|
streamings boks |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2020 kl. 18:15 |
|
pt har jeg en chromecast 2 den virker ok men findes der noget smartere hvor man får navigeringen op på skærmen istedet for telefonen. mi box 4k har jeg læst den skulle have lyd/billed synkroniserings problemer er dette sandt ? hvordan er denne boks, den chromecast der er indbygget er det 100% en google chromecast eller er det blot noget der ligner. Produktet skal være stabilt. Apple tv 4k virker dyr til 1600 blot for at streame en film op på skærmen og så den remote med touch pad den har . vi har et 4k tv dog uden nogen smart funktioner (toshiba) er bedste valg en chromecast 4k eller er der ikke materiale der er gratis endnu man kan bruge, har ikke netflix eller lign. eller er en alm chromecast 3 valget , fordelen ved 4k modellen er så den har netkort indbygget
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4099 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det med lyden og billede ved jeg ikke noget om. Men Chromecast eller Google cast som teknologien hedder, er rent software baseret, og nogle få tjenester har problemer med Google cast som software. Der er 4k på YouTube men så er det også det eneste gratis der er
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4822 |
|
Hej. Først vil jeg uddybe forskellen mellem en Android Boks og en Android TV Boks. Normalt siger jeg at der findes to slags Android enheder. Mobil og Tablets der bruger Android, samt nogle meget billige TV Bokse UDEN DRM, der bruger samme Android styresystem som Mobiler og Tablets. Og så finders der nogle få Android TV Bokse MED DRM, til at vise Netflix og Amazon Prime Video i Høj opløsning. Her kan nævnes nVidea Shield og Xiaomi Mi Box. Sidste efterår bestilte jeg en af de første, nedsat til under 20$ incl forsendelse, p.g.a. en Kinesisk helligdag. Her er et link til et Review: Jeg har normalt en trådløs WiFi mus forbundet til den, som jeg har vænnet mig til at bruge, sammen med den medfølgende Fjernbetjening. Til at se DR bruger jeg KODI 18.6 og DR App eller DR Channels App. Kodi bruger jeg hår jeg ønsker at bruge DR's Arkiv. Og DR Channels bruger jeg når jeg ønsker at vælge en DR Udsendelse fra at andet tidspunkt af dagen. Begge kan vise DR flow TV. Hvis jeg skulle købe i dag ville jeg nok vente og ønske mig en med den kommende Amlogic S905X4 SoC som har AV1 video decoding, som bliver det fremtidige streaming format. Her er et link med mere info: På Android platformen findes der mange muligheder for at se TV. Jeg vil sige at grænsen kommer an på ens moral. Der findes nogle App der videre sender flere hundrede Kanaler, både betalings og frie kanaler blandet sammen. Et af problemerne er, at de normalt sendes med en lav bitrate. En anden mulighed som, passer bedre til min moral er, at bruge en VPN eller DNS service til at se nabo landenes gratis kanaler. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Jeg oplever ikke problemer med synkronisering på Mi Box, men i nogle tilfælde giver den indbyggede Chromecast udfordringer. Det er særligt irriterende, når DR roder med deres konfiguration af Chromecast, da DR jo ikke bruger mange kræfter på at komme med en dedikeret app til Android TV..
![]() Dit 4k tv understøtter formentlig HDMI-CEC, og du bør derfor kunne styre boxen med din tv-remote!
Mht. gratis 4K, så er det som nævnt nok isoleret til Youtube... |
||
miri
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
|
Jeg må tilstå at jeg overhovedet ikke er blevet klogere efter at have læst dit indlæg. Kan du ikke ganske kort nævne hvad forskellen er på de to typer bokse? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
@flkt
Kort sagt er nogle bokse som kører med mobil Android. = dårlig billedkvalitet. Bokse som Mi Box S, Nvidia Shield TV kører med Android tv. Nogle fjernsyn som fx Sony og Phillips bruger også Android TV. = god billedkvalitet.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4822 |
|
Hej. Ja, flkt bad om en kort beskrivelse af forskellen mellem de to typer bokse. Men jeg syntes at forklaringen, blev lige kort nok. QUOTE JordanDK:'Kort sagt er nogle bokse som kører med mobil Android. = dårlig billedkvalitet.' Men kun for Netflix og Amazon Prime Video, der kun leverer høj opløsning til Bokse der har det rigtige DRM indbygget. QUOTE JordanDK:'Bokse som Mi Box S, Nvidia Shield TV kører med Android tv. Nogle fjernsyn som fx Sony og Phillips bruger også Android TV. = god billedkvalitet.' Jeg oplever samme billedkvalitet, som alle andre. Jeg har dog læst, at Netflix og Amazon Prime Video, vises i høj opløsning på Android TV bokse, som har det rigtige DRM indbygget. Meget kort. Jeg har læst i ovenstående review af min boks, at Netflix at kan vises i 540p og at Amazon Prime Video i 480p. Ellers er jeg ikke bekendt med andre kilder, der vil blive vist i en dårligere billedkvalitet. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 05-April-2020 kl. 22:30 |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Burde måske også tilføje, at brugerfladen på Android TV, er "remotevenlig". Dvs at du som udgangspunkt anvender piletaster til at springe i menuen, mens Android er baseret på touchskærm eller mus...
|
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Hej. Når jeg ser på hvilke Fjern betjeninger der følger med til de forskellige Android Bokse, ser jeg ofte enten den 12 knaps fjernbetjening, der også føler med til min Android Boks eller en udvidet version med et numerisk tastatur. Ofte er der mulighed for at tilkøbe andre. Når jeg betjener Kodi ver 18.6 og DR App sker det udelukkende ved hjælp af min 12 knaps fjernbetjening. Når jeg hidtil har brugt DR Channels, har jeg også brugt en trådløs WiFi mus. Men jeg har lige brugt DR Channels, kun med den medlevere 12 knaps fjernbetjening. Den ene knap viser en mus. Og når man trykker på den, kommer der en mus frem, som man kan flytte rundt v.h.a. piltasterne. Ved næste tryk på mus knappen kommer man så tilbage. Men ellers tror jeg, at den rigtige løsning er et Air Mouse Keyboard. Jeg købte et i8 Air Mouse Keyboard sidste år på ebay til 27 DKr, som jeg ikke er begyndt at bruge endnu. Her er et link til en, der er magen til: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 06-April-2020 kl. 00:30 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4099 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |