recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streger på billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreger på billedet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvbras Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Streger på billedet
    Sendt: 30-Juni-2006 kl. 12:01

Jeg købte et B&O MX 8000 (billedrør) sidste år og levede indtil fornyligt med halvdårlige antenneforhold. Anskaffede mig så en DVB-T boks (Philips DTR 200) for et par uger siden og fik et meget meget bedre billede end jeg hidtil havde været vant til.

Men så opdagede vi at især på grå baggrund ser man tydelige buede streger i højre side af billedet. Min første mistanke gik på at det måtte være DTR boksen eller andet tilslutter udstyr som måske støjede men desværre måtte jeg konstatere at det er fjernsynet som er problemet. Vi har bare ikke lagt mærke til det før med vores grumsede antenneforhold

Vi har nu haft det omkring B&O og de siger at det er en svaghed ved billedrørsfjernsyn og kan forkomme. Og man vil ikke skifte billedrøret da stregerne ikke går ind tværs over billedet De havde et eller andet lydende fransk udtryk for fænomenet som jeg ikke kan huske.

Men nu kan jeg selvfølgelig kun se de streger hele tiden

Andre som kender til dette problem - erfaringer ?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu