recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stregkode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStregkode

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 458
Direkte link til dette indlæg Emne: Stregkode
    Sendt: 06-Januar-2011 kl. 23:41
Hej alle sammen. Godt nytår!

Jeg står overfor at skulle flytte. I kender sikkert det, at man har et loft/kælderrum fyldt med alverdens ting man bare var 100% sikker på at man ville få brug for en dag, og når den dag så kommer kan man INGEN TING finde. Så jeg tænkte følgende:

Når jeg alligevel skal flytte og igennem alle disse ting, så ville det være smart at gøre brug af den teknologi man har i hjemmet.  

Dette ville gå ud på at bruge min
DYMO labelwriter 
Min computer
Min Iphone 4 med  iCody stregkodescanner installeret.

Er der nogen der ved om der findes et program til computeren (Mac) hvor jeg kan tildele en stregkode en liste over de ting der måtte være i den enkelte flyttekasse, printe stregkoden ud og sætte den på kassen, og derefter kunne scanne den med min Iphone og se kassens indhold på mobilen? Det ville være lækkert at kunne gå oppe på loftet og scanne kasserne og straks få af vide hvad der er I.

Jeg er naturligvis klar over at man selvfølgelig bare kan lave en optegnelse over kassernes indhold i et regneark, men det er ikke lige så sjovt og nørdet.

Nogen der kan være til hjælp?

Med venlig hilsen 

Mr. Laursen
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Cassøe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2009
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 00:18
Jeg er godt klar over at den mulighed jeg ville bruge, ikke er så "nørdet" eller teknologisk som stregkoderne, eller endda regnearket - men ville det nemmeste ikke være at tage din dymoskriver, og simpelthen skrive en label hvor det står med gammeldags bogstaver hvad der er i kassen, og så sætten den på. På den måde kan du straks se havd der er i kassen - og så behøver du ikke engang bruge mobilen.WinkLOL

Hvis jeg vender tilbage til dit spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe dig.Wink

Med venlig hilsen

Cassøe
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 07:59
Du vil lynhurtig opdage, at det altså er begrænses hvor meget der kan stå i en barkode.
En almindelig 1D stregkode, vil du typisk ikke have meget mere end 20-30 tegn maks.
2D kan indeholde lidt mere, men det er ikke overvældende meget:
Datamatrix er en ret udbredt standard. Du kan jo prøve at lege lidt med det her:
http://www.racoindustries.com/barcodegenerator/2d/datamatrix.aspx

Men jeg tror nok jeg ville blive pænt irriteret, hvis jeg skulle til at hive min telefon frem, og tænde computeren, for at finde ud af hvad der er i en papkasse. LOL
Mvh Jesper
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 08:51
Tak for for svarerne, men jeg fik ikke formuleret mig helt korrekt. Jeg ved godt at en stregkode ikke indeholder mere information end f.eks fem tal, som i dette tilfælde ville være kassenummeret. Dette nummer skulle refererer til en database som automatisk fandt mere specifikke data på kassen. Præcis det samme som når man køber en liter mælk i Netto. Her scannes stregkoden, et nummer registreres i kassen og vareinformationen hives frem på skærmen.

Jeg ville tro det var en fordel at oprette alle kasserne på stregkode med individuelle numre en gang for alle når jeg alligevel skulle flytte og derved aldrig skulle sætte ny seddel på kassen hver gang man har taget noget fra den eller tilføjet noget. Men simpelthen bare skulle rette en enkelt linie i databasen.

Er det fuldstændig galematias eller? ;0)
Måske har jeg rodet mig ud i noget alt for kompliceret. He he
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 09:23
der findes masser af software til at lave stregkoder på mac, vi bruger selv MBC4 her på jobbet, kan lave stregkoder i enhver afskygning.. programmet skal dog købes http://www.computalabel.com/mbcindex.htm
men googler du barcode mac dukker der masser af links op, måske der ligger noget freeware et sted... det skulle ikke undre mig.. da du ikke har behov for et avanceret program hvor man kan korrigere stregkoden for optimering til rotationstryk etc. som jeg feks har.
Mvh

René
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:28
Jeg har brugt denne her til android, ved ikke om den kan bruges til Iphone
men der kan man lave url's, text, adresser osv.

http://delivr.com/qr-code-generator
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 23:25
yes. du skal lave det i en qr kode.
så kan du have rigeligt med data i koden.
men du kan ikke bruge din dymo skriver.
alm. printer og labels papir fra den lokale boghandel og du køre.
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu