end vi mener så følger DR desværre trenden. Vi er ved at være nogle gamle sure mænd, for de unge ser ikke TV på et TV. De ser det sammen med alt deres Youtube, og hvad det nu ellers hedder på netop små enheder. (der er en anden grund til at DR gør som de gør, men det kræver man har læst et par artikler omkring hvad de laver. Der ryger faktisk ualmindelig store mængder data ud gennem røret fra DR på bare en "alm" søndag aften. Selvom DR har været i udbud betaler de altså også for hvor meget de smider gennem røret. Der er dælme godt nok stor forskel på at have 70000 samtidige seere på 1,5mbit i forhold til at have dem på 4mbit.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 21:48
Men han modtager det jo i HD nu, gennem sit TV abonnement, så det vil være en nedgradering i forhold til, ikke. Og at du ikke synes kvaliteten er forfærdelig, betyder bare, at du ikke er så kræsen som jeg.
Men at det skulle være et krav, for at kunne se det på alle enheder, er noget mundlort DR lukker ud, som du så tror på. Der er trods alt noget, der hedder adaptive streaming, som gør, at kvaliteten indretter sig efter båndbredde og maskinkrafter. De behøver ikke gå efter laveste fællesnævner.

Og så vil jeg da blæse på, at de unge ser film og TV på deres små skærme. DR's største seerskare betegnes vist ikke som unge. Men nu skal du også huske, at du råder en, der vil have en erstatning til sit abonnement. Derfor vil manden jo nok blive ved med at se det på sit TV og ikke på en tablet.

Og at det koster data for DR er vel ikke en ordentlig undskyldning. Jeg betaler godt 200kr/md for DR og får max 1.5Mb. Jeg betaler 79kr/md for Netflix og får op til 6Mb. Endnu mere hvis jeg havde 4k udstyr. Udover at Netflix streamer langt tungere data end DR, så skal de samtidig betale langt flere licenser. Aligevel kan de levere bedre kvalitet til mindre penge.

Men det er da okay, hvis du kan leve med kvaliteten på DR. Jeg har bare derimod ikke et TV abonnement eller bare en stueantenne slået til mit TV. Dvs. jeg føler alle mine penge går til deres streaming service og så får jeg simpelthen ikke nok for pengene. Og det er ulovligt for mig, at stoppe med at betale.

Under alle omstændigheder, så mener jeg ikke, at flow TV kan modtages tilstrækkeligt over streaming. DR og TV2's streaming tjenester, er elendige, når det kommer til kvalitet. Viaplay er bedre da de leverer rigtig HD, men bare ikke på sport. SBS (Kanal 4/5 etc) skulle også være utrolig ringe, men har ikke prøvet.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 07:12

Sorry Nagash - jeg synes faktisk ikke kvaliteten er så forfærdelig. - Ja de streamer ikke ud i HD - Men det gør de jo OVERHOVEDET ikke nogen steder..
Jo, Netflix gør bl.a. De flest spillefilm, der er markeret med HD, er 1080 24p, dvs samme som blu-ray, dog ved en mindre bitrate (omkring 10mbps mener jeg).
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Sorry Nagash - jeg synes faktisk ikke kvaliteten er så forfærdelig. - Ja de streamer ikke ud i HD - Men det gør de jo OVERHOVEDET ikke nogen steder..
Jo, Netflix gør bl.a. De flest spillefilm, der er markeret med HD, er 1080 24p, dvs samme som blu-ray, dog ved en mindre bitrate (omkring 10mbps mener jeg).
Det var nu ikke det han mente. Tror nu det var DR han hentød til.
Og Netflix streamer kun ved 6Mbps ved SuperHD og kun 3Mbps ved "alm" 1080p. Du skal op i deres 4k streaming før du får 12Mbps.
Så der er alligevel ret langt op til BD bitrates.
Når det så er sagt, så synes jeg nu, at Netflix' billedkvalitet er helt acceptabelt. Det er slet ikke grimt, men jeg foretrækker dog stadig, at se en BD.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og Netflix streamer kun ved 6Mbps ved SuperHD og kun 3Mbps ved "alm" 1080p. Du skal op i deres 4k streaming før du får 12Mbps.

15,6 Mb/s på 4K og med HEVC. Skal det sammenlignes med BD, så husk at HEVC er omkring 50-60 % mere effektivt end H.264. Så det vil svare til omkring 30-35 Mb/s H.264. Der er ikke mange Blu-ray-film der kommer derop.

Svær direkte sammenligning, for der er jo også andre faktorer. 4x pixels kræver f.eks. slet ikke 4x bitrate Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 16:03
Troede faktisk det var 12Mbps, men tak for rettelsen. Men ja, deres 4k stream er virkelig flot, men i din sammenligning, glemmer du at tage hensyn til opløsningen. For ja, det svarer ca til 30-35Mbps, men så er det også i 4-dobbelt opløsning. BD kan også komme op omkring 35Mbps, men det er stadig også den 4-dobbelte plads så, når man medregner opløsning.

Og når det er sagt, så bruger de jo ikke HEVC på deres 1080p stream på Netflix, så der er bitrate betydelig forringet i forhold til BD.
Men som jeg sagde før, så er det dog stadig et acceptabelt billedkvalitet de leverer.

EDIT: Men vi er helt enige i, at bitrate ikke afgør alt

Redigeret af Nagash - 10-Oktober-2014 kl. 16:07
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu