recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streme fra Samsung mobil til appletv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streme fra Samsung mobil til appletv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streme fra Samsung mobil til appletv
    Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 11:44
Hvordan ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 11:48
Så skal der være en tredje-parts "AirPlay" app til Android/Samsung. AirPlay er det system, som Apple bruger til at modtage medieindhold fra iPhone/iPad/Mac. Jeg tror dog ikke, at en tredjeparts app bliver en god løsning.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hvordan ?

Hej.

Hvis din appletv er forbundet til et TV. Kunne det måske være en ide at streame fra din Samsung Mobil, og direkte til dit TV?

Jeg ved ikke hvilke TV i Har. Men hvis det er et LG lige som vores. Kan man bruge en Android APP der hedder 'LG TV Plus' til at vise mobilens filer på den store TV Skærm.
Andre TV Mærker har andre APP's.

Hilsen Carsten.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 12:39
Hej Carsten
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt hvorfor Chromecast hakker. Jeg fik en
anvisning af Rasmus L.. Det hakker stadigvæk.
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.

Jeg er pisse træt af det.

App til TV ?
55" Panasonic OLED
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 12:41
hvis du køber et nyt Apple TV, hvorfor vil så streame fra din mobil?

Du undt app’en på ATV 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej Carsten
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt hvorfor Chromecast hakker. Jeg fik en
anvisning af Rasmus L.. Det hakker stadigvæk.
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.

Jeg er pisse træt af det.

App til TV ?
55" Panasonic OLED
Køb dig et shield tv med android tv i stedet. du har alle gængse danske/nordiske apps. du har netflix, disney+
og til de få ting der ikke har apps til på android tv kan castest som en normal chromecast
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:11

 
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.


 En Shield TV, da den også er Android, og har Chromecast hvis der absolut skal streames noget fra en Telefon/Tablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej Carsten
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt hvorfor Chromecast hakker. Jeg fik en
anvisning af Rasmus L.. Det hakker stadigvæk.
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.

Jeg er pisse træt af det.

App til TV ?
55" Panasonic OLED

Hej.

Først dette Citat: 'TV Remote 2 App tillader også, at du overfører billeder, videoer, musik eller websteder fra din mobile enhed til VIERA TV, og omvendt.'



Der kan være flere årsager til at Chromecast hakker. Jeg tror at Rasmus L har givet dig løsningen på en af dem.

Men har du overvejet at kigge på den nye Chromecast med Google TV?

Den kan snart fås i Australia, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Spain, United Kingdom, United States (except Puerto Rico). Jeg tror at den kommer den 15. oktober. Her er et link med flere oplysninger:


I ovenstående link har jeg læst at nogle forum medlemmer, allerede har bestilt den fra Frankrig. Lad os håbe, at de vil skrive noget, om de indtryk de får.

Hilsen Carsten.

Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:16
Jeg vil kun købe Apple Tv, hvis ikke jeg har andre muligheder. (Apple er ikke mig)

Jeg har 3 nye fladskærme, som hver især har Chromecast tilkoblet, de hakker alle 3.
Søger andre muligheder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:21
 Kører Chromecast med samme frekvens som det der streames til den, hvis ikke så er der Judder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Jeg vil kun købe Apple Tv, hvis ikke jeg har andre muligheder. (Apple er ikke mig)

Jeg har 3 nye fladskærme, som hver især har Chromecast tilkoblet, de hakker alle 3.
Søger andre muligheder.
Det som Csell mener er at den kommende chromecast kører android tv lige som shield tv, så den fungere på sammen måde som alt andet med anddroid tv. Men jeg ville nok stadig vælge et shield tv, da det er den kraftigste android tv enhed på markedet. og der er der intet disney plus der hakker eller noget i den stil
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Jeg vil kun købe Apple Tv, hvis ikke jeg har andre muligheder. (Apple er ikke mig)

Jeg har 3 nye fladskærme, som hver især har Chromecast tilkoblet, de hakker alle 3.
Søger andre muligheder.

Hej.

Jeg har en af de første Chromecast. Den hackede også. Løsningen var at købe en Speciel strømforsyning med en ethernet adapter indbygget, og så bruge kablet ethernet i stedet for trådløst.
Men jeg ved ikke om man stadig kan købe de specielle strømforsyninger med ethernet adapter indbygget til de eksisterede Chromecast. Men jeg har set et billed af en, til den nye Chromecast med Google TV. Den koster i USA 20$.

Men for at finde ud af om det er dit trådløse netværk der er problemet, kan du prøve at downloade programmet inSSIDer Home til din PC. Min version er 3.1.2.1 og er en af de sidste versioner, der var gratis.

Her kan man se hvilke trådløse kanaler der bruges af hvilke enheder og hvor mange kannaler de optager ved brug. Lige som man kan se hvor kraftige naboernes WiFi enheder er, og om de skulle være kraftigere end dine egne enheder, og derfor får dine enheder til at hakke.

Det kan ske, at du bliver nødt til at flytte frekvens/kanal til den mindst benyttede kanal.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu