recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming vs CD-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming vs CD-afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juli-2007
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming vs CD-afspiller
    Sendt: 19-November-2010 kl. 09:32
Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig en tråd omhandlende dette emne, da jeg selv lige har investeret i et lækkert surround setup til 45000.
Jeg har ikke købt CD-afspiller idet jeg har planer om at koble et SONOS system til.

Lige pt overfører jeg LOSSLESS format fra computeren til anlægget via et optisk kabel.

Hvordan er en sådan løsning sammenlignet med en CD afspiller, sælgeren i Tape Connection talte varmt for streaming-løsningen (det har han også selv...), men kunne godt tænke mig at få nogle "bruger-vurderinger" i stedet.

Er selvfølgelig interesseret i at udnytte mit nye anlæg maksimalt og ikke lade denne del af processen være det svageste led, er der noget man skal være særligt opmærksom på og kan jeg forvente ligeså god lyd som ved en god CD-afspiller (5000 kr's klassen)?

Skal måske lige nævnes, at der sidder en ganske god DAC i min surround receiver (Onkyo 808), men denne kunne opgraderes om nødvendigt...

Tak for inputs:)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 11:37
I 5000 kr's klassen kommer du længere med streaming end med en CD afspiller.

Bruger du et godt cd-rip-program som f.eks EAC, så får du en bedre kopi end en cd afspiller kan lave realtime. EAC laver en masse "hokus pokus" hvor den tjekker checksums, en online database(?) og genripper pasager, hvis der er uoverensstemmelse mellem checksummen og det rippede data.

Den slags tror jeg ikke du får med en CD-afspiller.

Squeezebox touch har fået meget ros som digital transport. Men også dens indbyggede DAC skulle være rigtig god, især prisen taget i betragtning.
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juli-2007
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 12:16
Okay det lyder spændende. Kender ikke det der EAC, er det et program man også kan få til MAC?
Jeg har forsøgt mig med itunes, men kunne da også forestille mig, at der var bedre programmer end det til ripning?
Kunne være lækkert at komme igang med et godt program fra starten, så den tidskrævende ripning kun skal foretages en gang!

Et andet spørgsmål: Når man afspiller fra computeren og overfører digitalt til forstærkeren, så er man ikke "begrænset" af computerens lydkort vel?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu