Hej.
Jeg står overfor at købe en sq. duet! dertil skal jeg samtidig have forbedret mit lokale netværk.
Her tænker jeg primært på mit trådløse nets rækkevidde og signalstyrke. Pt. har jeg en trådløs d-link G dl 524 router. Min udbyder er telenor og jeg har download speed på 5.29 mb/s og upload på 0.44 mb/s. Testet på speedtest.net. Jeg skal have mit signal forstærket! Det skal kunne gå gennem en trævæg mere og have en yderligere rækkevidde på ca. 15 meter. (den skal række fra stuen og ud til garage).
Min bærbare har 802.11 b/g wlan netværkskort. Jeg har tænkt mig at købe et accesspoint eller rangeexspander... Jeg har et modem/router fra telenor og dertil skal jeg have tilkoblet en af de to. Nogen der ved hvad ville være bedst? Har fået forskellige råd - men flest mener jeg skal anskaffe et accesspoint med N standard. Det skulle yde rækkevidde og signalstyrke også selvom min pc ikke har netværkskort med N standard.
Derudover køber jeg en sq. duet. Dertil vil jeg nok købe en Nas og den skulle jo også kunne fungere med netværket. Så hvis jeg køber sådan en kan den så fungere med et N accesspoint? Har tænkt på at købe DAP-1522 accesspoint fra d-link. Jeg er også blevet foreslået linkeys ift rangeexpander...
Håber nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning:) og jeg har beskrevet mig tydeligt ovenfor...
På forhånd tak!