recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamning problemer med Asrock 330 Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamning problemer med Asrock 330 Pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TueT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamning problemer med Asrock 330 Pro
    Sendt: 28-Juli-2013 kl. 20:14
Hej,

Jeg har en gammel As Rock 330 Pro med Nvidia ion grafikkort indbygget.

Jeg har lige sluttet den til min projekter (720p) og blev lidt overrasket over, at den havde store problemer med at streame HD (720) fra internettet. Er kablet direkte på nettet, så det er intet problem. Prøver jeg med min Macbook kører det uden problemer.

Problemet består i, at den hakker lidt når der sker noget "vildt" på skræmen, f.eks. under biljagte hvor kameraet panorere hurtigt.

Skyldes dette mangel på ram? (kører win7)
Eller er det grafikkortet? (har lige opdateret alle mine Nvidia drivere)

Venlig hilsen

Tue Nielsen
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 20:33
Ved at åbne Task Manageren (Joblisten), mens du afspiller klippet, kan du se, hvad det er, der "rammer" loftet.
Jeg vil gætte på at det er CPU'en.
Er det flash-video, du afspiller? Hvis det er, er du så sikker på, at der bruges HW dekodning?

Redigeret af Zulu - 28-Juli-2013 kl. 21:19
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 20:52
Når man laver panorama, hurtige billeder eller lign. kræves der en højere bitrate end normalt, da flere pixels skal opdateres - derfor hakker billeder der.

Du kan prøve CoreAVC (dyrt, men du kan hente en ulovlig version for at prøve det). Det skulle efter sigende klare sig bedre ved lav maskinkraft, da den lægger mere af beregningerne over på GPU'en så din CPU bliver mindre stresset.

Hvad/hvordan streamer du? Netflix eller lignende?

Redigeret af MarkR - 28-Juli-2013 kl. 20:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu