|
Streme fra telefon til anlæg, uden bluetooth. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2015 kl. 13:15 |
Hej Da jeg snart skal til at flytte, har jeg besluttet at igen få anskaffet et lyd anlæg at have stuen. Tænker ikke på surround, kun noget stereo, som selvfølgelig skal sættes til fjernsynet. Derudover, ønsker jeg en trådløs løsning, hvor jeg har mulighed for at afspille min musik, styret fra min telefon, samt spille den lyd der kommer fra forskellige hjemmesider, jeg finder når jeg browser på telefonen. Det er især omkring en trådløs løsning jeg håber at få noget input. Den mest oplagde mulighed er måske bluetooth, men den er jeg absolut ikke glad for. Årsagen er, at hvis jeg lytter til musik et par timer, så er batteriforbruget på min mobil er fuldstændig alt for meget. I forvejen har jeg en Squeezebox Radio, som jeg er meget glad for, men den mangler en bekvem måde at lige kunne afspille lyd fra en hjemmeside, eller en lydfil jeg finder online, og er selvfølgelig ikke egnet som anlæg i stuen. Jeg hælder måske mest til at anskaffe en forstærker med HDMI, og så sætte en Chromecast til. Jeg har dermed mulighed for at uploade al min musik til Google Play, og afspille den vej via chromecast uden at sluge alt mit batteri, og at afspille lyd fra hjemmesider via Chromecast appen, skulle ikke være noget problem. Skal jeg forvente problemer med den løsning, eller der nogen der har forslag til bedre løsninger ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu skriver du , at mår der streames fra Telefonen, så vil der bruges meget batteri. Ja det vil der jo, uanset hvordan det køres direkte fra den, hvad er der i vejen med at bruge en Dock, hvis det er en æble, så fås der anlæg med en sådan, eller der kan bruges en seperate Dock eller en lader under afspilning. Chromecast kan da også anvendes med en kompatibel Reciver, det er der andre her på forummet der gør, f.eks fra You Tube eller anden Online musik. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
Jeg lytter primært til musik som jeg selv har rippet. Jeg har p.t. al musikken liggende på en NAS, og også på Google Play. Ved at bruge Chromecast, så bliver musikken fra Google play ikke streamet via den mobile enhed, man starter musikken og chromecast'en får et "link" til musikken på Google Play. På den måde er der ikke en konstant strøm af data der kører fra mobil enhed til chromecast, og dermed bruger den ikke den samme mængde strøm.
Selvfølgelig er det muligt at bruge en dock, men årsagen til at jeg ikke vil det, er nemlig at hvis jeg sidder og browser på en hjemmeside, og så lige finder et lydklip jeg vil høre, så bliver jeg altså nødt til at gå hen til en dock, og det er ikke super fedt.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ved godt hvad Chromecast gør, men bruger du Telefonen hvadenten det er via BT, med kabel eller på anden vis, så vil den naturligvis bruge batteriet hurtigt, derfor forslag om brug af Dock eller anden opladning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg takker for det forslag, men håber at der er andre der vil bryde ind, og komme med eventuelle alternativer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |