|
Stremningstjeneste kvalitet?!!! |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bortset fra at købefilmene jo også er komprimerede (bare i mere tålelig grad), så er svaret på ånden i dit spørgsmål: Ja. Der er ikke noget streaming der hæver sig markant op over TV-kvalitet som f.eks. Blu-ray gør det. Netflix er svjv den bedste straming kvalitet du får og det er sørgeligt overkomprimmeret 1080p Kun såfremt du er en af de få der har det rette 4K TV, kan du billedmæssig få mere ud af Netflix med billeder der er lidt bedre opløste end BD, men lyden er stadig en ynk og du er billedmæssig stadig lige så langt fra optimal udnyttelse af 4K potentialet som du er det hvad angår 1080p potentialet når du benytter streaming. Der afsættes slet og ret ikke den båndbredde der er nødvendig til en optimal udnyttelse af formaterne, fordi båndbredden er en langt mere prekær og besværlig størrelse ifbm streaming end den er i forbindelse med fysiske medier. En BD kan snildt benytte sig af omkring 40(max 48) Mbps til 1080p billedet og HD-lyden, mens Nexflix's såkaldte 'SuperHD' kvalitet samlet set gør brug af 6-7 mbps til sammenligning. ....You do the math Så som det ser ud i dag er den eneste mulighed at købe filmene, hvis man vil have den bedre kvalitet. Mht 4K materiale kommer det til at blive det samme forhold. Netflix, som det bedste streaming eksempel, benytter sig aktuelt af blot sølle 15.6 Mbps ifbm deres 4K streams, med 4K Blu-ray kommer til at kunne udnytte og have maxbitrater på op i nærheden af 100 mbps. Med andre ord. Streaming handler først og fremmest om convenience. Det er streamings altdominerende styrke. Er det det bedst tilgængelige kvalitet du søger må du orientere dig i en anden retning Redigeret af TBC1 - 14-Maj-2015 kl. 09:50 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
iTunes på Apple TV. Dolby 5.1 og 1080p.
Filmene kommer samtidig på iTunes som de kommer på blu-ray. Lejepris 49 for premierefilm, og 48 timer til at se filmen. Jeg synes kvaliteten kommer tæt nok på blu-ray til at jeg næsten ikke køber film mere.
![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Lige siden jeg begyndte at se mange film, har det været sådan, at os der går op i kvalitet, har været en niche forbruger. Først stod valget mellem VHS og Laserdiscs, hold kæft det var dyrt at se film i god kvalitet dengang. Jeg husker blandt andet, at jeg betalt 1.200 kr. for at få Se7en i bedst mulig kvalitet fra Criterion Collection.
Så gjorde DVD sit indtog, og for en periode, var den bedste kvalitet også mainstream, men det skyldes nok hovedsageligt at det var meget nemmere at bruge DVD og at de ikke var super dyre i forhold til VHS. Så kom Blu-ray, som vel i bund og grund også er et niche-produkt (hvis man besøger Fona på Strøget kan man se, at de har omkring fem gange så mange DVDs i forhold til Blu-rays). Selv her 10 år efter at Bly-ray kom på markedet, er der mange der ikke synes, at der en en nævneværdig forskel i kvaliteten, og derfor slog Blu-ray aldrig helt igennem, for det er ikke nemmere og mere smart end DVD. Nu er der så kommet streaming, som er nemmere, smartere og billigere end Blu-ray, og igen er folk helt oppe at køre, kvaliteten er ikke højsædet, det er brugervenligheden til gengæld. Og jeg tør godt væde på at Ultra HD Blu-ray ikke bliver nogen kæmpe succes, da det ikke bliver nemmere streaming og da kvalitetsforskellen bliver mindre end den der er imellem DVD og Blu-ray. Jeg har en enkelt gange leget med lidt Netflix i min biograf via ATV3, og må konstatere, at selv på min 80mbit forbindelse ser det VIRKELIG skidt ud, sammenlignet med Blu-ray. Lyden er som at høre en 92kbs mp3-fil. Så når jeg vil se film i biografen, må jeg til pengepungen. Men jeg synes faktisk, at det er helt fair. Hvis man ønsker en kvalitet der er bedre end den almindelige folk forventer, må man betale ekstra, og sådan har det altid været . Jeg regner jo heller ikke med, at min Peugeot kører ligeså godt som en Mercedes i samme klasse. Og hvis man går så meget op i kvaliteten af de film og serier man ser, skyldes det nok også, at man interessere sig lidt mere for film og serier end den brede befolkning, og så er det vel også rimeligt at man betaler lidt flere penge til industrien.?.. Redigeret af dr gonzo - 14-Maj-2015 kl. 12:59 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4621 |
Et lille indspark. Flere streamingtjenester leverer ikke deres bedste kvalitet til PC-browserne (pga. bekymringer om kopiering). Så uanset hvor stærk din maskine er, så hjælper det lige lidt :) Du skal typisk have en medieboks såsom Apple TV eller et Smart TV for at kunne trække streamingtjenestens øverste streaminglag ned. Lige præcis TV2 Play leverer jo kun SD. HBO gik for nylig til 1080p, men vist kun på Apple TV og Chromecast - vist ikke i browseren endnu.
Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Maj-2015 kl. 12:53 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
Ser man bort fra all-you-can-eat streamingen ala Netflix, så er det heldige at BD film og serier i det mindste ikke nødvendigvis koster [uendeligt] mere end at leje hos de dyre streamingtjenester som Blockbuster og iTunes mv. Det er efterhånden normal at man kan købe en Blu-ray film til 49 kr, og jeg har f.eks. lige købt hele breaking bad serien på Blu-ray til 250 kr så jeg også kan få set den. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |