recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stribet TV signal (HauppaugePVR-500)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStribet TV signal (HauppaugePVR-500)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
galthen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 23:23

Oprindeligt skrevet af bodeen79 bodeen79 skrev:

Jeg har samme tv-kort, og kan sagtens nikke genkende til dit problem, jeg har også striber på skærmen, dog ikke så voldsomt.. Har også tænkt på at købe mig en antenneforstærker, og se om det vil hjælpe...

Antenne forstærker hjælper ikke på mine striber.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af galthen galthen skrev:

Oprindeligt skrevet af bodeen79 bodeen79 skrev:

Jeg har samme tv-kort, og kan sagtens nikke genkende til dit problem, jeg har også striber på skærmen, dog ikke så voldsomt.. Har også tænkt på at købe mig en antenneforstærker, og se om det vil hjælpe...

Antenne forstærker hjælper ikke på mine striber.

Jeg ved godt det er et dumt spg. Jeg har selv samme kort, og har ikke striber. Har i opdateret til de nye beta drivere. Der netop addresserer nogle af de issues.

Til top
galthen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 11:06

Citér

Jeg ved godt det er et dumt spg. Jeg har selv samme kort, og har ikke striber. Har i opdateret til de nye beta drivere. Der netop addresserer nogle af de issues.

Hvor finder du disse beta drivere?

Jeg har denne fra Hauppauges hjemmeside
WinTV-PVR Media Center driver CD version 2.9
http://hauppauge.lightpath.net/software/mce/mce_cd_29.zip

Redigeret af galthen
Til top
galthen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 11:27

Ok jeg installerede beta driveren fra deres hjemmeside.
Resultatet var faktisk at billedet blev dårligere. Men resultatet tyder på at det er et driver problem, da striberne forsvandt og blev afstattet af et andet mønster.

Til top
galthen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 14:43
Har tilføjet et billede til 1. post så I kan se præcist hvordan det ser ud.
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 04:03

Hej - Jeg har samme problem med striber dog kun når jeg sender Video-signal til min PC.

Min TV modtagelse er perfekt døgnet rundt, men mellem kl 05:00 og 01:00 er der striber på videosignalerne (fra min Sattellit modtager).

Problemet hos mig tyder meget på at det er vores langbølgesender der går kraftigt ind i signalerne (den er nemlig lukket mellem 01:00-05:00 - hvor jeg har perfekte signaler), men selv efter at have spurgt Støjtjenesten har jeg ikke fundet en løsning på dette. (man sagde endda til mig at en mulig løsning var en stang Dynamit under en af sendemasterne).

Men har nogen løst et sådant problem tager jeg med tak imod hjælp.

Redigeret af pgils
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 05:50
Oprindeligt skrevet af pgils pgils skrev:

Hej - Jeg har samme problem med striber dog kun når jeg sender Video-signal til min PC.

Min TV modtagelse er perfekt døgnet rundt, men mellem kl 05:00 og 01:00 er der striber på videosignalerne (fra min Sattellit modtager).

Problemet hos mig tyder meget på at det er vores langbølgesender der går kraftigt ind i signalerne (den er nemlig lukket mellem 01:00-05:00 - hvor jeg har perfekte signaler), men selv efter at have spurgt Støjtjenesten har jeg ikke fundet en løsning på dette. (man sagde endda til mig at en mulig løsning var en stang Dynamit under en af sendemasterne).

Men har nogen løst et sådant problem tager jeg med tak imod hjælp.

Bor du tæt på kalundborgsenderen?

En ferrit-kerne klemt rundt om kablet nær enden af satellit kablet kan muligvis afhjælpe problemet. Enten på videokablet imellem sat-receiver og PC og/eller på sat-antennekablet imellem parabol og sat receiver.
De sælges blandt andet her:
http://www.dvbshop.net/product_info.php?cPath=21_66&prod ucts_id=167
Og her: http://www.com-tra.de/shop/en_EN/produkte/id_is_1818_and_Fer rite-Core.html
Men de kan også købes herhjemme hos f.eks. Århus Radio Lager.
Sørg for at købe nogen til de korrekte kabeldiameter.
Ferritkerner er ofte faststøb ved enden af f.eks. monitorkabler. Det kan også løse visse inteferensprobelmer på kablet imellem PC og TV.

Ferrite core

Due to receiption problems with special transponders, which are disturbed by DECT/wireless phones and mobiles, we recommend to fix this ferrit core at a SAT-cable (30cm distance from LNB-IN of DVB-SAT card).

Man også købe f.eks. S-Vidoe kabler der fra fabrikkent har påmonteret ferritkerner, som f.eks. dette kabel:
http://hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/billedkabel/detail /TARA_LABS_Prism_200SV_kabel.htm?id=3453#

Læs mere om ferri-kerner her: http://www.wonderquest.com/rf-stopper.htm

Redigeret af HTPC
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 12:08

Takker - jeg vil da prøve denne ferrit-kerne.

Jeg har ikke set denne udformning før nu - men har tidligere prøvet den "gammeldags" slags hvor kablet vikles rundt om en Ring - hvilket dog ikke hjalp mig.

Jeg har altid perfekt signal på satellit modtagelsen til TV og Video - det er kun signalet fra Satellit og Video til PC der giver striber, og jeg kører allerede med dobbeltskærmet kabel.

Og ja - det er Kalundborgsenderen der giver mig problemet - og det opstod da senderen startede med at sende med forøget styrke - så det giver lidt problemet kun at kunne tappe mine optagelser mellem kl 01 og 05 - der er ikke lang tid, da alt skal optages i real-time.

Men håber at denne ferrit er løsningen.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2005 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af pgils pgils skrev:

Jeg har altid perfekt signal på satellit modtagelsen til TV og Video - det er kun signalet fra Satellit og Video til PC der giver striber, og jeg kører allerede med dobbeltskærmet kabel.

Har du også perfekt signal hvis du afspiller en DVD eller videoklip fra selve PC'en på dit TV?

Køb gerne flere ferriter, så du kan sætte dem på både videokabler og antennekabel.

Hvor langt bor du fra Kalundborgsenderen?
Jeg var ikke klar over at de har øget sendestyrken, hvornår har de gjort det?

Redigeret af HTPC
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2005 kl. 14:42
jeg har sammen med galthen testet hans kort og da vi satte mit kort i hans var striberne væk så det tyder på en defekt tuner del.
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2005 kl. 15:18

Har du også perfekt signal hvis du afspiller en DVD eller videoklip fra selve PC'en på dit TV?

Køb gerne flere ferriter, så du kan sætte dem på både videokabler og antennekabel.

Hvor langt bor du fra Kalundborgsenderen?
Jeg var ikke klar over at de har øget sendestyrken, hvornår har de gjort det?
  [/QUOTE]

Ja Jeg har perfekte signaler når jeg henter fra PC til TV - men dette sker også via en trådløs router - så det er ikke samme metode og kabel som når jeg ser Sat eller Video på PC.

Jeg mener at der var sidst i 2004 eller tidligt på året at senderen blev kraftigere - jeg checkede lige nogle optagelser lavet i 2004 og der er Perfekte - Uden striber - og jeg kan se at de er lavet midt på dagen.

Jeg bor ca 5 km fra sendermasterne.

Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2005 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af bobbe bobbe skrev:

jeg har sammen med galthen testet hans kort og da vi satte mit kort i hans var striberne væk så det tyder på en defekt tuner del.

Ja, det kan være muligt, men det er ikke mit TV signal der er noget i veje med - det står lynende klart døgnet rundt.

Det er kun når jeg forsøger at køre ind med et videosignal direkte at jeg har problemerne - og kun i den tid Kalundborg Langbølgesender er i drift.

Derfor de 4 timer hver nat hvor jeg ikke har problemer.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu