recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming via mobilt bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming via mobilt bredbånd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming via mobilt bredbånd
    Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 21:07
Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer, som er gået over til kun at streame tv via et mobilt bredbåndsabonnement? 

Vi overvejer lidt herhjemme at gå permanent over til Mobilt Bredbånd herhjemme. Og vi streamer kun tv.

Fungerer mobilt bredbånd også til gaming?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 06:15
Du skal undersøge om du bor i et område med god dækning

Og så er mange abbonenter med data begrænsning.    

Så vurder hvor meget der er plads til.     Streamning kan snuppe en del på en aften alt efter hvad i ser. 
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 08:14
Dækningen er fin. Jeg bor midt i Aalborg. Det er mere forbruget med to børn i huset, og et tv-mønster der baserer sig udelukkende på streaming. Og hjemmearbejde har vi begge fra tid til anden her i husstanden. Og lidt gaming. Jeg er simpelthen bange for, at vi overstiger de typisk 1.000 GB, der er inkluderet. Dog har et teleselskab inkluderet 2.000.

Redigeret af Among - 19-Oktober-2022 kl. 08:15
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 08:26
Jeg ville også være mange for at det er nok. 

Da vi var på sommerferie, havde vi mobilt bredbånd med og vi havde en pakke på 200 Gb. Vi brugte kun Iphone og Ipad. Vi streamet ikke noget, men i løbet af 1 månedet havde vi brugt tæt på 200 Gb, bare på at surfe, billeder og enhederne der opdaterer og lign. Og vi var kun 2 personer.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 08:29
Men er det ikke bare at prøve det?

Oister har tilbud, hvor du får routeren gratis og så er der 2 Tb.

Mindsteprisen er små 300 kr inkl router.

Så køb pakken. Og sluk for jeres nuværende løsning.

https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/

Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 08:33
Du komme ikke i nærheden af af de 1000Gb

Typisk streamer du med omkring de 8mbit/s~ 1mb/s.

Så en times tv bruger ca 3,6Gb, dvs at du kan se ca 10 timers tv om dagen.

Jeg har haft det i sommerhuset i lang tid og svigermor i kolonihaven.

5G kører noget bedre en 4G når der er spids belastning.

Jeg har omkring 200-300m til masten og når jeg spiller CS GO, rocket league mm så er min ping omkring 50-60ms og det kører rimeligt fornuftigt, meeen synes jeg en gang i mellem oplever lidt lag. 
Der er ingen problemer med streaming efter jeg skiftede til 5G, med 4G kunne det godt være lidt trægt ved spidsbelastning (typisk mellem 18-21).

Så tjek mastedatabasen og vælg den udbyder som er tættest på den hvor du vil stille din router.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Du komme ikke i nærheden af af de 1000Gb

Typisk streamer du med omkring de 8mbit/s~ 1mb/s.

Så en times tv bruger ca 3,6Gb, dvs at du kan se ca 10 timers tv om dagen.

Jeg har haft det i sommerhuset i lang tid og svigermor i kolonihaven.

5G kører noget bedre en 4G når der er spids belastning.

Jeg har omkring 200-300m til masten og når jeg spiller CS GO, rocket league mm så er min ping omkring 50-60ms og det kører rimeligt fornuftigt, meeen synes jeg en gang i mellem oplever lidt lag. 
Der er ingen problemer med streaming efter jeg skiftede til 5G, med 4G kunne det godt være lidt trægt ved spidsbelastning (typisk mellem 18-21).

Så tjek mastedatabasen og vælg den udbyder som er tættest på den hvor du vil stille din router.

Tror ikke vi ville kunne nøjes med 1000GB uden at skrue ned for kvaliteten.

Netflix 4k og Disney+ bruger 7-8GB pr time.
Yousee 4K op til 16GB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 09:49
når jeg kikke på data flow i min router så er vi tit over 50gb pr dag for 2 personer.

TV og surf  !
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SSvenSSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 10:54
Jeg havde en kollega som bor alene (men hun så godt nok mange film og serier), der flere gange fik besked på at hendes 1000 GB grænse var overskredet. Hun var nødt til at gå tilbage til fast forbindelse ved antenneforening, da hastigheden efter overskridelse blev sat latterligt langt ned. 
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 11:11
Er det korrekt forstået, at der er teleselskaber, som tilbyder mobilabonnementer med fri data uden fair use-grænse? Er der noget til hinder for, at man smider sådan et kort i en router?
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 18:10
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vælger mobilt bredbånd i stedet for fx en fiberforbindelse, som jeg er sikker på er tilgængelig i Aalborg midtby (?). 
Mobilt bredbånd er en delt ressource, som vil svinge op og ned i performance alt efter hvor mange brugere der er på. Og en mobil forbindelse har en meget høj latency, som især er noget skidt ved gaming. Desuden er der ingen data-loft.
Til en pris for ca 300,- pr. mnd, kan man få en super fiber-internet forbindelse. Den er ikke delt, og den har nok den laveste latency af alle forbindelsestyper. 
Men der kan selvfølgelig være omstændigheder, som gør at man vil vælge mobilt i stedet for? Jeg ser bare ikke fordelene.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer, som er gået over til kun at streame tv via et mobilt bredbåndsabonnement? 

Vi overvejer lidt herhjemme at gå permanent over til Mobilt Bredbånd herhjemme. Og vi streamer kun tv.

Fungerer mobilt bredbånd også til gaming?

Vi er lige flyttet og har skåret helt ind til benet.

1 Opsagt Tv pakke
2 Opsagt internet forbindelse via kabel.

Vi streamer nu kun og jeg gamer en del via mobilt bredbånd uden problemer, vi havde problemer da jeg startede med at teste det af via hotspot fra tlf, men efter jeg har skiftet over til en 4G router er der ingen problemer.

Jeg testede med youtube på 9 forskellige enheder på samme tid uden problemer, Appletv, smart-tv, 4 ipads, 2 mobiltlf og en google nest hub, mit tidligere stofa coax abonnement havde til tider problemer ved mindre antal enheder og vi har rigeligt i 1000gb trods det at vi ser mange serier.

Vi bruger Lebara Kr 179/md


Redigeret af Hajsa - 20-Oktober-2022 kl. 00:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu