recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Striber på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStriber på TV

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 23:32
Hvis der anvendes HD materiale sendt med 720P over component, er det nok tænkeligt at der er tale om høj kvalitet i billedgengivelsen, selv om component er analogt og man kan ikke forvente det samme derhjemme, medmindre man kan afspille HD skiver på den ene eller anden måde.

Hvis man ikke har en HD afspiller kunne man måske benytte en PC. Der kan downloades klip fra nettet i 720P. Trailers og lignende. Men der er selvfølgelig det med det rigtige kabel, hastigheden på den PC man bruger og grafikkortet.

Eller en PS3 med Blu-Ray Måske en xbox360 med HD-DVD afspiller.

Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ja, dit valg af digital modtager og DVD afspiller forklarer nok de problemer der er med dem. Det er nok for billigt. Et digitalt TV er afslørende over for fejl, til gengæld kan det på den anden side bringes til at vise høj kvalitet.

Og så er et digitalt fjernsyn ikke nødvendigvis dårlig til modtagelse af analog TV. Nogle fladskærme har glimrende tunere, der ikke står tilbage for et almindeligt CRT fjernsyn, mens andre er forsynet med en dårlig tuner. Det hænger tilsyneladende ikke sammen med prisen. Men måske dit. Tror du ikke du kan finindstille DR1?

hehe hvad skal man så op i af DVD afspillere og digital modtager for at se  noget ordenligt :) ? og jeg kan ikke finindstille DR1. flimmeren bliver ved med at være der uanset hvor meget jeg prøver at finindstille men de er væk med digital boksen

Redigeret af Chessr - 02-Juni-2007 kl. 14:18
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Chessr Chessr skrev:

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ja, dit valg af digital modtager og DVD afspiller forklarer nok de problemer der er med dem. Det er nok for billigt. Et digitalt TV er afslørende over for fejl, til gengæld kan det på den anden side bringes til at vise høj kvalitet.

Og så er et digitalt fjernsyn ikke nødvendigvis dårlig til modtagelse af analog TV. Nogle fladskærme har glimrende tunere, der ikke står tilbage for et almindeligt CRT fjernsyn, mens andre er forsynet med en dårlig tuner. Det hænger tilsyneladende ikke sammen med prisen. Men måske dit. Tror du ikke du kan finindstille DR1?

hehe hvad skal man så op i af DVD afspillere og digital modtager for at se  noget ordenligt :) ? og jeg kan ikke finindstille DR1. flimmeren bliver ved med at være der uanset hvor meget jeg prøver at finindstille men de er væk med digital boksen

[QUOTE=Langemor84]Det du har set i Elgiganten er Philips demo harddisk, i HD 720P gennem component.

han sagde det var DVD  og ikke andet

undskyld for dobbelpost, den gik helt galt i citat brug

mit TV står det samme sted og havde ikke problemer med signalet på CRTen. men jeg skal nok blive glad for mit nye TV og tak forresten :)

Redigeret af Chessr - 02-Juni-2007 kl. 14:21
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 18:10
Ja, der er en del med problemer via tuneren som sagt, ja, ikke lige på det TV du har købt specielt, men det sker at nogen ikke har været så heldigt med det.

Man kan måske se om signalet  kunne forbedres, måske har man anvendt lange kabeltræk og for dårlige antennekabler. Endda kan der i nogle  situationer være brug for en antenneforstærker. Igen kan det være  afstande fx.

DVD afspillere i den gode klasse kan man nok finde navne på her på forum ved at søge. Og man kunne måske ved køb få lov til at se kvaliteten på forhånd, så man kommer hjem med noget godt. Det gamle kan man måske sælge. Et fladskærms TV er som sagt afslørende og det så man ikke før på sit CRT.

Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 20:39
jamen så må jeg søge på gode DVD afspillere :) men ved ikke hvad en god indeholder og hvordan man kan se den er god ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 22:53

Panasonic, de kører bare. S99 eller S52.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 10:49

ok det kigger jeg lige på :) skal den så køre gennem scart også ?

1200 kr for en DVD

Redigeret af Chessr - 03-Juni-2007 kl. 10:51
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 11:04
Du kanl måske i stedet lytte og se på noget  i den prisklasse du ønsker. Tag en DVD med af du kender og se på kvaliteten. Brænd en med forskelligt. Måske kan du få lov til en test, eller køb hjem og aflever hvis den ikke lever op til det du vil have.

Men lige de billigste  er nok ikke det du skal kigge efter. De har både et dårligt billede og dårlig lyd i mange tilfælde.   
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 11:36

1200 kr for en DVD

S99 og S52 har begge HDMI. Man vil godt have kvali, men ikke betale for det, det hænger ikke sammen, 1200 er helt OK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

1200 kr for en DVD

S99 og S52 har begge HDMI. Man vil godt have kvali, men ikke betale for det, det hænger ikke sammen, 1200 er helt OK.

det kunne jeg ikke lige umiddelbart se :) så altså hvis jeg køber sådan en DVD fætter og kører via hdmi indgang i tv så bliver det bare helt kanons eller ?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 14:40

Du vil få en bedre kvalitet, ved at bruge en Digital fremførelse af billedet i stedet for en Analog.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 18:55
Jeg syntes S52 er billig faktisk, især fordi der er HDMI udgang. Den har også component udgang. Sådan en DVD afspiller opscalerer til 720P eller 1010i og kan sende progessive (ikke på scart). Det ser godt ud med den.

Men ellers er der jo ikke så langt igen til en HDD recorder, der nok også ville være ok på DVD siden. Men dem er der jo igen kvalitetsforskelle på.

Syntes nu da også jeg har set nogle sikkert udmærkede DVD afspillere til billigere penge end lige 1200, men næppe med HDMI. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu