|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
galthen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
Antenne forstærker hjælper ikke på mine striber. |
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
|
Jeg ved godt det er et dumt spg. Jeg har selv samme kort, og har ikke striber. Har i opdateret til de nye beta drivere. Der netop addresserer nogle af de issues. |
||
![]() |
||
galthen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
Hvor finder du disse beta drivere? Jeg har denne fra Hauppauges hjemmeside Redigeret af galthen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok jeg installerede beta driveren fra deres hjemmeside. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har tilføjet et billede til 1. post så I kan se præcist hvordan det ser ud.
|
||
![]() |
||
pgils ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Hej - Jeg har samme problem med striber dog kun når jeg sender Video-signal til min PC. Min TV modtagelse er perfekt døgnet rundt, men mellem kl 05:00 og 01:00 er der striber på videosignalerne (fra min Sattellit modtager). Problemet hos mig tyder meget på at det er vores langbølgesender der går kraftigt ind i signalerne (den er nemlig lukket mellem 01:00-05:00 - hvor jeg har perfekte signaler), men selv efter at have spurgt Støjtjenesten har jeg ikke fundet en løsning på dette. (man sagde endda til mig at en mulig løsning var en stang Dynamit under en af sendemasterne). Men har nogen løst et sådant problem tager jeg med tak imod hjælp.
Redigeret af pgils |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Bor du tæt på kalundborgsenderen? En ferrit-kerne klemt rundt om kablet nær enden af satellit kablet kan muligvis afhjælpe problemet. Enten på videokablet imellem sat-receiver og PC og/eller på sat-antennekablet imellem parabol og sat receiver. De sælges blandt andet her: http://www.dvbshop.net/product_info.php?cPath=21_66&prod ucts_id=167 Og her: http://www.com-tra.de/shop/en_EN/produkte/id_is_1818_and_Fer rite-Core.html Men de kan også købes herhjemme hos f.eks. Århus Radio Lager. Sørg for at købe nogen til de korrekte kabeldiameter. Ferritkerner er ofte faststøb ved enden af f.eks. monitorkabler. Det kan også løse visse inteferensprobelmer på kablet imellem PC og TV. ![]() Ferrite core Due to receiption problems with special transponders, which are disturbed by DECT/wireless phones and mobiles, we recommend to fix this ferrit core at a SAT-cable (30cm distance from LNB-IN of DVB-SAT card). Man også købe f.eks. S-Vidoe kabler der fra fabrikkent har påmonteret ferritkerner, som f.eks. dette kabel: http://hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/billedkabel/detail /TARA_LABS_Prism_200SV_kabel.htm?id=3453# Læs mere om ferri-kerner her: http://www.wonderquest.com/rf-stopper.htm Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
pgils ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Takker - jeg vil da prøve denne ferrit-kerne. Jeg har ikke set denne udformning før nu - men har tidligere prøvet den "gammeldags" slags hvor kablet vikles rundt om en Ring - hvilket dog ikke hjalp mig. Jeg har altid perfekt signal på satellit modtagelsen til TV og Video - det er kun signalet fra Satellit og Video til PC der giver striber, og jeg kører allerede med dobbeltskærmet kabel. Og ja - det er Kalundborgsenderen der giver mig problemet - og det opstod da senderen startede med at sende med forøget styrke - så det giver lidt problemet kun at kunne tappe mine optagelser mellem kl 01 og 05 - der er ikke lang tid, da alt skal optages i real-time. Men håber at denne ferrit er løsningen.
|
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Har du også perfekt signal hvis du afspiller en DVD eller videoklip fra selve PC'en på dit TV? Køb gerne flere ferriter, så du kan sætte dem på både videokabler og antennekabel. Hvor langt bor du fra Kalundborgsenderen? Jeg var ikke klar over at de har øget sendestyrken, hvornår har de gjort det? Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
bobbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2005 Status: Offline Point: 81 |
![]() |
|
jeg har sammen med galthen testet hans kort og da vi satte mit kort i hans var striberne væk så det tyder på en defekt tuner del.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja Jeg har perfekte signaler når jeg henter fra PC til TV - men dette sker også via en trådløs router - så det er ikke samme metode og kabel som når jeg ser Sat eller Video på PC. Jeg mener at der var sidst i 2004 eller tidligt på året at senderen blev kraftigere - jeg checkede lige nogle optagelser lavet i 2004 og der er Perfekte - Uden striber - og jeg kan se at de er lavet midt på dagen. Jeg bor ca 5 km fra sendermasterne.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det kan være muligt, men det er ikke mit TV signal der er noget i veje med - det står lynende klart døgnet rundt. Det er kun når jeg forsøger at køre ind med et videosignal direkte at jeg har problemerne - og kun i den tid Kalundborg Langbølgesender er i drift. Derfor de 4 timer hver nat hvor jeg ikke har problemer.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |