recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streger/Striber på LG OLED55B6V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streger/Striber på LG OLED55B6V

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streger/Striber på LG OLED55B6V
    Sendt: 02-April-2020 kl. 08:33
Har opdaget, at jeg har fået nogen Streger/Striber i bunden af mit tv og det er især tydeligt ved rød og gul baggrund. Mit tv er ca. 3 1/2 år gammel, så garantien dækker jo ikke, men er det et nyt panel der skal til og kan det overhovedet betale sig?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 10:45
Det kan næppe betale sig, når et Oled af nyeste aftapning koster under 8k. Du får et på alle parametre bedre TV ved at skifte.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Har opdaget, at jeg har fået nogen Streger/Striber i bunden af mit tv og det er især tydeligt ved rød og gul baggrund. Mit tv er ca. 3 1/2 år gammel, så garantien dækker jo ikke, men er det et nyt panel der skal til og kan det overhovedet betale sig?

Har du prøvet rense programmen? og se om det løser det?
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det kan næppe betale sig, når et Oled af nyeste aftapning koster under 8k. Du får et på alle parametre bedre TV ved at skifte.

Problemet er så om man har lyst til LG tv efter dette? Sidst jeg skiftede tv var da mit Panasonic havde fået burn-in. Generelt synes jeg, at man hører om mange problemer med nye tv. Og det er ikke fordi jeg gamer eller ser den samme kanal i mange timer. 


Jeg har prøvet med fjern panelstøj,taget strømmen og nulstilling af alle indstillinger, men uden at det hjalp. Prøver at skrive til LG, men tvivler på at der er held med dette.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 14:02
LG var meget hurtige ude med nogle råd og de nævnte også at garanti perioden var overskredet, så der var ingen hjælp.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det kan næppe betale sig, når et Oled af nyeste aftapning koster under 8k. Du får et på alle parametre bedre TV ved at skifte.

Problemet er så om man har lyst til LG tv efter dette? Sidst jeg skiftede tv var da mit Panasonic havde fået burn-in. Generelt synes jeg, at man hører om mange problemer med nye tv. Og det er ikke fordi jeg gamer eller ser den samme kanal i mange timer. 


Jeg har prøvet med fjern panelstøj,taget strømmen og nulstilling af alle indstillinger, men uden at det hjalp. Prøver at skrive til LG, men tvivler på at der er held med dette.
Jah, men du kan ikke undgå LG Oled paneler, da de er fortsat eneste producent. Men så vidt jeg ved ved at læse om det, er dit Panel årgang de mest skrøbelige og med tiden fejlbehæftede især hvad angår burn-in. Årgang 7, 8, og senest 9 er efterhånden blevet mere hårdføre over for burn-in, er hvad jeg har læst. Om de så får lige så mange panelfejl med tiden, har vi lidt til gode at se.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 05:56
Ja LG sidder jo på de OLED Paneler, så det bliver jo svært. Har generelt også været tilfreds med mit tv, men jeg fatter ikke, at der kommer burn-in eller hvad det er efter 3 1/2 år.

Jeg er gået i tænkeboks, med hvad jeg skal gøre og om jeg kan leve med det indtil videre.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:31
Der er desværre uensartet ældning af subpixels, eller burn-in om man vil. Der er en del eksempler på, at det begynder at vise sig på 2016-generationen efter 3-4 års brug.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:44
For et TV der er over 4 år gammelt, er det ret godt klaret. Hvor mange timer har det været tændt? Garanteret et sted mellem 5000-8000 timer.

Men som andre påpeger; fra generation 7 har de løst en del "børnesygdomme".

Personligt sidder jeg selv med en B7, som lystigt bliver brugt til streaming og gaming. 
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 09:22
B7 generationen kan også få det. På mit B7 er der et mønster i de røde pixel. Der er en firkant i midten hvor de lyser fint og ens farvet, men til højre for den firkant er de lidt svagere. Man ser det kun i f.eks en reklame hvordan er et helt rødt billede.
Jag kan ikke se det ved normal brug.

Jeg ville stadig købe et LG oled igen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 09:31
Har det også noget på mit LG E6 (2016). 

Ville ligeledes købe OLED igen. I mit tilfælde er det mindre forstyrrende for oplevelsen end f.eks. clouding / lysglorier på LCD TV.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Har det også noget på mit LG E6 (2016). 

Ville ligeledes købe OLED igen. I mit tilfælde er det mindre forstyrrende for oplevelsen end f.eks. clouding / lysglorier på LCD TV.
Jeg kan ikke være mere enig, af to onder..

Er der nogle aldersbetingede panelfejl på Samsungs Qled?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu