recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Striber på visse Paramount HD-udgivelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStriber på visse Paramount HD-udgivelser

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Emne: Striber på visse Paramount HD-udgivelser
    Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:05
Der er noget helt galt med visse af Paramounts HD-udgivelser. Der er mørke vertikale striber ned igennem billedet på visse af deres film!

Da jeg først lagde mærke til det lod jeg det bare ligge fordi 'det jo nok bare var en dårlig transfer til lige netop den film'. Men så dukkede det op i flere film. Jeg så det med al sandsynlighed først i Hot Rod, hvor det til tider var rigtig slemt, og så senere i M:I 2. Som det burde kunne ses på billederne er der tale om nogle ret slemme mørke streger der går hele vejen ned igennem billedet. Selvom de ser rimeligt slemme ud, og især i virkeligheden i stedet for på dårlige 'cam shots', forsvinder de næsten helt (afhængigt af hvor kraftige de er) hvis man lægger hovedet på skrå. Det leder mig til at tro at man relativt nemt kan fjerne det med mindre optimal kalibrering, men jeg er ikke så stiv i finere kalibrering af displays. De forekommer både i lyser og mørke scener, men er selvfølgelig tydeligere i de helt lyse scener. Det er dog ikke specielt konsekvent på den måde; jeg kiggede godt og grundigt i starten af M:I 2, men der var intet at se i bjergbestigningssekvensen. Senere blev det dog slemt, og startede rigtigt da Scientology-psykopaten og hende den engelske tyv var ude at køre dødskørsel i bjergene, som jeg også prøvede at fange på det sidste billede.

Der er ikke noget galt med mit udstyr, skal jeg lige huske at tilføje  Det er kun Paramounts film den er gal med (M:I 1 & 2, Hot Rod og Italian Job af dem jeg har og kan huske på stående fod) og det forekommer på både Blu-ray og HD DVD. Mit tv ligger i den gode ende af skalaen og er professionelt kalibreret af en der er ISF og JKP-certificeret, så dér er der ikke noget i vejen. HDMI-kabler, Av-receiver osv. virker 100% som det skal med alle andre film. Det forekom også dengang jeg havde min Toshiba HD-E1, i stedet for den EP30 jeg har nu. I starten troede jeg det kun skete med HD DVD, da den eneste Paramount-udgivelse jeg havde på Blu-ray i lang tid (M:I 3) så helt fin ud. Men så var det jeg bad min kammerat låne mig det eksemplar af The Italian Job på Blu-ray som han har, og der var det skam også galt! Det første af de tre billeder er fra Blu-ray-udgivelsen af Italian Job, og det ser præcis lige sådan ud på HD DVD-udgivelsen, som jeg selv ejer. Jeg har forsøgt at få gang i diskussionen tidligere på AVS Forum, men eftersom vi var relativt få der oplevede problemet kom der ikke rigtig noget ud af det, og det blev bare fejet væk med at der jo måtte være noget galt med vores udstyr. Jeg har læst diverse anmeldelser men jeg har endnu ikke set problemet nævnt.

Cloverfield og Mission: Impossible 3 er begge fra Paramount og dem har jeg på Blu-ray, men de ser sjovt nok fine ud. Jeg troede først det kunne være fordi de begge var optaget på noget digital video halløj, og derfor ikke var gået igennem en overførsel fra film til digital ligesom de andre film, men det er tilsyneladende kun gældende for Cloverfield, at filmen er optaget 100% på digital video.

Er der andre der har lagt mærke til noget lignende?

(jeg ved godt at sidste billede ikke er så godt, men pointen burde være til at få fat i ved at kigge på de to første billeder)

Redigeret af Naiera - 21-Juli-2008 kl. 20:59
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

The Italian Job på Blu-ray som han har, og der var det skam også galt!

Oplevede du problemet på din kammerats setup?

Jeg har tilgang til Hot Rod på (SD) DVD. Jeg tester gerne, hvis du giver mig time, minut og sekund tal.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:48
Jeg har ikke set filmen på hans setup, men det er heller ikke samme tv alligevel. Desuden er det ikke kalibreret. Det betyder heller ikke så meget, da der jo ikke er tale om enkelte kopier af filmene der er noget i vejen med, men et større problem.

Jeg ved ikke om det også er på sd-udgaverne, men i Hot Rod burde det være til at se tydeligt i 70-80% af filmen.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:06

Det betyder heller ikke så meget, da der jo ikke er tale om enkelte kopier af filmene der er noget i vejen med, men et større problem.

Det var bare for at udelukke dit udstyr.

Jeg ved ikke om det også er på sd-udgaverne, men i Hot Rod burde det være til at se tydeligt i 70-80% af filmen.

Prøver. Ellers må du give mig minuttal.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Det var bare for at udelukke dit udstyr.

Dét har jeg skam for længst sørget for
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:13
Ser intet problem på Hod Rod DVD. Giv mig et minuttal, hvor problemet er udtalt.
Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:59
Jeg kan ikke garantere at du kan se det på en Hot Rod SD dvd. Det billede der er med i tråden her er fra lige omkring et kvarter inde i filmen. Kan du ikke se noget der, så lader vi lige dét ligge, eftersom jeg kun er 'efter' HD-udgivelser her. Jeg husker ikke nogensinde at have set noget lignende på en normal dvd.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:42

Det gule hus ser fremragende ud på DVD.

Har du adgang til en PC med BD drev? Så kunne du trække en lille sekvens ud, som demonstrerede problemet og lade andre teste.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:46
Nej, jeg har ikke adgang til pc med BD drev... Desuden er det jo ikke garanteret at andre kan se det, da jeg er ret overbevist om at det kræver at displayet er indstillet på en bestemt måde/korrekt for at det viser sig. Har man f.eks. et LCD tv der er indstillet lidt tilfældigt kan det snildt være at man slet ikke kan se det.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 15:08

Nej, jeg har ikke adgang til pc med BD drev... Desuden er det jo ikke garanteret at andre kan se det, da jeg er ret overbevist om at det kræver at displayet er indstillet på en bestemt måde/korrekt for at det viser sig. Har man f.eks. et LCD tv der er indstillet lidt tilfældigt kan det snildt være at man slet ikke kan se det.

Hvis andre ikke har oplevet samme problem og du uden held har prøvet AVS forum, kunne det så ikke tænkes at det er dit udstyr den er gal med?

Iøvrigt en sjov tanke; du skriver det muligvis skyldes at dit tv er indstillet korrekt (hvad det så end er) dette medfører måske, måske ikke at du nu ser en masse fejl i kildematerialet og dermed et ringere billede eller ringere helhedsoplevelse, noget som du muligvis ville have undgået ved en ukorrekt kalibrering

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Hvis andre ikke har oplevet samme problem og du uden held har prøvet AVS forum, kunne det så ikke tænkes at det er dit udstyr den er gal med?

Nej, hvis du læste mit første indlæg igen, så kan du se at jeg ret effektivt har udelukket muligheden for at mit udstyr ved en fejl tilfører dette. Alene det at det kun forekommer ved enkelte Paramount-titler er jo et godt sted at starte, og så kan vi gå videre til at det er sket på alle tre HD-afspillere jeg har eller har haft (HD-E1, HD-EP30 og PS3) og at tilfældige brugere ovre på AVS Forum med vidt forskelligt udstyr også ser det. Det eneste jeg har tilfælles med de brugere derovre der ser det er selve filmene.

Redigeret af Naiera - 22-Juli-2008 kl. 16:28
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 18:40

Der er noget helt galt med visse af Paramounts HD-udgivelser. Der er mørke vertikale striber ned igennem billedet på visse af deres film!

Er der andre der har lagt mærke til noget lignende?

Jeps, jeg har også bemærket fænomænet, samt at det optræder ved både Blu-ray og HD-DVD. Jeg har ligeledes bidt mærke i, at det ikke er alle Paramount-udvivelser der synes berørt af dette mærkelige fænomæn, men dog alligevel mange. Jeg har bl.a. observeret fænomænet i "Tomb Raider", "Failure to Launch", "Sky Captain and the World of Tomorrow", samt i "Æon Flux".

P.S.: Fænomænet kan hos mig observeres på såvel projektor-lærredet som plasmaskærmen, så jeg tvivler også lidt på, at det skyldes forevisnings-faciliteterne. Så fat mod: Det skyldes formentlig ikke paranoia, hvis vi er flere der kan se det.  Jeg ejer også "Sky Captain", "Tomb Raider" og "Æon Flux" i SD-udgave, og dér har jeg aldrig bidt mærke i stribede billeder. Så det er nok noget High Definition-relateret.

Redigeret af musicus - 22-Juli-2008 kl. 18:53
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu