recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming via iTunes fra trådløs NAS - udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming via iTunes fra trådløs NAS - udstyr?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Everlast Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-April-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming via iTunes fra trådløs NAS - udstyr?
    Sendt: 22-April-2011 kl. 18:25
Jeg har netop købt et iomega Wireless Network Hard Drive, som er en simpel NAS. Det har 1tb HDD, supporterer iTunes servers, DLNA og forstærkere mv. Jeg har lagret ca. 300 GB musik og 100 GB billeder samt lidt PC backup. Jeg har koblet den til min router via kabel, men den kan fint køre trådløst udenom routeren.

Tanken var så, at jeg skulle kunne streame musik via min Windows PC (Win7 OS) og iTunes til mit 8 år gamle stereoanlæg (Denon DRA201SA receiver, B&W CM2 højttalere). PCen skal så være tilsluttet receiveren via et minijack stik til aux indgangen - og så bruger jeg min iPhone eller iPod som fjernbetjening til PC via netværket.

Er det en hensigtsmæssig måde at gøre det på? Alternativer modtages med glæde!

Jeg har lige købt et Samsung UE40C6905XXE som har DLNA. Lyd fra fjernsyn til anlæg går via headphones out (minijack) til receiveren.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu